Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOTAŻ WŁOCHY
- Praca w biurze podróży
- TUI Sosnowiec zatrudni na stanowiskoSpecjalisty...
- Misja Travel rekrutuje - asystent działu sprzedaży
- specjalista d/s sprzedaży imprez turystycznych
- Rezydent Turystyczny w Bułgarii
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- PRACA W TURCJI
- Salon Firmowy Itaka Tychy
- Salon Firmowy Rainbow Oświęcim


Polki coraz częściej sięgają po whisky
Wbrew stereotypom whisky jest nie tylko alkoholem dla mężczyzn. Już co czwarta Polka chętnie sięga po butelkę tego trunku zarówno podczas spotkań towarzyskich, biznesowych, jak i w trakcie przyrządzania posiłków w kuchni. Alkohol ten może być wykorzystywany zarówno jako marynata, jak i do wyrobu lodów, zimnych i gorących sosów oraz pieczenia i gotowania.
"Dotychczas wszystkim się wydawało, że whisky to trunek typowo męski, prawdopodobnie ze względu na moc zawartego w niej alkoholu" - zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jarosław Buss z firmy Tudor House LTD, importera i dystrybutora alkoholi segmentu premium w Polsce, a także organizatora festiwalu Whisky Live Warsaw. "Okazuje się jednak, że ostatnimi czasy po trunek ten coraz częściej sięgają kobiety. Rośnie na przykład popularność tzw. foodpairing, w ramach którego whisky łączona jest z innymi potrawami, doskonale sprawdza się podczas gotowania.
Według organizacji International Wine & Spirit Research (IWSR) Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków konsumpcji whisky. W pierwszej połowie ubiegłego roku zanotowała najwyższy wśród państw objętych rankingiem wzrost importu szkockiej zarówno pod względem wartościowym, jaki i ilościowym.
Z rocznego raportu IWSR wynika, że import tego alkoholu do Polski wzrósł w pierwszej połowie 2015 roku wartościowo o ponad 45 proc., a o przeszło 60 proc. pod względem wolumenów.
Scotch Whisky Association podaje zaś, że wartość importu szkockiej whisky do kraju wyniosła 20,5 miliona funtów i była o 45,2 proc. wyższa niż w tym samym okresie poprzedniego roku (14,1 mln funtów). Liczony w butelkach o pojemności 70 cl eksport do Polski wzrósł natomiast o 60,4 proc., z 5,5 mln do 8,9 mln, zapewniając szesnaste miejsce w rankingu. Według ostatnich badań firmy analitycznej Nielsen obecnie na Wyspach Brytyjskich co trzecia butelka tego trunku kupowana jest przez kobiety. W Polsce odsetek ten jest niższy, ale i tak stosunkowo wysoki, bo co czwarta Polka sięga po butelkę whisky.
"Nie jest to już tylko trunek dla mężczyzn" - tłumaczy Jarosław Buss. "Myślę, że dzieje się tak z kilku powodów. Kobiety, po pierwsze, odkryły, tak jak wcześniej mężczyźni, potężne bogactwo aromatów i smaków, które ten alkohol oferuje. Po drugie jest to trunek typowo demokratyczny, służący każdej płci i wszędzie. Po trzecie, wreszcie się okazało, że kobiety chcą dorównać mężczyznom, zmienić stereotyp postrzegania ich jako słabej płci i pragną być postrzegane jako równorzędny partner zarówno towarzyski, jak i biznesowy" - dodaje.
Istotną rolę w tym procesie, jak przypuszcza Jarosław Buss, pełni także coraz większe bogactwo możliwych zastosowań tego trunku w kuchni chociażby do sosów zimnych, tym bardziej gorących, które przy odpowiedniej temperaturze uwydatniają smak i aromat. Whisky ma także szerokie zastosowanie w przygotowaniu deserów.
"-W foodpairingu możliwości są przeogromne" - potwierdza Jarosław Buss. "Podstawowym zastosowaniem whisky w kuchni jest jednak marynata. Na bazie whisky można przygotowywać podkład pod wiele różnych dań: bardzo dobrze sprawdza się podczas przygotowywania mięsa, stosowana jest do ryb, zastosować ją można do marynowania owoców morza oraz przyrządzając wszelkiego rodzaju słodkości" - dodaje.
