Polacy chętnie sięgają po nalewki owocowe
Udział segmentu alkoholi smakowych w polskim rynku spirytusowym wynosi 5,4 proc. - wynika z raportu KPMG. Łączna sprzedaż nalewek, likierów oraz smakowych napojów spirytusowych wyniosła w 2013 roku 2,2 mld złotych.
Większość przedsiębiorców oczekuje wzrostu także w 2015 roku. Według prognoz tegoroczny wolumen sprzedaży może się zwiększyć o 3,0 procent. Zmiany zachodzące na rynku wpływają także na ofertę producentów. Dla konsumentów bardzo ważnymi kryteriami są jakość i smak.
Jesteśmy narodem bardzo tradycyjnym. Ta tradycja to również biesiadowanie, niespieszne spotkania, kiedy jest okazja do tego, żeby na chwilę zwolnić i spędzić ten czas z przyjaciółmi. Polacy piją bardzo różne alkohole, natomiast coraz częściej - i taki jest trend na rynku - sięgają po alkohole owocowe - mówi agencji Newseria Diana Kopycka z biura prasowego Stock Polska.
Rynek nalewek, likierów oraz smakowych napojów spirytusowych w ostatnich latach dynamicznie rośnie. Według raportu KPMG łączna wielkość sprzedaży w tym segmencie wyniosła w 2013 roku 2,2 mld złotych. Oznacza to wzrost o blisko 70 proc w stosunku do 2006 roku.
Nalewki są bardzo popularne na rynku polskim. Można powiedzieć, że obserwuje się wręcz renesans tej kategorii" - mówi Karolina Wróblewska, senior brand manager w spółce Stock Polska.
Udział tego segmentu w rynku alkoholi smakowych wynosi dziś 5,4 proc. Ankieta przeprowadzona przez KPMG na grupie 24 przedsiębiorstw pokazała, że będzie on obok whiskey i rumu najszybciej rosnącym obszarem rynku.
Polacy chcą i lubią delektować się mocnymi alkoholami. Zmienia się sposób spożywania alkoholu w Polsce. Wszystko to, co dzieje się na rynku, to, po co sięgają konsumenci, jakie alkohole wybierają i jak zmienia się sposób spożywania alkoholu, inspiruje nas do wprowadzania zmian opartych coraz bardziej na smaku, a nie na innych atrybutach mocnych alkoholi - wyjaśnia Diana Kopycka.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Nalewki wciąż popularne
[2015-12-11 22:50 5.172.234.*]
Nalewki, które są na rynku, to w większości wódka zmieszana z sokiem, a więc nie mające wiele wspólnego z prawdziwymi nalewkami, których produkcja wygląda zupełnie inaczej. W takim razie w tej publikacji jest mowa o pseudo nalewkach, które mogą smakować, ale zamulają statystykę. Takim zafałszowanym produktem jest m.in. NALEWKA BABUNI, na etykiecie drobnym drukiem jest wyjaśnienie, że handlowa nazwa to tak naprawdę nie nalewka, a napój alkoholizowany.
Bohdan Juchniewicz odpowiedz »
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Ruszyła pierwsza restauracja Sphinx w Szczecinku
Rośnie wartość dużych biur podróży
Ruszają wakacyjne wędrówki z przewodnikami TPN
Nowy program ma przyciągnąć turystów do Algarve
Polski rynek hotelowy rozwija się
Wizz Air otworzy bazę w Gruzji
Jakie problemy ma Green Caffe Nero?
Jakie wyniki osiągnął Rainbow w przedsprzedaży oferty letniej?
Expo 2015 - promocja polskiej turystyki