Jakie perspektywy ma rynek podróży luksusowych?
Podróże luksusowe to dochodowa nisza na rynku turystycznym. Jakie trendy są widoczne w tej gałęzi turystyki?
Firma Amadeus opublikowała raport pt. "Shaping the Future of Luxury Travel". Najnowsze opracowanie analizuje trendy dotyczące rozwoju rynku podróży luksusowych do 2025 r., mając pomóc branży turystycznej lepiej definiować potrzeby klientów i zwiększyć jakość obsługi w tym najszybciej rosnącym segmencie rynku.
Konsumenci przeznaczają coraz większą część swojego dochodu na zapewnienie sobie niezapomnianych przeżyć, ceniąc doświadczenia bardziej niż dobra materialne. Jak pokazuje nowy raport Amadeusa, trend ten powoduje dynamiczny wzrost zapotrzebowania na luksusowe podróże. Na przykład, w segmencie usług transportowych dla wymagających podróżnych, liczba zagranicznych lotów w klasach biznes oraz pierwszej rosła w latach 2011-2015 szybciej niż w klasach niższych - średnie skumulowane roczne tempo wzrostu (CAGR) wyniosło w tych dwóch segmentach odpowiednio 4,5% i 4,2%. Trend ten przyspieszy w ciągu najbliższej dekady - prognozowany wzrost liczby lotów "z najwyższej półki" wyniesie 6,2% rocznie, czyli będzie niemal o 1/3 szybszy niż w pozostałych segmentach, gdzie ukształtuje się na poziomie 4,8% rocznie.
Mimo, że wyjazdy "z najwyższej półki" stanowią dziś zaledwie niewielki ułamek podróży Polaków, nasz kraj znajduje się w gronie tych, gdzie ten segment rynku będzie rósł najbardziej dynamicznie. Liczba luksusowych podróży zagranicznych z Polski wzrośnie 3,3-krotnie w okresie 2015-2025. Średnie skumulowane roczne tempo (CAGR) wzrostu wartości tego segmentu rynku wyniesie więc 12,8% w ciągu najbliższej dekady. W efekcie, w latach 2021-2025 udział podróży luksusowych we wszystkich wyjazdach Polaków wyniesie średnio 1,5%, w porównaniu z zaledwie 0,2% dzisiaj.
A jak wygląda Polska na tle krajów Unii Europejskiej i reszty świata? Odsetek 1,5% podróży luksusowych w przypadku Polaków to znacznie mniej niż w przypadku krajów Europy Zachodniej, gdzie udział podróży luksusowych w latach 2021-2025 wyniesie 3-5%, np.: Niemcy 3,7%, Francja 4,7% czy Włochy 2,8%. Europejskim "liderem rozrzutności" w kategorii podróży luksusowych jest Wlk. Brytania (ponad 10% w latach 2021-2025), a globalnymi USA i Australia (ponad 30% w obu przypadkach).
Największa dynamika wzrostu w segmencie podróży luksusowych będzie miała miejsce do 2025 r. we wschodzących gospodarkach azjatyckich: w Chinach, Indiach i Korei Płd. Odsetkiem bogatych podróżujących już dziś wyróżniają się azjatyckie "państwa-miasta", czyli Hong-Kong i Singapur. Ameryka Północna i Europa Zachodnia odpowiadają za 64% światowych zagranicznych wycieczek luksusowych, mimo że mieszka tam jedynie 18% światowej populacji. Udział Polski w globalnym rynku usług podróży luksusowych pozostanie skromny i będzie odpowiadał niespełna 0,5% liczby wszystkich podróży luksusowych na świecie.
W 2015 r. Amadeus opublikował raport "Future Traveller Tribes 2030", który zidentyfikował sześć różnych "plemion" podróżujących, które mają różne potrzeby i wymagają innego rodzaju obsługi turystycznej. Używając podobnej metodologii, najnowszy raport wyróżnia sześć "grup najbardziej wymagających podróżujących, by pomóc firmom turystycznym lepiej poznać i zaspokoić ich potrzeby. Zidentyfikowane grupy o różnych profilach to: "Zawsze wymagający" (4%), "Poławiacze okazji" (20%), "Zamożni biznesmeni" (31%), "Zasobni w niedoczasie" (24%), "Wystawni" (18%) oraz "Niezależni bogacze" (3%).
"Zawsze wymagający" to turyści, dla których pieniądze nie grają roli, a luksusowe podróże podróże są nieodzownym elementem dyskretnego, niekłopotliwego i komfortowego stylu życia. Na tę grupę zazwyczaj składają się podróżujący pierwszą klasą lub prywatnymi samolotami, powierzający podejmowanie decyzji o podróży agencjom turystycznym.