Ekskluzywna sesja foodpairing przy współudziale szefa kuchni Jarosława Walczyka oraz możliwość degustacji produktów łączonych z whisky m.in. czekolady, suszonego mięsa, a nawet lodów mają być jedną z atrakcji tegorocznej edycji Whisky Live Warsaw, która odbędzie się 14-15 października tego roku w Hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport. Organizatorzy imprezy otwierają się także na kobiety.
"Będzie około 50 stoisk, na których będziemy gościć producentów z całego świata, nawet z tak egzotycznych krajów, jak Japonia, Tajwan, Indie, Australia czy mikrodestylarnie ze Stanów Zjednoczonych. Pojawi się także tzw. przystanek smaków, który będzie miejscem łączenia whisky z różnymi gatunkami ciasta, lodami w ośmiu smakach, czekoladą czy kawą" - zachęca Jarosław Buss. Będą specjalne zamknięte, ograniczone mniej więcej do 25 osób, tzw. sesje Master Class, na których goście będą mogli spróbować unikatowych, limitowanych, często kolekcjonerskich edycji whisky" - dodaje.
W roli wystawców swój udział zapowiedzieli także m.in. producenci czekolad, cygar oraz suszonego mięsa. Obok nich pojawią się zarówno światowi producenci alkoholi z segmentu premium, jak i unikalne destylarnie z wszystkich kontynentów (w tym craft distilleries ze Stanów Zjednoczonych).
Jedną ze stałych atrakcji festiwalu są zamknięte sesje, tzw. Master Class, na których w małych grupach (nie więcej niż 25 osób) odbywa się degustacja unikatowych, limitowanych, niszowych edycji whisky prowadzona przez przedstawicieli destylarni. W tym roku przewidzianych jest kilka bloków tematycznych, m.in. sesja Master Class Glenfarclas - podróż przez dekady, podczas której zaprezentowane zostaną whisky z lat 60., 70., 80. oraz 90., a spotkanie poprowadzi George Grant, właściciel destylarni, przedstawiciel szóstego już pokolenia rodziny.
Obecność na festiwalu zapowiedział Ian Chang, master blender wschodzącej azjatyckiej gwiazdy whisky, czyli tajwańskiego Kavalana. W Warszawie pojawią się również Jan Beckers (ambasador marki Douglas Laing, uznanego na świecie niezależnego bottlera założonego w 1948 roku) oraz George S. Grant (w szóstym pokoleniu, począwszy od roku 1865, właściciel legendarnej szkockiej destylarni Glenfarclas ze szkockiego Speyside). Listę gości specjalnych zamykają Steven Sweeney, przewodniczący polskiego oddziału Scotch Malt Whisky Society oraz Ingvar Ronde, wydawca klasycznej Malt Whisky Yearbook.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin obejmie kolejnej miasto w
Programy lojalnościowe pomagają zwiększyć
Starsze aktualności:
GlobalData o powrocie polskiej turystyki wyjazdowej do poziomu sprzed
Barmanka z Krakowa wygrała polską edycję World
Grecja zrzuciła maski, choć nie
TUgether chce zbadać kondycję przemysłu
Ecco Holiday zakończyło kolejną edycję spotkań z kluczowymi
30 krajów zgłosiło się do sieci stworzonej przez UNWTO i
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
Sfinks Polska z wyższą sprzedażą niż przed
Nowy dyrektor generalny Maltańskiej Organizacji
Hotel Kristoff dołącza do grupy Polskie Hotele
Europa Ubezpieczenia z nowym
Prawie o połowę więcej Polaków wyleci w tym roku na majówkę
Port lotniczy w Bydgoszczy z certyfikatem unijnym.
Lotnisko na Malcie zamknięte na kilka godzin po katastrofie lotniczej
Poziom bezpieczeństwa polskiej żywności rośnie
Wzrastają ceny w europejskich hotelach
Polacy coraz częściej jedzą poza domem
MSZ nie zmienia zdania po ataku na hotel w Hurghadzie
Co biura proponują zamiast Egiptu?
Polski obiekt doceniony w konkursie World Luxury SPA Awards
W Poznaniu odbędzie się konferencja poświęcona turystyce rowerowej
Więcej turystów z Polski spędzi wakacje w Chorwacji
Podsumowanie zimy w kurortach narciarskich
Wielkopolska wybrała najlepsze produkty turystyczne
Tunezja uzbroi policję turystyczną
Ryanair wprowadza możliwość oceny lotu w całej Europie
Zbliżają się Targi Na Styku Kultur
Sąd znów przyznaje rację klientom biur
Jak się załapać do pracy w biurze podrózy?