Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent w Chorwacji
- Pilot wycieczek Włochy, Francja, UK
- Pilot do Budapesztu 28-31.05.25
- Rezydent w EXIMTOURS
- Biuro podróży w Warszawie zatrudni pracowników
- Grecja 2025! Przewodnik, Pracownik...
- PRODUCT MANAGER
- Z-ca Kierownika / Specjalista ds. turystyki...
- Kosmetyki hotelowe
- Specjalista ds. Turystyki - Żyrardów
Coraz więcej podróżnych zadowolonych z usług Grupy PKP
Blisko 72% pasażerów PKP Intercity jest zadowolonych z podróży pociągami tego przewoźnika. Jest to wynik wyższy o 8 punktów procentowych w porównaniu z drugą połową poprzedniego roku. O 9 punktów procentowych wzrosła liczba osób pozytywnie oceniających poziom bezpieczeństwa na dworcach kolejowych.
Grupa PKP już po raz VII zleciła badanie poziomu satysfakcji swoich klientów. Przeprowadziła je agencja badawcza 4P Research Mix.
PKP Intercity notuje znaczący wzrost satysfakcji w najistotniejszych obszarach obsługi pasażerów. Z komfortu przejazdu pociągiem zadowolonych jest 74% podróżnych, czyli o 13 punktów procentowych więcej niż w drugiej połowie ubiegłego roku. W przypadku oceny wygody zakupu biletu zanotowano wzrost z 62% do 74%, zaś czystości w wagonie z 64% do 75%.
Pasażerowie pozytywnie oceniają również poziom bezpieczeństwa na dworcach kolejowych. W tym obszarze nastąpił wzrost satysfakcji z 57% do 66%.
Na wzrost poziomu satysfakcji klientów Grupy PKP przełożył się realizowany obecnie szeroko zakrojony program inwestycyjny oraz działania na rzecz podnoszenia standardów obsługi. Pod koniec ubiegłego oraz na początku tego roku na tory wyjechały kolejne nowe składy PKP Intercity. Nowoczesne i komfortowe pociągi - FLIRT3 i PesaDART są dostosowane do potrzeb różnych grup podróżnych, w tym osób o ograniczonej mobilności. Zasoby przewoźnika zostały powiększone także o 263 nowe i zmodernizowane wagony. Projekt inwestycyjny objął niemal całą Polskę, dzięki czemu z wygodnych składów mogą korzystać już nie tylko klienci podróżujący między największymi miastami, ale również wybierający przejazd pociągiem pomiędzy mniejszymi ośrodkami. Inwestycje były realizowane przy wsparciu Unii Europejskiej. Przewoźnik na ten cel pozyskał 2 mld 150 mln zł środków unijnych.
"To nie koniec naszych działań podnoszących jakość podróżowania pociągami PKP Intercity. Zaplanowaliśmy kolejne inwestycje w tabor. Do 2020 roku zmodernizujemy 450 wagonów i 20 lokomotyw. Kupimy także 55 nowych wagonów i 40 lokomotyw" - zapowiada Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
Na rosnący poziom satysfakcji, poza coraz nowocześniejszymi i komfortowymi pociągami, mają wpływ również inwestycje w obszarze obsługi klienta. Szczególną uwagę PKP Intercity przykłada do tego, by pasażer był otoczony przez całą podróż odpowiednią opieką wykwalifikowanych pracowników. Spółka cyklicznie szkoli pracowników - drużyny konduktorskie oraz kasjerów - z profesjonalnej obsługi klienta.
Dzięki podejmowanym działaniom rośnie nie tylko poziom satysfakcji pasażerów PKP Intercity, ale również liczba osób korzystających z usług przewoźnika. W ciągu 6 miesięcy tego roku istotnie zwiększyła się liczba pasażerów - jest to obecnie o ponad 27% więcej niż w 2015 roku.
