TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wrocławskie lotnisko coraz prężniej się rozwija

Wrocławski port lotniczy obsłużył w minionym roku aż 1 mln 281 tys. pasażerów. Jednak specjaliści ostrzegają, że jeżeli lotnisko nie zostanie rozbudowane, klienci oraz linie lotnicze odejdą z Wrocławia.


W 2005 roku wrocławski port im. Mikołaja Kopernika obsłużył niecałe pół miliona pasażerów. Rok później było ich już 865 tys., a roku ubiegłym już ponad milion. Mimo takich wyników, port lotniczy we Wrocławiu cały czas jest piątym lotniskiem w Polsce pod względem obsłużonych osób (po Warszawie, Krakowie, Katowicach i Gdańsku).

Najbardziej popularnym kierunkiem z Wrocławia jest Londyn, a w dalszej kolejności jest Warszawa i Dublin. Gwałtowny wzrost liczby podróżnych, lotnisko zawdzięcza głównie tanim liniom lotniczym. Ryanair, Wizz Air, Centralwings, Volare w sumie przewieźli 748 tys. pasażerów. Dużo więcej osób korzysta z czarterów. W minionym roku było ich aż o 71% więcej niż w roku 2006. Przez ostatni rok 134 tys. osób wyleciało z Wrocławia na wycieczki do Egiptu, Turcji i Tunezji.

Wrocławskie lotnisko mogłoby osiągnąć jeszcze lepsze wyniki, gdyby nie zostały zawieszone połączenia z Rzymem i Frankfurtem/Hahn. Wrocław przegrał również z Poznaniem walkę o połączenie do Paryża.

Bieżący rok ma być jeszcze lepszy. Władze wrocławskiego lotniska szacują, że lotnisko odprawi do końca grudnia około 1,7 mln pasażerów. Wzrost ilości klientów ma być spowodowany głównie powrotem do wiosenno-letniego rozkładu lotów do Rzymu i Frankfurt/Hahn oraz otwarciem kolejnych kilku połączeń. Od kwietnia Ryanair chce uruchomić połączenie do Bournemouth w południowej Anglii i do Duesseldorfu na lotnisko Weeze. Dojść mają też czartery do Lanzarote na jednej z Wysp Kanaryjskich. Jarosław Sztucki, wiceprezes ds. marketingu i organizacji wrocławskiego portu lotniczego liczy także na połączenia do Paryża i Wiednia.

Wrocławski port jest również jednym z głównych faworytów do bycia bazą dla dwóch samolotów Ryanaira. Tomasz Kułakowski, dyrektor sprzedaży Ryanair w Europie Środkowo-Wschodniej wyznał - Jeden nasz samolot generuje w bazie rocznie około 400 tys. pasażerów. Na temat lokalizacji i negocjacjach w sprawie bazy przyznaje - Jesteśmy blisko podjęcia decyzji.

Jednak eksperci słabo oceniają wrocławskie lotnisko. Andrzej Pawluszek z Polskiej Organizacji Turystycznej zaznacza - Jest mało przyjazne dla pasażera. Musi się szybko rozbudowywać i modernizować, inaczej klienci i linie odwrócą się od Wrocławia. Przestrzega też, że Wrocław nie może liczyć tylko na tanie linie. - Korzystają z nich młodzi ludzie lecący na Wyspy Brytyjskie za chlebem. Wrocław musi wreszcie wejść w międzynarodową siatkę połączeń rejsowych, nie tylko niskokosztowych. Bez tego zawsze zostanie na peryferiach.

Jarosław Sztucki zapowiedział, że w najbliższym czasie zostaną oddane dodatkowe hale terminala o łącznej powierzchni 1900 metrów kwadratowych. Poinformował - Powstaje też kolejna płyta postojowa dla samolotów, przy której w tym roku rozpocznie się budowa nowego terminala. Zostanie oddany w 2010 roku. Dzięki niemu docelowo będziemy mogli obsłużyć nawet siedem milionów podróżnych rocznie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Wrocław lotnisko port lotniczy rozwój Ryanair Wizz Air Centralwings Volare czartery tanie linie Rzym Frankfurt Paryż Tomasz Kułakowski Andrzej Pawluszek Jarosław Sztucki Bournemouth Dusseldorf Lanzarote połączenie trasa lot




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję