TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jak przyszłość czeka polskie koleje?

Prywatyzacja spółki PKP Intercity planowana była w roku 2018. Czy spółka wejdzie na giełdę? Jakie zmiany są potrzebne aby usprawnić działanie kolejowego przedsiębiorstwa?


Zarząd poprzednio sprawujący władzę w PKP SA zapowiadał, że spółka trafi na giełdę w 2018 roku. Obecnie nie wiadomo jednak, czy w ogóle i kiedy miałoby dojść do prywatyzacji. PKP Intercity, aby wejść na giełdę powinno osiągać dodatnie wyniki finansowe przez kilka lat z rzędu.

PKP Intercity, żeby trafić na giełdę, musi co najmniej przez trzy lata osiągać dodatnie wyniki finansowe. Dotychczas się to nie udawało, choć liczymy, że ten rok spółka zakończy wynikiem dodatnim. Prywatyzacja PKP Intercity nie może być celem samym w sobie. Jeśli miałoby do niej dojść, muszą za tym przemawiać konkretne argumenty, czyli perspektywa korzyści ekonomicznych dla spółki - powiedział Mirosław Pawłowski, prezes PKP SA.

Prezes poinformował także, o nowej strategii PKP SA, gdzie spółka stałaby się przedsiębiorstwem holdingowym zarządzającym innymi spółkami kolejowymi. PKP SA miałoby tylko koordynować działania spółek, bez ingerowania w działania operacyjne. Każda z nich miałaby swoją strategię i cele, które by realizowała. Prezes Mirosław Pawłowski zaznaczył, że polska kolej jako jedyna w Europie jest tak rozczłonkowana, że każda spółka ma swojego przedstawiciela np. w strukturach Komisji Europejskiej zamiast oddelegowana jednego reprezentanta wszystkich spółek.

Prezes spółki wypowiedział się również w sprawie wspólnego biletu na kolei. Nieznany jest jak na razie termin wprowadzenia takiego udogodnienia. Planowano wdrożyć wspólny bilet już w przyszłym roku, lecz do tego nie dojdzie. Trwają intensywne prace nad tym projektem, potrzebne jest przygotowanie nowego systemu informatycznego, który skupiałby wszystkich przewoźników.

Docelowy system ma w pełni integrować przewoźników Grupy PKP, Przewozy Regionalne i spółki samorządowe. Ten projekt jest potrzebny. Zamierzamy w ciągu dwóch, trzech lat zaoferować nową jakość na kolei również w tym obszarze. Modernizacja linii kolejowych, taboru i dworców co prawda przekłada się już teraz na wzrost liczby pasażerów, ale nadal dla osoby, która rzadziej podróżuje, przejechanie z jednego końca Polski na drugi korzystając z oferty różnych przewoźników bywa "drogą przez mękę". Chcemy to zmienić - podkreślił Pawłowski.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
pkp sa prywatyzacja giełda spółka pkp intercity współny bilet mirosław pawłowski




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję