AmRest ograniczy inwestycje w Rosji
AmRest opublikował swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2015 roku.
W pierwszym kwartale tego roku obserwowaliśmy silne trendy wzrostowe sprzedaży we wszystkich dywizjach, które przełożyły się na ponad 11% wzrost przychodów całej Grupy. Przyczyniło się do tego utrzymanie dotychczasowego tempa otwarć nowych lokali oraz silnego wzrostu sprzedaży porównywalnej (LFL) na wszystkich rynkach. Szczególnie warte podkreślenia są stabilne trendy LFL w każdej z marek dwóch największych dywizji Grupy AmRest - Europie Środkowo-Wschodniej oraz Hiszpanii, gdzie wyraźna poprawa sytuacji ogólnogospodarczej przyczynia się do wzrostu konsumpcji prywatnej oraz częstszych wizyt gości w naszych restauracjach" - przekonuje w komunikacie prasowym przewodniczący Rady Nadzorczej AmRest Henry McGovern.
EBITDA za pierwszy kwartał 2015 roku wyniosła 96 mln zł i była o ponad 30% wyższa, niż w roku ubiegłym. Największy przyrost zysku EBITDA spółka zanotowała w Europie Środkowo-Wschodniej gdzie, osiągnięto 13,8% i był to wynik o 1pp lepszy niż przed rokiem. Podobne trendy zanotowano w Hiszpanii. Marża EBITDA tej dywizji również wzrosła o 1pp, osiągając poziom 20,4% w pierwszym kwartale 2015 roku.
Wyniki dywizji rosyjskiej za pierwszy kwartał 2015 roku okazały się być lepsze, niż wcześniej przewidywano. Rekordowa liczba otwarć w zeszłym roku wraz z utrzymującym się dwucyfrowym wzrostem LFL przełożyły się na 35% przyrost przychodów w walucie lokalnej. Podejmowane przez spółkę działania w celu zminimalizowania skutków rosnącej inflacji i osłabiającego się rubla przyniosły wymierne efekty w postaci utrzymania marży EBITDA na zeszłorocznym poziomie 10,3%.
Przychody Grupy AmRest w pierwszym kwartale wyniosły 750 mln zł, zaś jej zysk netto - 27 mln złotych.
"Wstępne wyniki osiągnięte w kwietniu i maju potwierdzają kontynuację wcześniejszych trendów na poszczególnych rynkach Grupy AmRest. Solidny kalendarz nowych otwarć w połączeniu z napływającymi optymistycznymi prognozami makroekonomicznymi pozwolą utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju sieci restauracji oraz poprawę wyników Grupy zgodnie z komunikowanymi wcześniej założeniami "AmRest 2.0". Wydatki inwestycyjne w 2015 roku będą zbliżone do zeszłorocznych poziomów, przy czym ich alokacja skoncentrowana będzie na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Hiszpanii. Inwestycje na rynku rosyjskim zostały ograniczone do czasu ustabilizowania się sytuacji polityczno-ekonomicznej w regionie, a liczba nowych otwarć w tym kraju nie przekroczy dziecięciu" - komentuje Henry McGovern.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
KE sprawdzi czy McDonald`s nie unikał płacenia podatków
Nowa kampania Niemieckiej Centrali Turystyki
Znamy zwycięzców krajowych Mistrzostw Młodych Kucharzy
Lotnisko Schiphol chwilowo wyłączone z użytku
Rośnie liczba skarg na linie lotnicze
KLM rozbudowuje siatkę połączeń
Ceny greckich kierunków w górę
Palestyna krajem partnerskim TT Warsaw
Koleje Śląskie podpisują umowę na dostawę nowych składów
Co Polacy sądzą o reklamie alkoholu?
Wzrasta popularność Sardynii wśród polskich turystów
LOT wkrótce uruchomi kolejne połączenie z Ukrainą
Wkrótce Forum Ekspertów Podróży
PIT apeluje o lepszą ochronę turystyki młodzieżowej
Znamy laureatów konkursu The World`s 50 Best Restaurants
Bliżej do otwarcia połączenia do Balic
Katastrofa lotnicza w Kolumbii
Zmiany w zarządzie Chopin Airport Development
Zapraszamy do odwiedzenia nowego portalu turystycznego