TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jakie wyniki finansowe osiągnął Orbis?

Grupa Orbis podała swoje wyniki finansowe. Pierwszy kwartał 2015 r. przyniósł zwiększoną skalę działalności, oraz wzrost wyników operacyjnych.


Spółka odnotowała wysoki poziom skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży netto tj. 229,2 mln zł, a EBITDAR osiągnął wielkość 42,9 mln zł, co stanowi wzrost o odpowiednio 12,6% i 39,0% w porównaniu do wyników pro forma za pierwszy kwartał 2014 r. W większości państw regionu zanotowano istotny wzrost frekwencji w porównaniu do wyników pro forma w analogicznym okresie 2014 r. Łączna frekwencja wyniosła 53,5% (+7,0 p.p.), dzięki czemu, wskaźnik RevPAR wzrósł o prawie 14%.

"Po zawarciu z Accor strategicznej transakcji, która przyspieszyła rozwój Spółki i powiększyła sieć o 38 hoteli działających w 5 nowych krajach, odnotowaliśmy znaczny wzrost skali naszej działalności i wzmocniliśmy pozycję Grupy Orbis w europejskiej branży hotelarskiej. Ponadto, w warunkach trwałego, pozytywnego otoczenia makroekonomicznego w tym regionie, w pierwszym kwartale 2015 r. osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki operacyjne, które potwierdzają pozycję Grupy Orbis w branży" - powiedział Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA.

W styczniu 2015 r. Orbis podpisał ostateczną umowę z Accor, na podstawie której nabył sieć 38 hoteli o łącznej liczbie ponad 7 tys. pokoi. Hotele te stanowiły własność Accor bądź działały na podstawie umów dzierżawy lub franczyzy.Ponadto Orbis został wyłącznym licencjodawcą wszystkich hotelowych marek Accor w 16 krajach. W pierwszym kwartale br. została również podpisana nowa umowa franczyzy hotelu ibis Riga w Rydze (otwarcie planowane jest na 2016 rok). W nadchodzących miesiącach i latach następować będzie dalszy rozwój sieci hotelowej w ramach każdego z powyższych modeli operacyjnych.

Łączne nakłady inwestycyjne (CAPEX) w pierwszym kwartale 2015 roku wyniosły 10 mln zł. Dotyczyły one m.in. własnych projektów związanych z budową dwóch hoteli: Mercure w Krakowie (200 pokoi) i ibis w Gdańsku (120 pokoi). Ponadto kontynuowano modernizację hotelu Novotel Warszawa Centrum oraz prace remontowe związane ze zmianą marki hotelu Orbis Gdynia, który w marcu dołączył do sieci Mercure. Również w hotelach Orbis Posejdon Gdańsk i Orbis Magura w Bielsku-Białej prowadzone były modernizacje związane z podwyższeniem komfortu pobytu gości i zmianą marek. Od 1 maja br. hotel Posejdon działa już pod marką Mercure, a w lipcu br. Magura zmieni nazwę na ibis Styles. W pierwszym kwartale 2015 r. rozpoczęto też przygotowania do zaplanowanej modernizacji i zmiany marki hotelu Orbis Wrocław.

"Zwracając się ku przyszłości widzimy możliwość kontynuowania rozwoju Orbisu w zakresie powiększania sieci hoteli co przyczyni się do wzrostu wartości dla akcjonariuszy. Obecnie nieodnotowujemy negatywnych sygnałów w otoczeniu gospodarczym, a Zarząd Spółki uważa,
że najlepsze dni naszej - teraz znacznie większej i silniejszej Grupy - są przed nami."
- dodał Gilles Clavie.

Wyniki finansowe i operacyjne Grupy Orbis:


  • Przychody ze sprzedaży (PLN m) 229.2 128.5 203.6 +12.6%
  • Zysk operacyjny przed uwzględnieniem odsetek, podatków, amortyzacji i czynszów. (EBITDAR) PLN m) 42.9 16.5 30.9 +39.0%
  • Przychód na 1 dostępny pokój (RevPAR) PLN 105.0 89.7 92.2 +13.9%
  • EBITDA operacyjna (PLN m) 18.3 15.3 6.4 +186.1%
  • Frekwencja 53.5% 45.6% 46.5% +7.0pp
  • Średnia cena (PLN) 196.3 196.7 198.1 -0.9%




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Grupa Orbis Accor hotelarstwo hotele wynik finansowy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję