Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Czego turyści szukają w internecie?
Polacy są mobilni - w tym roku aż 30% zapytań w wyszukiwarce Google związanych z turystyką pochodziło ze smartfonów. To wzrost o 68% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Internet towarzyszy Polakom na każdym etapie podróży, począwszy od inspiracji do zaplanowania wyjazdu, po pomocne wskazówki na miejscu urlopu. Turystyka to także branża, w której Polacy najczęściej robią zakupy online.
Dzisiejszemu konsumentowi, w podróży od samego początku towarzyszy smartfon. Użytkownicy, zainspirowani do wyszukiwania w danym, kluczowym momencie zwracają się do urządzenia, które akurat wtedy, mają pod ręką. Dzieje się tak już kiedy zaczynają rozmyślać o wyjeździe, a także planować go, rezerwować bilety i hotele oraz intensywnie korzystać z atrakcji i infrastruktury na miejscu wypoczynku. Warto zwrócić uwagę, że w 2015 r. mobilne wyszukiwanie związane z podróżami, dynamicznie zyskało na popularności wśród polskich użytkowników. Wzrost zapytań z poziomu smartfona dotyczących turystyki wyniósł aż 104% względem roku poprzedniego.
Kategorie wyszukiwania, w których konsumenci najczęściej posiłkują się telefonem wskazują, że mobilność jest już rzeczywiście wpisana w cały proces podróży. Z poziomu smartfona zorganizowanych wczasów last minute poszukuje 22%, a ciekawych destynacji 23% turystów. Środki transportu, takie jak autobusy czy pociągi, interesowały 24% mobilnych użytkowników. Warto także zwrócić uwagę, że podróżni intensywnie korzystają ze smartfonów, również na miejscu wypoczynku. Z ich pomocą, najczęściej dowiadywali się o taksówki (49%), pogodę (32%) i rozrywkę (26%).
Okazuje się, że Polacy zaczynają szukać informacji w internecie już w momencie wyboru destynacji. Częstymi hasłami są ogólne "gdzie na wakacje?", "gdzie na weekend?", "gdzie na narty?" czy bardziej szczegółowe, jak "co warto zwiedzić w Krakowie?". Wyszukiwarka służy, także za źródło informacji o miejscu, do którego się udajemy oraz kwestii formalnych związanych z wyrobieniem wizy lub paszportu. W sieci poszukiwane są także wskazówki odnośnie dojazdu, sposobu kupna biletów, czy porównania ich cen, i o tym jak przygotować się do podróży. Świadczą o tym zapytania: "jak wygląda odprawa na lotnisku?" czy "jak dojechać do Modlina?".
Warto zwrócić uwagę, że i tak już częste wyszukiwania związane z podróżami zaledwie w ciągu roku zanotowały dynamiczne wzrosty - co drugi polski internauta pyta o kierunek podróży, 22% z nas o hotel w interesującym nas miejscu, a 13% o przelot.
Cenną informacją dla przedsiębiorców powinien być fakt, że internauci zaczynają planować urlop już w styczniu. Lato pozostaje cały czas głównym okresem wyjazdowym, jednak to właśnie na początku roku występuje najwięcej zapytań dla "wczasów zorganizowanych", "lotów", "destynacji" czy "krótkich wypadów". To dobra wskazówka przy planowaniu budżetów marketingowych.
Internauci w poszukiwaniu informacji związanych z turystyką koncentrują się głównie na trzech obszarach: nazwie usługi/produktu, marce lub destynacji. Dla Polaków, marka okazuje się najważniejsza w przypadku linii lotniczych (63%). Destynacja określa wybór hotelu (56%) oraz autobusów i pociągów (41%) a nazwa usługi wskazuje wczasy zorganizowane oraz last minute (37%).
Polacy równie chętnie zwiedzają Polskę (48%) jak i obce kraje (52%). W 2015 r., najpopularniejsze były Włochy (9%) i Hiszpania (9%) oraz Niemcy (7%), USA (6%) i Grecja (6%).
Polacy, coraz częściej szukają też słońca i egzotyki. W roku 2015 r. względem roku 2014, zauważalny był wzrost zapytań o podróże na Mauritius (+69%), Kubę (+55%) czy Seszele (48%). Jednocześnie coraz rzadziej wyjeżdżamy do miejsc, w których występują konflikty bądź jest akurat niebezpiecznie. W związku z tym w ubiegłym roku, znaczne spadki zanotowały dotychczas popularne wśród Polaków destynacje, jak Tunezja (-27%), Egipt (-17%) czy Maroko (-7%).
Możesz także pobrać plik: turinfo_20160927_travel_infografika.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Spadek liczby turystów w Tunezji
Tajlandia zaostrza środki bezpieczeństwa
Powstało nowe konsorcjum przy POT
Emirates podaje wyniki i ogłasza promocję
Jak zmieniają się alkoholowe preferencje Polaków?
Ryanair poleci z Modlina do Tuluzy
W Warszawie otwarto nowy lokal gastronomiczny
Grecy prywatyzują 14 lotnisk regionalnych
AccorHotels nawiązał współpracę z firmą oferującą wynajem samochodów
Niedoinformowanie klienta może być kosztowne
Ceny w biurach nieznacznie w górę
Eksplozje na lotnisku i w metrze w Brukseli
Jakie biuro najlepiej otworzyc?
Kolejny hotel dołączył do sieci Best Western
Więcej turystów w Grecji. Czy przełożyło się to na wzrost dochodów z turystyki?
Turyści nie znają zakresu ubezpieczeń?
Spadają ceny wyjazdów do Tunezji
OTI Holding ma nowego doradce d/s planowania strategicznego i rozwoju struktury w Europie