Dzięki modernizacjom prowadzonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie skraca się czas przejazdów, co ma bardzo duży wpływ na ocenę podróży. Dziś z Warszawy do Gdańska jedziemy 2h 38 minut, a z Wrocławia do Trójmiasta 5h - o 1h 7 minut krócej w stosunku do rozkładu 2014/2015. O blisko 1,5 godz. (w porównaniu do 2010 r.) skrócił się czas podróży na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry. Zakończenie inwestycji na trasie Łódź - Warszawa sprawiło, że najszybsze pociągi mogą kursować poniżej 60 minut. Przebudowa torów na trasie Częstochowa - Koluszki, również skróciła podróż o 30 minut. Modernizacji linii kolejowych towarzyszy zwiększenie komfortu obsługi na stacjach i przystankach. Obiekty są dostosowywane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i nowoczesne tablice informacyjne. Lepsze warunki istotnie wpływają na poczucie bezpieczeństwa i zachęcają do korzystania z kolei.
"Choć sieć kolejowa w Polsce objęta jest wieloma projektami inwestycyjnymi, to PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. priorytetowo traktują przygotowanie i utrzymanie jak najlepszej oferty dla podróżnych i zapewnienie wygodnej obsługi na stacjach i przystankach" - mówi Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Ireneusz Merchel.
Do 2023 roku na polską infrastrukturę kolejową zostanie wydanych 66 mld złotych. W wyniku zaplanowanych prac czasy przejazdu będą ulegały dalszemu skracaniu m.in. na trasach: Kraków - Rzeszów - Przemyśl, Warszawa - Lublin, Wrocław - Poznań i Poznań - Szczecin.
" Kolej to zespół naczyń połączonych: linie, tabor, dworce. Ogromny sztab ludzi czuwa nad tym, aby działania we wszystkich tych obszarach były odpowiednio skoordynowane z myślą o bezpieczeństwie i komforcie naszych pasażerów" - mówi Mirosław Pawłowski, Prezes Zarządu PKP S.A. - "Inwestycje na wielką skalę, które obecnie realizujemy, mają przyczynić się do jeszcze szybszego i wygodniejszego podróżowania. Ich efekty nie byłyby jednak zauważalne, gdyby nie zaangażowanie wszystkich tych osób, które na co dzień mają kontakt z pasażerami. Doskonale wiem, jak dużo serca wkładają oni w swoją pracę i to właśnie im w ogromnej mierze zawdzięczamy tak dobre opinie podróżnych"- dodaje.
Komentarze
Tagi:
Dział badania rynku i analizy:
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Dział transport:
PLL LOT mają tymczasowego
Latanie po Polsce coraz
Enter Air zawarł umowę z TUI
Starsze aktualności:
WTTC: sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje
Władze Wenecji ograniczą liczebność grup
Kontrole na granicy ze Słowacją znów
Zmiana lidera kierunku na city
Polska Wschodnia - tanie pożyczki dla
Grecos promuje Grecję
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi
Ruszył fundusz pożyczek dla firm turystycznych ze wschodniej
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za
Polska opóźnia wdrożenie elektronicznego rejestru przedsiębiorców transportu drogowego
W marcu najczęściej rezerwowano hotele 3 gwiazdkowe
Spadek liczby turystów w Tunezji
Tajlandia zaostrza środki bezpieczeństwa
Powstało nowe konsorcjum przy POT
Emirates podaje wyniki i ogłasza promocję
Jak podróżują służbowo pracownicy sektora MŚP?
Ryanair poleci z Modlina do Tuluzy
W Warszawie otwarto nowy lokal gastronomiczny
Grecy prywatyzują 14 lotnisk regionalnych
AccorHotels nawiązał współpracę z firmą oferującą wynajem samochodów
Niedoinformowanie klienta może być kosztowne
Cofnięto zakaz wjazdu do USA dla obywateli 7 krajów
Przyszłoroczne prognozy zbyt optymistyczne dla branży turystycznej
Kolejny hotel dołączył do sieci Best Western
Więcej turystów w Grecji. Czy przełożyło się to na wzrost dochodów z turystyki?
Turyści nie znają zakresu ubezpieczeń?
Pilnie pilota na Wiedeń o Bratysławę 19-24.09. (ze Szczecina