"Poławiacze okazji" uważają luksusowe podróże za wyjątkową okazję. Poszukują niepowtarzalnych wrażeń oraz luksusowych warunków. W grupie tej mogą się także znaleźć klienci programów lojalnościowych wykorzystujący zdobyte punkty do poprawy warunków podróżowania.
"Zamożni biznesmeni" to członkowie wyższego szczebla kierowniczego dużych firm, którzy chcą połączyć obowiązkowe podróże służbowe z luksusowym wypoczynkiem.
"Zasobni w niedoczasie" - w tej grupie występują poważne ograniczenia co do wyboru terminu podróży. Tacy podróżni wymagają pełnej elastyczności jeśli chodzi o bilety. Często zlecają planowanie podróży biurom turystycznym. Rzadko mają wolny czas, przez co chcą aby ich wypoczynek był luksusowy i zorganizowany z poszanowaniem ich prywatności.
"Wystawni" poszukują najlepszych i najbardziej prestiżowych doświadczeń, którymi mogą podzielić się w serwisach społecznościowych. Ważne jest dla nich bycie zauważalnym i słyszanym.
"Niezależni bogacze" nie mają wielu czasochłonnych obowiązków i odbywają podróże aby sobie dogadzać i próbować czegoś nowego. Preferują ekskluzywne cele podróże i wyjątkowe przeżycia.
Opisana w raporcie piramida potrzeb zamożnych podróżujących obejmuje takie najważniejsze oczekiwania jak: wsparcie zaufanego opiekuna, wysoka jakość produktu turystycznego, kompleksowa obsługa, dostęp do autentycznej kultury i unikalnych doświadczeń (w odróżnieniu od turystyki masowej), możliwość zaspokojenia swoich zachcianek, a także poczucie prywatności i bezpieczeństwa zarezerwowane dla gości typu VIP. Tylko indywidualne podejście dostawców usług turystycznych do obsługi konkretnego podróżującego pozwoli zaoferować im jakość, której oczekują klienci.
Dla każdego luksus oznacza coś innego. Podczas gdy na rynkach rozwijających się rosnąca w siłę klasa średnia zwraca uwagę na materialne aspekty luksusowych podróży, na bardziej dojrzałych rynkach ewolucja rynku skłania podróżnych do poszukiwania nowych rodzajów luksusu. Dlatego oferowanie zamożnym klientom dopasowanych i ekskluzywnych doświadczeń stanie się jeszcze ważniejsze. Wykorzystanie nowych technologii i innowacji do poprawy jakości obsługi w całej branży turystycznej pozwoli osiągnąć nowy, nieosiągalny dotąd poziom luksusu - mówi Rob Sinclair-Barnes, dyrektor marketingu strategicznego w Amadeus IT Group.
Badanie zostało przeprowadzone przez Amadeus na podstawie danych z różnych krajów, w tym z Polski, oraz dziesiątek wywiadów z ekspertami w dziedzinie podróży luksusowych. Raport powstał dzięki współpracy Amadeus z licznymi partnerami z branży podróży luksusowych, a także z ośrodkiem badawczym Tourism Economics i firmą Connections. Badanie dotyczące preferencji podróżnych o różnych profilach przeprowadził wśród swoich czytelników The Telegraph. Wyniki badania poniżej.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20160720_shaping-the-future-of-luxury-travel-report.pdf
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Amadaus bada luksusowe podróże
[2016-07-21 21:23 65.19.167.*]
jeszcze sa ciagle niezadowoleni, i tutaj polacu przoduja odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Ministerstwo Finansów nie zamierza zmieniać przepisów dla biur
Znamy wyniki 12. edycji plebiscytu `Najlepsza Linia Lotnicza`
Nagrody branży eventowej rozdane
Orbis podsumował miniony rok. Jakie wyniki osiągnął?
Coraz większa liczba polskich narciarzy spędza ferie zimowe w Alpach
Nieudany start samolotu. Kilkanaście osób rannych.
Jesteś przewodnikiem turystycznym? Zyskaj nowych turystów całkowicie za darmo
Austriacka grupa hotelowa zmienia nazwę
Nowa linia lotnicza wchodzi na europejski rynek
Tajlandzki kryzys Itaki i nie tylko
Restauratorzy chcą zachęcić Polaków do częstszego odwiedzania lokali
Ilu Polaków wybierze wakacje z dojazdem własnym?
KNF zatwierdził prospekt Sfinksa