Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. Turystyki TUI Nysa
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- SPECJALISTA DS. OBSŁUGI REZERWACJI AGENCYJNYCH
- Specjalista ds. turystyki - TUI FR M1 Poznań
- PRODUCT MANAGER
- pilotaż - Kaszuby Łeba
- PILNE! Pilot Włochy 09-14.09.2024
- Pilotaż Grecja Delfy Ateny Meteory...
- Pilotaż 20 września/ z Łodzi do Parku Suntago
- Pilotaż - Budapeszt
Zagraniczne wakacje w prezencie?
To nie turyści indywidualni lecz przede wszystkim firmy kupują bony dla pracowników i kontrahentów jako prezenty na wyjazdy turystyczne. Czyżby tradycyjne talony na zakupy spożywcze najwyraźniej się "przejadły"?
Według statystyk Travelplanet.pl, już do końca listopada jego klienci - głównie firmy - kupili o blisko 8 proc. talonów turystycznych więcej niż w całym 2014 roku. Gdyby porównać sprzedaż do końca listopada 2014 i końca listopada 2015 roku, ten wzrost wynosi ponad 15 proc.
Bony kupują osoby prywatne, by sprawić radość swym najbliższym, ale przede wszystkim kupują je firmy, najczęściej w okolicach Bożego Narodzenia, Wielkanocy, ale także przed szczytem letniego sezonu turystycznego. To miły prezent dla pracodawców lub kontrahentów. Ale dla pracodawców ma inne znaczenie. Buduje w ten sposób pozytywny wizerunek firmy, jest elementem tzw. społecznej odpowiedzialności biznesu. Bon, wykorzystywany na krajowy lub zagraniczny wyjazd to prezent z górnej półki potrzeb, jakie zdradzają Polacy w różnego rodzaju badaniach, według których oszczędzanie na zagraniczny wyjazd jest jednym z ważniejszych celów po gromadzeniu pieniędzy na mieszkanie czy edukację dzieci.
Obecnie firmy inwestuja przeciętnie jest to 770 zł w wypoczynek pracowników. W 2014 roku było to niecałe 600 zł. Ten 30-procentowy wzrost jest dziesięciokrotnie większy od średniego wzrostu wydatków turystów na zagraniczny wypoczynek z biurami podróży. W lecie 2015 były one wyższe o 3 proc. w porównaniu z wydatkami na letnie wakacje w 2014.
Beneficjenci bonów podarunkowych na podróże wydają je przede wszystkim na wypoczynek w Grecji (26%) Hiszpanii (16%), Turcji (11%) Egipcie (8%) i Polsce (5%)
Jak zauważa Radosław Damasiewicz bony na podróż to de facto zakup prezentu często znacznie odłożonego w czasie. "Dla firm bardzo ważna jest gwarancja 100 proc. możliwości realizacji wycieczki przez pracownika bez jakichkolwiek perturbacji, kładących się cieniem na samym darczyńcy" - podkreśla dyrektor marketingu i e-commerce Travelplanet.pl. "Wprowadzona w tym roku przez Travelplanet.pl bezpłatne ubezpieczenie od upadłości organizatora wyjazdu eliminuje to niebezpieczeństwo bo prezent można go zrealizować spokojnie zawczasu a nie na ostatnią chwilę by nie drżeć że przepadnie razem z wakacjami zakończonymi na lotnisku wylotowym"
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
USA najpotężniejszym rynkiem
Kultowa, rzymska atrakcja turystyczna będzie
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
USA najpotężniejszym rynkiem
Dlaczego Polacy spędzają wakacje w
Wakacje.pl podsumowują półmetek
Nocowanie.pl: Nad morzem sporo turystów w weekendy, w środku tygodnia nieco
Starsze aktualności:
UE ujednolici przepisy dotyczące krótkoterminowego
W Krakowie powstaje nowy szlak
Emirates chwali się dobrymi
Gdzie Polacy jadą z biurami na Boże
Grecja z nowym planem dla
Kolejne kraje bliżej członkostwa w
Airbnb zazdrości hotelom i zmierza do profesjonalizacji
Egipt i Hiszpania najbardziej popularne pod koniec sezonu turystycznego
Ceny greckich kierunków w górę
Palestyna krajem partnerskim TT Warsaw
Koleje Śląskie podpisują umowę na dostawę nowych składów
Co Polacy sądzą o reklamie alkoholu?
Wzrasta popularność Sardynii wśród polskich turystów
LOT wkrótce uruchomi kolejne połączenie z Ukrainą
AmRest ograniczy inwestycje w Rosji
PIT apeluje o lepszą ochronę turystyki młodzieżowej
Znamy laureatów konkursu The World`s 50 Best Restaurants
Bliżej do otwarcia połączenia do Balic
Katastrofa lotnicza w Kolumbii