TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Czego turyści szukają w internecie?

Polacy są mobilni - w tym roku aż 30% zapytań w wyszukiwarce Google związanych z turystyką pochodziło ze smartfonów. To wzrost o 68% w porównaniu z rokiem ubiegłym.


Internet towarzyszy Polakom na każdym etapie podróży, począwszy od inspiracji do zaplanowania wyjazdu, po pomocne wskazówki na miejscu urlopu. Turystyka to także branża, w której Polacy najczęściej robią zakupy online.

Dzisiejszemu konsumentowi, w podróży od samego początku towarzyszy smartfon. Użytkownicy, zainspirowani do wyszukiwania w danym, kluczowym momencie zwracają się do urządzenia, które akurat wtedy, mają pod ręką. Dzieje się tak już kiedy zaczynają rozmyślać o wyjeździe, a także planować go, rezerwować bilety i hotele oraz intensywnie korzystać z atrakcji i infrastruktury na miejscu wypoczynku. Warto zwrócić uwagę, że w 2015 r. mobilne wyszukiwanie związane z podróżami, dynamicznie zyskało na popularności wśród polskich użytkowników. Wzrost zapytań z poziomu smartfona dotyczących turystyki wyniósł aż 104% względem roku poprzedniego.

Kategorie wyszukiwania, w których konsumenci najczęściej posiłkują się telefonem wskazują, że mobilność jest już rzeczywiście wpisana w cały proces podróży. Z poziomu smartfona zorganizowanych wczasów last minute poszukuje 22%, a ciekawych destynacji 23% turystów. Środki transportu, takie jak autobusy czy pociągi, interesowały 24% mobilnych użytkowników. Warto także zwrócić uwagę, że podróżni intensywnie korzystają ze smartfonów, również na miejscu wypoczynku. Z ich pomocą, najczęściej dowiadywali się o taksówki (49%), pogodę (32%) i rozrywkę (26%).

Okazuje się, że Polacy zaczynają szukać informacji w internecie już w momencie wyboru destynacji. Częstymi hasłami są ogólne "gdzie na wakacje?", "gdzie na weekend?", "gdzie na narty?" czy bardziej szczegółowe, jak "co warto zwiedzić w Krakowie?". Wyszukiwarka służy, także za źródło informacji o miejscu, do którego się udajemy oraz kwestii formalnych związanych z wyrobieniem wizy lub paszportu. W sieci poszukiwane są także wskazówki odnośnie dojazdu, sposobu kupna biletów, czy porównania ich cen, i o tym jak przygotować się do podróży. Świadczą o tym zapytania: "jak wygląda odprawa na lotnisku?" czy "jak dojechać do Modlina?".

Warto zwrócić uwagę, że i tak już częste wyszukiwania związane z podróżami zaledwie w ciągu roku zanotowały dynamiczne wzrosty - co drugi polski internauta pyta o kierunek podróży, 22% z nas o hotel w interesującym nas miejscu, a 13% o przelot.

Cenną informacją dla przedsiębiorców powinien być fakt, że internauci zaczynają planować urlop już w styczniu. Lato pozostaje cały czas głównym okresem wyjazdowym, jednak to właśnie na początku roku występuje najwięcej zapytań dla "wczasów zorganizowanych", "lotów", "destynacji" czy "krótkich wypadów". To dobra wskazówka przy planowaniu budżetów marketingowych.

Internauci w poszukiwaniu informacji związanych z turystyką koncentrują się głównie na trzech obszarach: nazwie usługi/produktu, marce lub destynacji. Dla Polaków, marka okazuje się najważniejsza w przypadku linii lotniczych (63%). Destynacja określa wybór hotelu (56%) oraz autobusów i pociągów (41%) a nazwa usługi wskazuje wczasy zorganizowane oraz last minute (37%).

Polacy równie chętnie zwiedzają Polskę (48%) jak i obce kraje (52%). W 2015 r., najpopularniejsze były Włochy (9%) i Hiszpania (9%) oraz Niemcy (7%), USA (6%) i Grecja (6%).

Polacy, coraz częściej szukają też słońca i egzotyki. W roku 2015 r. względem roku 2014, zauważalny był wzrost zapytań o podróże na Mauritius (+69%), Kubę (+55%) czy Seszele (48%). Jednocześnie coraz rzadziej wyjeżdżamy do miejsc, w których występują konflikty bądź jest akurat niebezpiecznie. W związku z tym w ubiegłym roku, znaczne spadki zanotowały dotychczas popularne wśród Polaków destynacje, jak Tunezja (-27%), Egipt (-17%) czy Maroko (-7%).


Możesz także pobrać plik: turinfo_20160927_travel_infografika.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
turyści internet google wyszukiwarka smartfon komputer planowanie urlopu marketing




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję