Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Jakie wyniki zanotował Travelplanet.pl?
W pierwszym kwartale 2015 roku spółka Travelplanet.pl S.A. osiągnęła 5,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza prawie 4% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spółka w omawianym okresie osiągnęła stratę netto przekraczającą milion złotych.
"Oceniając rynek turystyczny można stwierdzić, iż sumaryczny popyt w I kwartale 2015 był porównywalny do roku ubiegłego. Zmieniają się także preferencje klientów w zakresie wyboru typu wyjazdu - w ostatnim kwartale rosła bowiem sprzedaż ofert pozasezonowych przy jednoczesnym silnym spadku sprzedaży typu first minute, czyli z długim terminem do wylotu. W ocenie ekspertów może to świadczyć o trwałym przesunięciu się tegorocznego popytu na ścisły sezon letni. Trend ten został zaobserwowany już w IV kwartale 2014 roku, wobec czego plany na ten rok zakładają inny niż w latach ubiegłych rozkład sprzedaży pomiędzy poszczególnymi kwartałami.Wyniki sprzedażowe po pierwszym kwartale pomimo, że wzrastały nieco wolniej niż to miało miejsce w roku 2014, potwierdzają zatem przewidywania i są zgodne z założeniami" - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl S.A.
Przychody w I kwartale 2015 roku były o blisko 4% wyższe od analogicznego okresu roku 2014 i wyniosły 5,4 mln złotych. W tym samym okresie sprzedaż produktów turystycznych Travelplanet.pl S.A. wyniosła 47,9 mln złotych i była większa o blisko 6% od wyniku uzyskanego w roku ubiegłym. Poniżej wybrane dane z raportu kwartalnego spółki.
"Poza wzrostami sprzedaży, bardzo ważne są dla nas działania skierowane na optymalizację kosztów naszej działalności. W pierwszym kwartale obniżyliśmy o prawie 2% bieżące koszty ogólnego zarządu. Stale rozszerzamy także naszą sieć sprzedaży w modelu franczyzowym. W I kwartale 2015 do grona naszych licencjonowanych partnerów dołączyły kolejne 3 podmioty w Oławie, Brodnicy i Bielsku Podlaskim. Aktualnie pod marką Travelplanet.pl funkcjonuje 28 Salonów Podróży." - dodała Bożena Garbińska, dyrektor ds. finansowych.
"Analiza rynku pozwala podtrzymać stanowisko, że w roku 2015 będziemy obserwować wzrost sprzedaży wyjazdów typu last minute. Jest to dla naszej firmy bardzo dobra wiadomość, bowiem ze względu na swoją specyfikę, ten typ oferty najchętniej kupowany jest w internecie. W tym roku wprowadziliśmy sporo usprawnień organizacyjnych i technologicznych w tym zakresie, mających na celu przyspieszenie i poprawę bezpieczeństwa procesu obsługi klienta. Nowością tego sezonu, będzie m.in. możliwość dokonania zakupu wycieczek bezpośrednio na naszym portalu, w sposób 100% zautomatyzowany. Jesteśmy przekonani, że wpłynie to zdecydowanie korzystnie na szybkość obsługi i zadowolenie naszych klientów" - zadeklarował Jerzy Krawczyk.
W pierwszym kwartale 2015 sprzedaż produktów turystycznych poprzez dział call center zlokalizowany we Wrocławiu i Katowicach wzrosła o 38% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014.
"Przed sezonem letnim zamierzamy uruchomić nową wersję serwisu TravelOne.pl. Z kolei na głównym portalu Travelplanet.pl wdrażamy nowe metody wyszukiwania i filtrowania, tak aby nasi klienci mogli jeszcze lepiej i szybciej dopasować ofertę do swoich oczekiwań. Aktualnie 70% naszych klientów dokonuje zakupów na odległość. Wskaźnik ten z każdym miesiącem rośnie." - dodał Radosław Damasiewicz, dyrektor ds. e-commerce i marketingu.
Ze sprawozdaniem Travelplanet.pl można zapoznać się poniżej.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20150518_skonsolidowany-raport-kwartalny-za-i-kwartal-2015-roku-travelplanet.pl-s.a.2675553687.pdf
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Wzrost przychodów i strata netto w Travelplanet.pl
[2015-05-18 15:09 89.66.68.*]
Wzrost sprzedazy i strata 1mln.zł , jakie to sympyomatyczne!. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Premiera Żółtego Przewodnika Gault&Millau 2017
PZOT: Coraz większe spadki sprzedaży
Dobre perspektywy dla polskiego rynku hotelowego
Wizz Air otworzy nową bazę w Sybinie
MerlinX: więcej klientów w biurach niż przed rokiem
Nowe połączenie z Katowice Airport
DER Touristik rozpoczyna sprzedaż oferty na sezon Lato 2017
Poszukiwania turystów po wybuchu wulkanu
Sphinx otworzył nową restaurację w Sopocie
Turystyka rośnie pomimo terroryzmu
eNett rozszerza zakres obsługiwanych walut