Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Czym kierować się tworząc ofertę lunchową restauracji hotelowej?
Korzystna cenowo, zróżnicowana oferta lunchowa dla hotelowych restauracji to szansa na zdobycie całkowicie nowego segmentu gości - klientów lokalnych, i to w godzinach zmniejszonego ruchu. Dodatkowo pozwala przełamać stereotyp hotelowych kuchni, które dla wielu kojarzone są niedostępnością i wysokimi cenami.
Czym kierować się przygotowując ofertę lunchową, skąd czerpać inspiracje na nowe dania i jak sprawić, żeby goście wracali do nas nie tylko w porze obiadowej? Zapraszamy na rozmowę z Miłoszem Kowalskim, szefem kuchni w restauracji hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport.
Skąd pomysł na zestawy lunchowe w tak korzystnej cenie w 4* hotelu przy lotnisku?
"Pomysł na niedrogie dwudaniowe zestawy lunchowe wyniknął z potrzeby naszych gości, którzy podróżując chcą zjeść coś smacznego, bardzo prostego, mądrze skomponowanego i jednocześnie elegancko podanego. Gastronomia lotniskowa rządzi się swoimi prawami i choć od każdej reguły zdarzają się wyjątki, to jednak powszechnie zakorzeniony jest stereotyp drogiej i niekoniecznie smacznej kuchni. Dlatego pasażerowie oczekując czasami kilka godzin na swój lot szukają alternatywy i znajdują ją u nas" - mówi Miłosz Kowalski.
Lunche dnia cieszą się dużą popularnością, kto najchętniej korzysta z oferty?
"Przez wzgląd na nasze położenie, oferta zaadresowana jest przede wszystkim do osób, korzystających z infrastruktury Kraków Airport - średnia liczba odprawianych dziennie pasażerów to około 11,6 tys. Dużo trudniej pozyskać klientów lokalnych, w najbliższym otoczeniu nie ma też biurowców, a wiadomo, że pracownicy korporacyjni to główny segment gości restauracji w porze lunchowej. Mimo tych przeszkód działamy z naszą ofertą już przeszło rok, mamy spore grono stałych klientów m.in. pracowników lotniska, którzy odwiedzają nas niemal codziennie. Lunche są też chętnie wybieraną opcją wśród naszych hotelowych gości, którzy są zaskoczeni ceną zestawu. Oczywiście kluczowe jest utrzymywanie wysokiej jakości oraz w miarę możliwości stała cena. Odwiedzanie restauracji w porze lunchowej jest dla wielu osób codzienną rutyną, a nikt nie lubi nagłych zmian w swoim planie dnia. Dlatego jeżeli planujemy podwyższyć cenę powinniśmy o tym poinformować klientów z wyprzedzeniem, oraz wytłumaczyć czym jest to spowodowane" - dodaje Kowalski.
Czym kierować się tworząc ofertę lunchową?
"Kreując swoją ofertę gastronomiczną warto uważnie przyjrzeć się najbliższemu otoczeniu i oczekiwaniom potencjalnych klientów. Lunche generują ruch w hotelowej restauracji w tzw. martwych godzinach. Dobrze zaplanowane są opłacalne dla restauratorów. Niektórzy szefowie kuchni traktują je po macoszemu, natomiast uważam, że przygotowanie codziennie innego zestawu daje olbrzymie możliwości pokazania swojego kunsztu, znajomości produktu i kreatywności. Przygotowując zestawy lunchowe pokazujemy, że potrafimy zrobić wyjątkowe dania bazując na bardzo prostych, powszechnie dostępnych i niedrogich produktach. Prawdziwego kucharza z pasją można poznać właśnie po szacunku dla produktu i umiejętności wydobycia z niego smaku" - mówi Kowalski.
Skąd brać inspiracje na codziennie inny zestaw?
"Podczas przygotowania tygodniowego menu należy zwrócić uwagę na dostępność produktów, na których zamierzamy pracować. Inspiracje czerpiemy z natury, sprawdzamy, które produkty sezonowe są w danym okresie najtańsze, po które warto sięgnąć. Czasami robimy tygodnie tematyczne, czyli np. tydzień z kuchnią hiszpańską, czy tydzień z rabarbarem i truskawkami. W przypadku menu lunchowego klient ma bardzo ograniczone możliwości wyboru, lub czasem nie ma ich wcale, dlatego staramy się komponować dość bezpieczne zestawy i proponować klasyczne połączenia, które trafią w gusta większości zainteresowanych. Bardziej autorskie propozycje i niestandardowe połączenia smaków, goście mogą znaleźć w karcie menu" - mówi Miłosz Kowalski.
Jakie korzyści dla restauracji niesie promocja oferty lunchowej?
"Hotelowe restauracje, zwłaszcza te mieszczące się w obiektach przynależących do sieci, kojarzą się z nudnym menu, małymi porcjami i zawrotnymi cenami. Oferta lunchowa pozwoliła nam przełamać mit drogiej i niedostępnej restauracji hotelowej, który wciąż jest żywy w Polsce. Mam tysiące przykładów, że ludzie wpadając jedynie na szybki lunch, wracają do nas na kolację. Jednak, żeby tak się stało musimy pamiętać o odpowiedniej ekspozycji standardowego menu i podejściu personelu pierwszoliniowego do gościa. Dodatkowo otwierając się na lokalne społeczności, oferując im wysokiej jakości lunche w dobrej cenie, mamy spore szanse przekonać ich do swoich pozostałych ofert np. organizacji eventów firmowych, imprez rodzinnych, jak chrzciny, czy wesele" - dodaje.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Port-Hotel zmienił nazwę i modyfikuje strategię
Kolejny touroperator niewypłacalny
Prezes UTK stwierdza nieprawidłowości w pociągu EuroCity
Itaka podnosi gwarancję i rozpoczyna sprzedaż oferty narciarskiej
Powstaną hotele w miejsce zabytkowych budowli
Słowacki kurort narciarski dołącza do siatki połączeń Polskiego Busa
Sphinx otworzył kolejny lokal w Warszawie
Zagrożenia terrorystyczne zmuszają linie lotnicze do szukania nowych kierunków
Polska Grupa Uzdrowisk startuje z nową kampanią reklamową
Ilu turystów skorzystało z bazy noclegowej w listopadzie 2015 roku?
Październik na polskich lotniskach
Ryanair zapowiada nowe trasy z polskich lotnisk do Izraela
W marcu kolejna edycja Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej
Kraków kolejny raz uznany najlepszym kierunkiem na city break
Rośnie apetyt podróżnych na Europejską Stolicę Kultury 2016