TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jakie wyniki zanotował Travelplanet.pl?

W pierwszym kwartale 2015 roku spółka Travelplanet.pl S.A. osiągnęła 5,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza prawie 4% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spółka w omawianym okresie osiągnęła stratę netto przekraczającą milion złotych.


"Oceniając rynek turystyczny można stwierdzić, iż sumaryczny popyt w I kwartale 2015 był porównywalny do roku ubiegłego. Zmieniają się także preferencje klientów w zakresie wyboru typu wyjazdu - w ostatnim kwartale rosła bowiem sprzedaż ofert pozasezonowych przy jednoczesnym silnym spadku sprzedaży typu first minute, czyli z długim terminem do wylotu. W ocenie ekspertów może to świadczyć o trwałym przesunięciu się tegorocznego popytu na ścisły sezon letni. Trend ten został zaobserwowany już w IV kwartale 2014 roku, wobec czego plany na ten rok zakładają inny niż w latach ubiegłych rozkład sprzedaży pomiędzy poszczególnymi kwartałami.Wyniki sprzedażowe po pierwszym kwartale pomimo, że wzrastały nieco wolniej niż to miało miejsce w roku 2014, potwierdzają zatem przewidywania i są zgodne z założeniami" - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl S.A.

Przychody w I kwartale 2015 roku były o blisko 4% wyższe od analogicznego okresu roku 2014 i wyniosły 5,4 mln złotych. W tym samym okresie sprzedaż produktów turystycznych Travelplanet.pl S.A. wyniosła 47,9 mln złotych i była większa o blisko 6% od wyniku uzyskanego w roku ubiegłym. Poniżej wybrane dane z raportu kwartalnego spółki.





"Poza wzrostami sprzedaży, bardzo ważne są dla nas działania skierowane na optymalizację kosztów naszej działalności. W pierwszym kwartale obniżyliśmy o prawie 2% bieżące koszty ogólnego zarządu. Stale rozszerzamy także naszą sieć sprzedaży w modelu franczyzowym. W I kwartale 2015 do grona naszych licencjonowanych partnerów dołączyły kolejne 3 podmioty w Oławie, Brodnicy i Bielsku Podlaskim. Aktualnie pod marką Travelplanet.pl funkcjonuje 28 Salonów Podróży." - dodała Bożena Garbińska, dyrektor ds. finansowych.

"Analiza rynku pozwala podtrzymać stanowisko, że w roku 2015 będziemy obserwować wzrost sprzedaży wyjazdów typu last minute. Jest to dla naszej firmy bardzo dobra wiadomość, bowiem ze względu na swoją specyfikę, ten typ oferty najchętniej kupowany jest w internecie. W tym roku wprowadziliśmy sporo usprawnień organizacyjnych i technologicznych w tym zakresie, mających na celu przyspieszenie i poprawę bezpieczeństwa procesu obsługi klienta. Nowością tego sezonu, będzie m.in. możliwość dokonania zakupu wycieczek bezpośrednio na naszym portalu, w sposób 100% zautomatyzowany. Jesteśmy przekonani, że wpłynie to zdecydowanie korzystnie na szybkość obsługi i zadowolenie naszych klientów" - zadeklarował Jerzy Krawczyk.

W pierwszym kwartale 2015 sprzedaż produktów turystycznych poprzez dział call center zlokalizowany we Wrocławiu i Katowicach wzrosła o 38% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014.

"Przed sezonem letnim zamierzamy uruchomić nową wersję serwisu TravelOne.pl. Z kolei na głównym portalu Travelplanet.pl wdrażamy nowe metody wyszukiwania i filtrowania, tak aby nasi klienci mogli jeszcze lepiej i szybciej dopasować ofertę do swoich oczekiwań. Aktualnie 70% naszych klientów dokonuje zakupów na odległość. Wskaźnik ten z każdym miesiącem rośnie." - dodał Radosław Damasiewicz, dyrektor ds. e-commerce i marketingu.

Ze sprawozdaniem Travelplanet.pl można zapoznać się poniżej.


Możesz także pobrać plik: turinfo_20150518_skonsolidowany-raport-kwartalny-za-i-kwartal-2015-roku-travelplanet.pl-s.a.2675553687.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Travelplanet.pl S.A. rynek turystyczny turystyka wynik finansowy first minute sprzedaż trend


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję