TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kujawsko-Pomorskie promuje się przez film i telewizję

Kujawsko-pomorskie wspólnoty samorządowe, firmy i organizacje pozarządowe promują się w filmach fabularnych, interesujących dokumentach, kultowych serialach i programach telewizyjnych - to efekt uruchomionego po raz pierwszy w historii regionalnego marszałkowskiego funduszu filmowego, wykorzystującego lokowanie jako narzędzie kreatywnej promocji marek.


Łączna wartość dofinansowania to 3 miliony złotych, wszystkie wsparte w ten sposób produkcje już powstały.

Najbardziej oczekiwaną z nich jest z realizowany w plenerach Ciechocinka, Nieszawy i Torunia najnowszy film Janusza Majewskiego "Ekscentrycy". W obsadzie Maciej Stuhr, Wojciech Pszoniak, Wiktor Zborowski, Adam Ferency i Anna Dymna. "Ekscentrycy" są filmem o miłości, Polsce lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku i swingującym jazzie niosącym powiew wolności, pieniędzy i Zachodu. Autorem zdjęć jest Adam Bajerski, za oprawę muzyczną odpowiada znany wszystkim fanom jazzu Wojciech Karolak. Kujawsko-pomorskie plenery kręcono w drugiej połowie kwietnia, ekipa filmowców zawojowała przede wszystkim Ciechocinek, w którym kręcono ujęcia eksploatujące najpiękniejsze miejsca naszego najbardziej znanego naszego uzdrowiska. Premiera jeszcze tej jesieni.

"Cieszę się, że zainteresowanie było duże, a cały program należy uznać za udany. Film i telewizja są jedną z najbardziej nośnych form promocji. Odbiorcy w całym kraju, a także za granicą dowiedzą się lub już się dowiedzieli o naszym regionie, jego najpiękniejszych miejscach, potencjale naszych firm" - podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Władze województwa dofinansowały 36 projektów, z których dziesięć to przedsięwzięcia promocyjne lokalnych samorządów, w ramach 23 promują się przedsiębiorstwa, jedno przygotowała pod własne potrzeby działająca we Włocławku organizacja pozarządowa, dwa dotyczą promocji regionu i są inicjatywą samorządu województwa ("Ekscentrycy" i popularny serial turystyczno-krajoznawczy "Nie ma jak Polska"). Z dofinansowaniem funduszu powstało osiem filmów, w tym dwa pełnometrażowe obrazy fabularne (oprócz "Ekscentryków" także "11 minut" w reżyserii Jerzego Skolimowskiego) i interesujące dokumenty (m. in. "Ziggy Dust" Ryszarda Kruka); zrealizowano dwa sezony popularnego serialu "Lekarze" (rzecz dzieje się w Toruniu, w obsadzie sporo gwiazd) i dwa odcinki serialu "M jak miłość"; województwo ma też na koncie 11 programów telewizyjnych (w tym odcinki "Nie ma jak Polska" z Kujawsko-Pomorskim w roli głównej).

Wśród beneficjentów funduszu są m. in. samorządy Bydgoszczy i Torunia, Uzdrowisko Ciechocinek (film promocyjny dla kilku kanałów publicznej TVP), firma Dudek Paragliders (promocja m. in. w Discovery Channel), powiat żniński (lokowanie w serialu "M jak miłość" i bloku śniadaniowym TVP2), gmina Aleksandrów Kujawski, producent akcesoriów meblowych Rejs z Rypina (lokujący produkty w cyklicznych produkcjach TVP "Dekoratornia" i "Dekorady") oraz Fundacja Samotna Mama z Włocławka, promująca się w telewizyjnym cyklu muzyczno-podróżniczo-edukacyjnym "Pianobus Tomka Stroynowskiego".

Wsparcie wyniosło 70-95 procent kosztów promocji za pomocą lokowania marki. Emisja wszystkich filmów i programów powinna się odbyć najpóźniej w czerwcu 2016.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
województwo kujawsko-pomorskie promocja lokowanie produktu ekscentrycy Maciej Stuhr Adam Ferency




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję