Ogłoszenia
Ogłoszenia
- BIURO PODRÓŻY W PRUSZKOWIE
- Pilot Włochy/Hiszpania/Szwajcaria
- Specjalista Ds. Turystyki - Warszawa
- Młodszy Specjalista Ds. Należności - Warszawa
- Specjalista Ds. Turystyki - Lublin
- Specjalista Ds. Turystyki - Gdańsk
- Specjalista Ds. Turystyki - Lubin
- Specjalista Ds. Turystyki - Poznań
- Supervisor Biura Sprzedaży - Lubin
- PRODUCT MANAGER


Stacje benzynowe będą stawiać na gastronomię?
Coraz więcej sklepów, stacji benzynowych i supermarketów będzie rozwijać ofertę gastronomiczną, czyli sprzedaż gorących posiłków. To dla nich atrakcyjna, wysokomarżowa działalność, która dodatkowo cieszy się coraz większą popularnością wśród konsumentów.
"Ten segment rynku, czyli sieci stacji paliw, sklepy typu convenience i supermarkety, "zbroi się", szukając rozwiązań w zakresie gastronomii. Chcą klientom zaproponować gotowe dania gorące, bo to pozwala zwiększyć sprzedaż, i to wysokomarżową" - wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Tomasz Ratajczak, prezes zarządu firmy Lorien Group, zajmującej się m.in. wyposażaniem punktów gastronomicznych i dostosowywaniem innych obiektów do działalności gastronomicznej.
Ratajczak podkreśla, że marże na gastronomii mogą sięgać nawet 60-65 proc. Dodatkowo, jak zaznacza, dynamika sprzedaży posiłków w tego typu punktach jest wyższa niż innych produktów przez nie oferowanych, np. paliw czy produktów spożywczych. Podobny trend występuje w Stanach Zjednoczonych, Europie Zachodniej i innych rozwiniętych gospodarkach.
"Nasz plan na najbliższe trzy lata obejmuje wejście do około 10 tys. punktów, które do tej pory miały gastronomię w ograniczonym zakresie, np. tylko do hot dogów. Chcemy zwiększyć im sprzedaż o minimum 30 do 50 proc. i dać im wysokomarżowe przychody. To nie są tylko stacje benzynowe czy sklepy wielkopowierzchniowe, lecz także inne punkty, które do tej pory nie mogły z przyczyn technologicznych prowadzić gastronomii" - mówi Ratajczak.
Dzięki wysokim marżom właściciele obiektów mogą osiągnąć zwrot z inwestycji w same urządzenia do przyrządzania dań w ciągu 3-5 miesięcy. Cała inwestycja związana z przygotowaniem nowej oferty zwraca się w rok.
Z badania Makro Cash & Carry "Polska na talerzu" przeprowadzonego przed rokiem wynika, że jedna trzecia Polaków nie jada poza domem nigdy, nawet sporadycznie. Ratajczyk podkreśla, że dziś tylko ok. 4 proc. Polaków regularnie jada poza domem. Ten niewielki odsetek wynika przede wszystkim ze stosunkowo wysokich cen w restauracjach w odniesieniu do zarobków. Drugim czynnikiem są przyzwyczajenia, jednak do jedzenia poza domem często przekonuje Polaków ich coraz szybsze tempo życia.
"Coraz więcej czasu poświęcamy na pracę, dojazdy do niej i inne zajęcia. W tym momencie jesteśmy zmuszani, żeby jeść na zewnątrz, ale to jest też wygoda. Większa dostępność, dzięki wejściu gastronomii do retailu, poprawi ten współczynnik. W segmencie klasycznych restauracji raczej przewiduję stabilizację, rozwój będzie widoczny raczej w segmencie premium i fast food" - zapowiada Ratajczak.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Stacje benzynowe rozwiną gastronomię?
[2015-04-14 20:26 77.254.26.*]
A mnie najbardziej wk... tzn. denerwuje, gdy chcąc zapłacić za benzynę stoję w kolejce, bo wszystkie trzy stanowiska obsługi zajmują się nie kasowaniem klientów tylko przygotowywaniem kawy, hot-dogów, odgrzewaniem ciastek, opowiadaniem o pikantności sosów (oraz wymianą rolki w lottomacie).
Może by tak choć jedno stanowisko było dla TYLKO paliwa? odpowiedz »
Dział gastronomia:
Gotowe dania w sklepach zagrożeniem dla
Polacy rzadziej jadają posiłki poza
Starsze aktualności:
FlixBus kończy 10 lat i chwali się
Zaproszenie największe targi turystyki przyjazdowej w
Ubezpieczenie na wyjazd na
Na wyspie Uznam nie chcą turystów z
Jak wypadają długie weekendy w
Awaria systemów Lufthansy i powiązanych
Czy Polacy chętnie podróżują
Darmowe lub dofinansowane szkolenia dla
Bilety PolskiBus.com dostępne w kasach MDA Kraków
Czy uruchomione zostanie bezpośrednie połączenie lotnicze z Krakowa do Lourdes?
Oświadczenie Ambasadora Egiptu w sprawie komunikatu MSZ
Sun & Snow otwiera biuro sprzedaży w Mielnie
Jak wysokie zabezpieczenia mają touroperatorzy?
Prywatyzacja priorytetem dla LOT-u
Nowa sieć kawiarni wchodzi na polski rynek
Ruszyło połączenie lotnicze z Krakowa do Aten
Hotel ibis Styles powstanie w Gnieźnie
Turecka branża turystyczna apeluje do polskich biur