
Stacje benzynowe będą stawiać na gastronomię?
Coraz więcej sklepów, stacji benzynowych i supermarketów będzie rozwijać ofertę gastronomiczną, czyli sprzedaż gorących posiłków. To dla nich atrakcyjna, wysokomarżowa działalność, która dodatkowo cieszy się coraz większą popularnością wśród konsumentów.
"Ten segment rynku, czyli sieci stacji paliw, sklepy typu convenience i supermarkety, "zbroi się", szukając rozwiązań w zakresie gastronomii. Chcą klientom zaproponować gotowe dania gorące, bo to pozwala zwiększyć sprzedaż, i to wysokomarżową" - wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Tomasz Ratajczak, prezes zarządu firmy Lorien Group, zajmującej się m.in. wyposażaniem punktów gastronomicznych i dostosowywaniem innych obiektów do działalności gastronomicznej.
Ratajczak podkreśla, że marże na gastronomii mogą sięgać nawet 60-65 proc. Dodatkowo, jak zaznacza, dynamika sprzedaży posiłków w tego typu punktach jest wyższa niż innych produktów przez nie oferowanych, np. paliw czy produktów spożywczych. Podobny trend występuje w Stanach Zjednoczonych, Europie Zachodniej i innych rozwiniętych gospodarkach.
"Nasz plan na najbliższe trzy lata obejmuje wejście do około 10 tys. punktów, które do tej pory miały gastronomię w ograniczonym zakresie, np. tylko do hot dogów. Chcemy zwiększyć im sprzedaż o minimum 30 do 50 proc. i dać im wysokomarżowe przychody. To nie są tylko stacje benzynowe czy sklepy wielkopowierzchniowe, lecz także inne punkty, które do tej pory nie mogły z przyczyn technologicznych prowadzić gastronomii" - mówi Ratajczak.
Dzięki wysokim marżom właściciele obiektów mogą osiągnąć zwrot z inwestycji w same urządzenia do przyrządzania dań w ciągu 3-5 miesięcy. Cała inwestycja związana z przygotowaniem nowej oferty zwraca się w rok.
Z badania Makro Cash & Carry "Polska na talerzu" przeprowadzonego przed rokiem wynika, że jedna trzecia Polaków nie jada poza domem nigdy, nawet sporadycznie. Ratajczyk podkreśla, że dziś tylko ok. 4 proc. Polaków regularnie jada poza domem. Ten niewielki odsetek wynika przede wszystkim ze stosunkowo wysokich cen w restauracjach w odniesieniu do zarobków. Drugim czynnikiem są przyzwyczajenia, jednak do jedzenia poza domem często przekonuje Polaków ich coraz szybsze tempo życia.
"Coraz więcej czasu poświęcamy na pracę, dojazdy do niej i inne zajęcia. W tym momencie jesteśmy zmuszani, żeby jeść na zewnątrz, ale to jest też wygoda. Większa dostępność, dzięki wejściu gastronomii do retailu, poprawi ten współczynnik. W segmencie klasycznych restauracji raczej przewiduję stabilizację, rozwój będzie widoczny raczej w segmencie premium i fast food" - zapowiada Ratajczak.
Komentarze
Blisko 90 proc. hoteli odnotowało po wprowadzeniu rządowych obostrzeń średnią frekwencję poniżej 20 proc., z czego prawie 6 na 10 hoteli poniżej 10 proc. - wynika z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dotyczącej wyników branży...
Tagi:
Komentarze:
Stacje benzynowe rozwiną gastronomię?
[2015-04-14 20:26 77.254.26.*]
A mnie najbardziej wk... tzn. denerwuje, gdy chcąc zapłacić za benzynę stoję w kolejce, bo wszystkie trzy stanowiska obsługi zajmują się nie kasowaniem klientów tylko przygotowywaniem kawy, hot-dogów, odgrzewaniem ciastek, opowiadaniem o pikantności sosów (oraz wymianą rolki w lottomacie).
Może by tak choć jedno stanowisko było dla TYLKO paliwa? odpowiedz »
Dział gastronomia:
Tatrzańska Izba Gospodarcza: Przedsiębiorcy są granicy
Rusza Tarcza Finansowa PFR
Minister finansów o znoszeniu
Starsze aktualności:
KE podjęła decyzję w sprawie pomocy publicznej dla
Nadzieja na załatanie tzw. tarczy dla
Grecja wprowadziła nowe środki
Kierunki greckie tańsze niż przed
Nieco dziurawa tarcza dla turystyki trafi do
Do Sejmu trafił projekt ustawy pomocowej dla
TUI na minusie w drugim
Jak koronawirus wpłynął na decyzje Polaków wyjeżdżających na
Niepewność rządzi na rynku
Wizz Air otwiera nową bazę i zapowiada z niej nowe połączenie do
Koronawirus w wakacje: zakażeń przybywa, ale coraz mniej przypadków
TUI dostanie jeszcze większą
Kolejne kraje przywracają restrykcje dla przyjeżdżających z
Brytyjska grupa turystyczna zakończyła
Komisja Europejska zatwierdziła niemiecki program pomocy portom
Bilety PolskiBus.com dostępne w kasach MDA Kraków
Czy uruchomione zostanie bezpośrednie połączenie lotnicze z Krakowa do Lourdes?
Oświadczenie Ambasadora Egiptu w sprawie komunikatu MSZ
Sun & Snow otwiera biuro sprzedaży w Mielnie
Jak wysokie zabezpieczenia mają touroperatorzy?
Prywatyzacja priorytetem dla LOT-u
Nowa sieć kawiarni wchodzi na polski rynek
Ruszyło połączenie lotnicze z Krakowa do Aten
Hotel ibis Styles powstanie w Gnieźnie
Turecka branża turystyczna apeluje do polskich biur