Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Orbis podsumował miniony rok. Jakie wyniki osiągnął?
Orbis opublikował swoje roczne wyniki. Czy przyjęta przez spółkę strategia okazała się słuszna? Jakie wyniki osiągnęła spółka?
Wyniki osiągnięte przez Orbis w 2016 roku, zarówno operacyjne jak i finansowe, jak też poziom zadowolenia gości i pracowników, rozwój sieci hoteli, oraz inne aspekty działalności Spółki wyraźnie potwierdzają, że strategia zrównoważonego rozwoju, którą realizujemy od 2014 roku całkowicie się sprawdza. -Powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA.
WYNIKI
Korzystne warunki gospodarcze w całym regionie dodatkowo wspierały dynamikę wzrostu, którą, jak przekonują przedstawiciele Orbisu w komunikacie prasowym, spółka zawdzięcza głównie proaktywnemu zarządzaniu przychodami w powiązaniu z innowacyjną i skuteczną polityką dystrybucyjną. Dwucyfrowy wzrost wskaźnika RevPAR (+11,2% r/r) był widoczny we wszystkich państwach Europy Wschodniej, w których Orbis prowadzi działalność.
Dobre wyniki operacyjne znalazły odzwierciedlenie w znaczącym wzroście przychodów (+9,5%) do poziomu 1 383 mln zł oraz bardzo wysokim wzroście wskaźnika EBITDA operacyjna o +18,3% (390 mln zł). Orbis odnotował 207,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 181,55 mln zł zysku rok wcześniej.
PORTFOLIO
W 2016 roku Orbis otworzył dwa własne hotele: w Krakowie Mercure Stare Miasto (198 pokoi) i w Gdańsku ibis Stare Miasto (120 pokoi). Oba zostały zbudowane zgodnie z wymogami zrównoważonego rozwoju i posiadają certyfikat BREEAM. W 2016 roku sieć powiększyła się również o hotele funkcjonujące w modelu asset light: otwarto 7 nowych hoteli, działających na podstawie umów franczyzy, oferujących łącznie prawie 700 pokoi. Spółka podpisała także 13 kolejnych umów, zapewniając w nadchodzących latach trwały rozwój sieci. Do roku 2020 w krajach regionu Europy Wschodniej wiele nowych hoteli pod markami Novotel, ibis i ibis Styles dołączy do Grupy Orbis.
Niezależnie od rozwoju sieci i modernizacji hoteli w regionie, Orbis aktywnie zarządza aktywami. Dążąc do optymalizacji portfela hoteli i mając na celu skupienie uwagi na wysoko rentownych inwestycjach, w 2016 roku spółka wykupiła 2 dzierżawione hotele, a w pierwszych dniach 2017 roku zakończyła drugą transakcję wykupu 5 dzierżawionych hoteli. Dzięki tym transakcjom w Budapeszcie Orbis zyskał łącznie prawie 1 600 pokoi za ponad 400 mln zł
LUDZIE
W 2016 roku Orbis wprowadził nową kulturę obsługi, która stawia gości hoteli w centrum uwagi. Dzięki nowym projektom zakładającym jeszcze większe skupienie na potrzebach gości Orbis uprościł procesy na wszystkich poziomach w Spółce. Zrealizowano również programy dedykowane poszczególnym markom, takie jak Mercure Touch, Novotel Life Genius, ibis New Service Culture oraz Sofitel Value Based Leadership - które wspierają filozofię lepszego rozumienia potrzeb i oczekiwań gości, wyrażoną w motto AccorHotels: "Feel Welcome".
2017 - ROK PRZYSPIESZONEGO ROZWOJU
W roku 2016 Grupa Orbis osiągnęła rekordowo wysokie wyniki dzięki lepszej współpracy wszystkich zespołów oraz spójności podejmowanych działań, takich jak dążenie do doskonałości operacyjnej; twórcze podejście do polityki dystrybucji i zarządzania przychodami; ukierunkowanie na tworzenie wartości zarówno w zakresie inwestycji, jak i w organizacji. Sprzyjały nam też korzystne warunki rynkowe. Wiele z wdrożonych projektów ma zrównoważony charakter i będzie przynosić pozytywne efekty również w przyszłości, co znajdzie także odzwierciedlenie w wynikach finansowych w nadchodzących miesiącach. Po okresie restrukturyzacji, a następnie rozwoju działalności i integracji w regionie, dla Orbisu nadchodzi czas przyspieszenia. Podobnie jak w roku 2016, będziemy konsekwentnie skupiać uwagę na naszych strategicznych celach, aby wzmocnić pozycję Orbisu jako lidera w regionie Europy Wschodniej.- podsumował Gilles Clavie.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Ilu Polaków wybierze wakacje z dojazdem własnym?
KNF zatwierdził prospekt Sfinksa
Sprzedaż wycieczek nadal na bardzo dobrym poziomie
Nowoczesne technologie w hotelarstwie
Kaczyński o budowie Centralnego Portu Lotniczego: Polska nie powinna być prowincją
Jesteś przewodnikiem turystycznym? Zyskaj nowych turystów całkowicie za darmo
Nowy dyrektor sprzedaży w Prestige Tours
TFG: jak definiować kraje pozaeuropejskie?
W centrum Krakowa powstaje nowa restauracja McDonald`s
Rozpoczęły się branżowe Targi Tea & Coffee World Cup 2016
Konkurs dla projektantów hoteli
Armatorzy zainaugurowali sezon turystyczny w Puerto de Barcelona
Coraz większa liczba polskich narciarzy spędza ferie zimowe w Alpach
Nieudany start samolotu. Kilkanaście osób rannych.
DZT rozpoczyna promocję turystyki przyrodniczej
Jak wybrać dobry stok narciarski i miejsce zimowego wypoczynku?
Rekordowe wakacje na polskich lotniskach
Fjord Line uruchamia przedstawicielstwo w Polsce
Atlas Tours - oferta rejsów wycieczkowych na 2014 już w sprzedaży