TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Które sieciowe kawiarnie są najbardziej znane?

W rankingu najbardziej znanych kawiarni sieciowych nastąpiły przetasowania. Aż cztery sieci kawiarni w ciągu ostatniego roku odnotowały wzrost znajomości spontanicznej na poziomie minimum 10 punktów procentowych.


Były to: Costa Coffee (12 p.p.), Tchibo (11 p.p.), McCafé (11 p.p.) oraz Green Caffé Nero (10 p.p.). Ostatnia z nich, dzięki takiemu wzrostowi wyprzedziła Empik Cafe oraz Grycana - wynika z badania Cafe Monitor 2015 zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia.

Najbardziej znaną kawiarnią sieciową jest, podobnie jak w ubiegłym roku, Starbucks. Po raz pierwszy w pierwszej siódemce najbardziej znanych kawiarni znalazła się sieć Green Caffé Nero. Znajomość Coffeeheaven spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 10 punktów procentowych na rzecz marki Costa Coffee.

SPONTANICZNA ZNAJOMOŚĆ KAWIARNI SIECIOWYCH (TOP 7)





Źródło: Cafe Monitor 2015, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2015

"Rynek kawiarni sieciowych prężnie się rozwija. Ubiegły rok upłynął pod znakiem rozwoju i inwestycji istniejących do tej pory kawiarni sieciowych. Zarówno kawiarnie istniejące od lat na polskim rynku jak i nowe sieci prężnie otwierały swoje nowe punkty. W planach wszystkich sieci jest dalszy rozwój i otwieranie kolejnych kawiarni. Sieci planują rozbudowę również w miastach, w których do tej pory były nieobecne. Ponadto, sieci kawiarni planują otwierać również nowe formaty swoich lokali, np. poza centrami handlowymi. Oznacza to, że właściciele sieci kawiarni oceniają rynek jako bardzo perspektywiczny" - mówi Natalia Jońca, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Respondenci przyznają, że miejscami, gdzie najczęściej piją kawę są: dom (70%), kawiarnia sieciowa (57%) oraz miejsce pracy (55%). Klientami kawiarni sieciowych są najczęściej kobiety (62%). Główną okolicznością odwiedzania kawiarni sieciowej jest spotkanie ze znajomymi (35%). Najczęstszą porą odwiedzin są późne godziny popołudniowe (46%).

Wybierając kawiarnię sieciową respondenci kierują się przede wszystkim smakiem kawy i napojów (67%) oraz dogodną lokalizacją (48%). Najpopularniejszymi rodzajami kaw są: kawa latte (66%), cappuccino (29%) oraz espresso (25%).







Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
kawiarnia sieciowa costa coffee tchibo green caffe nero cafe monitor Grycan empik cafe




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję