Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Niedoinformowanie klienta może być kosztowne
Niepoinformowanie klienta o przeciwwskazaniach mogących nie dopuścić go do udziału w imprezie turystycznej może mieć poważne konsekwencje. W sądzie rejonowym w Żorach miała miejsce rozprawa w sprawie tego typu.
Turyści wykupili w biurze podróży rejs na Karaiby. Umowa została zawarta przez strony za pomocą środków komunikowania się na odległość. Powodowie nigdy nie kontaktowali się bezpośrednio z pozwaną. Powódka przed zawarciem umowy poinformowała agenta, że jest w zaawansowanej ciąży. Natomiast, pracownik pośredniczącego biura podróży poinformował organizatora o powyższym fakcie przed dokonaniem zakupu oferty rejsowej.
Mimo przekazania stosowanej informacji, strona pozwana w nadesłanej ofercie dotyczącej imprezy turystycznej dla rodziny powodów nie zamieściła żadnych ostrzeżeń o przeciwskazaniach uczestnictwa kobiet w ciąży w rejsie. Zgodnie z punktem I ustępem 8 warunków uczestnictwa w rejsach, kobiety powyżej 28 tygodnia ciąży, w dniu rozpoczęcia rejsu, nie otrzymają pozwolenia na udział w rejsie. Natomiast warunki, obowiązujące w okresie, w którym w punkcie 14.3 stanowiły, że przewoźnik nie przyjmuje pasażerów będących w 24 tygodniu ciąży przed dniem podróży. W dniu rozpoczęcia rejsu, klientka była w 26 tygodniu ciąży. Wobec tego cała, pięcioosobowa rodzina została zmuszona do rezygnacji z rejsu.
Pracownica pośredniczącego biura podała powódce, iż nie posiadała informacji, dotyczących przeciwwskazań udziału w rejsie kobiet będących w ciąży powyżej 24 tygodnia, gdyż nie została o tym fakcie poinformowana przez biuro podróży dokonujące rezerwacji rejsu.
Powódka otrzymała w wiadomości e-mailowej, przekazanej przez pośrednika od głównego organizatora, ogólne warunki dotyczące rejsu. Jednakże strona powodowa nie otrzymała nigdy dokładnych warunków uczestnictwa w rejsie.
Na podstawie wyników przeprowadzonego postępowania dowodowego oraz w oparciu o powołane przepisy stwierdzono, że pozwana nie dopełniła w sposób należyty obowiązków wynikających z zawartej przez strony umowy, a także nałożonych na nią przez powołaną ustawę. Ustawodawca enumeratywnie określił jakie informacje obligatoryjnie muszą zostać podane na piśmie przez organizatora turystyki, a także pośrednika turystycznego - klientowi, przed zawarciem umowy. Jak ustalono, powodowie nie zostali przed zawarciem umowy w sposób pisemny, w języku ojczystym, powiadomieni o treści punktu zakazującego odbycia podróży na podkładzie statku kobietom w ciąży powyżej 24 tygodnia - uznał Sąd Rejonowy w Żorach. Z pełnym uzasadnieniem wyroku można się zapoznać pod adresem orzeczenia.ms.gov.pl
Sąd uznał, iż na uwzględnienie nie zasługiwały twierdzenia strony pozwanej, że to powódka winna poinformować o stanie ciąży organizatora turystyki i tym samym powodowie nie wywiązali się z postanowień umowy. Postępowanie dowodowe wykazało, że agent pozwanej został powiadomiony o ciąży powódki przed zawarciem umowy, natomiast, stosownie do art. 13 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy, to na organizatorze spoczywał obowiązek uzyskania stosownych informacji.
Sąd zasądził na rzecz klientów kwotę 22,9 tys. zł. odszkodowania, oraz po 5 tys. zł. zadośćuczynienia dla każdego z dwójki powodów. Wyrok nie jest prawomocny.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział aktualności dnia:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Spadają ceny wyjazdów do Tunezji
OTI Holding ma nowego doradce d/s planowania strategicznego i rozwoju struktury w Europie
Szef Roku Żółtego Przewodnika Gault&Millau szkolił laureatów Mistrzostw Młodych Kucharzy 2016
Wódki klasy premium coraz bardziej popularne wśród Polaków
Spada popularność Egiptu w rankingu najpopularniejszych krajów
Mieszańcy Małopolski wytypowali miejsca, które warto zobaczyć
Na co zwracać uwagę przy kupnie ubezpieczenia turystycznego?
Jak zmieniają się alkoholowe preferencje Polaków?
Nowy portal rezerwacyjny wchodzi na rynek
Sieć Focus Hotels planuje rozwój na zagranicznych rynkach
Kolejna odsłona akcji promującej spożywanie gęsiny
Nowe trasy Ryanaira z Poznania na 2016 rok
Krakowskie lotnisko obsłużyło 4 mln pasażerów
Przyspieszył wzrost sprzedaży wycieczek