Sfinks zawiera kolejną umowę przejęcia sieci
Należąca w stu procentach do Sfinks Polska spółka zależna podpisała umowę o współpracy z Cafe Contact, Inwento i Inwento 2, do których należą marki: Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim.
Porozumienie określa warunki, na jakich grupa Sfinks jest uprawniona nabyć te sieci, w tym przejąć marki i prawa do konceptów oraz obecnie funkcjonujące lokalizacje i umowy franczyzy. Wartość transakcji może wynieść od 5 mln zł do 8 mln zł. Jednocześnie na bazie zawartej umowy licencyjnej grupa Sfinks będzie mogła w ciągu 4 lat prowadzić działalność w ramach brandów Meta Seta Galareta, Meta Disco i Funky Jim ukierunkowaną na dalszy ich rozwój.
Niejednokrotnie wspominaliśmy, że interesują nas koncepty posiadające ciekawy know-how, a przy tym dające szanse rozwoju sieci. W przypadku Mety i Funky Jim mamy spełnione oba te warunki. Ponadto, jako że różnią się one założeniami marketingowymi od dotychczas prowadzonych przez nas konceptów, umożliwiają nam w dużej mierze dotarcie do innych grup docelowych, jednocześnie pozwalając generować liczne synergie w kontekście wszystkich naszych sieci, także zakupowe. Niskie nakłady inwestycyjne dają z kolei duże szanse na dynamiczny rozwój sieci. Stwarza to w przyszłości potencjał do obniżania kosztów w całym naszym biznesie - komentuje Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
Umowa o współpracy została zawarta na okres 4 lat. W tym czasie Sfinks ma podjąć decyzję, czy skorzysta z prawa nabycia konceptów. Zgodnie z porozumieniem cena sprzedaży nie będzie niższa niż 5 mln zł i nie wyższa niż 8 mln zł netto. Ostateczna wysokość zostanie skalkulowana w oparciu o siedmiokrotność EBITDA. W przypadku realizacji transakcji należąca do Sfinksa SPV będzie jedynym posiadaczem wszelkich praw własności intelektualnej wykorzystywanych w Meta Seta Galareta, Meta Disco i Funky Jim.
Meta Seta Galareta to sieć barów typu bistro odzwierciedlających swoim wystrojem ducha epoki PRL. Koncept ten działa na zbliżonych zasadach jak Pijalnie Wódki i Piwa, które odpowiadają za dużą część biznesu spółki Mex Polska. Z kolei Meta Disco to kluby taneczne, a bar "Funky Jim" to pierwszy lokal w Polsce objęty patronatem marki Jim Beam.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Ceny noclegów nad polskim wybrzeżem mało konkurencyjne
Outlet na targach WorldHotel 2015
Nowy szlak turystyczny w czeskim mieście
Jak uniknąć kłopotów trawiennych podczas świąt?
Nowa atrakcja turystyczna w Gliwicach
Lufthansa uruchamia nowe połączenia do San Jose
Udana końcówka sezonu w Merlinie X
Wizz Air otwiera nowe połączenie z Wrocławia
Biura podróży też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
Więcej zagranicznych turystów odwiedza Tarnów
Do Niemiec przyjeżdża coraz więcej turystów
Europejski przewoźnik autobusowy rozszerza ofertę w Polsce
Jakie przychody na pokój uzyskiwali hotelarze w Europie?
Z jakimi problemami boryka się polska turystyka?
Strajkują pracownicy sieci McDonalds
Platformy rezerwacyjne bez szerokiej klauzuli najwyższego uprzywilejowania
Więcej krakowskich lokali będzie mogło sprzedawać alkohol
Poszukiwanie obiektów, ośrodków noclegowych