Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
Rainbow podsumowuje 2015 rok
Przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Rainbow Tours S.A. w okresie 4 kwartałów 2015 roku wyniosły 1,117 mld złotych i są wyższe od przychodów osiągniętych w 2014 o 160,6 mln złotych, co stanowi wzrost aż o 17%.
Na wzrost przychodów miało wpływ wiele czynników, wśród nich zwiększenie przychodów ze sprzedaży z tytułu imprez turystycznych (o 18,2%), oraz wzrost liczby klientów. W 2015 roku wolumen uczestników imprez turystycznych wyniósł 300,2 tys. osób, co stanowi wzrost o 17,9, w tym z oferty Lato 2015 skorzystało ponad 240,1 tys. osób (wzrost o 16,8%), natomiast z oferty zimowo-egzotycznej 60,1 tys. osób (wzrost o 22,3%).
Zysk netto osiągnięty przez spółkę w analizowanym okresie wyniósł 34,2 mln złotych i okazał się wyższy o 2 mln złotych w stosunku do 2014 roku, co stanowi wzrost o 6%.
Trudno nie wspomnieć o tym, że w obliczu wielu niepokojących czynników zewnętrznych, takich jak, doniesienia o kolejnych zamachach terrorystycznych, czy zmiany na polskiej scenie politycznej, Grupie Kapitałowej udało się nie tylko utrzymać, ale i znacznie poprawić swoje wyniki i udziały w rynku (wzrost przychodów oraz zysku). Jest to dowód na to, że firma prowadzi stabilną działalność o bardzo solidnych podstawach, który broni się atrakcyjną, szeroką ofertą, mocną marką, przystępnymi cenami i efektywnie zorganizowaną siecią dystrybucyjną.
Rok 2015, był również rokiem wielu zmian w samej Spółce, oraz nowych strategii. Do takich można zaliczyć tworzenie własnej sieci hotelowej pod nazwą White Olive Hotels, czy rozpoczęcie procesu zmiany wizerunku i tożsamości wizualnej. Dotychczasowa marka handlowa (tożsama z nazwą spółki = Rainbow Tours) była zbyt długa i zbyt trudna. Zmiana logotypu była podyktowana skróceniem nazwy do najważniejszego członu, czyli do Rainbow. Przy okazji wprowadzono nowe formy identyfikacji wizualnej w formie dużej litery "R" oraz wprowadzono nowy adres internetowy R.pl (na chwilę obecną dotychczasowa domena nadal funkcjonuje). Spółka zmieniła również szatę graficzną strony internetowej, przy czym najbardziej rewolucyjną zmianą jest nowy proces wyszukiwania ofert - oparty o zaawansowaną, ale przejrzystą technologię generowania kontentu zgodnego z zapytaniem.
Zaskakująco dobry wynik osiągnięto w IV kwartale 2015 roku, czyli w okresie, w którym z racji niskiego sezonu w branży trudno o wysokie przychody. Okazuje się jednak, że konsekwentnie budowana od kilku lat strategia przyniosła oczekiwane efekty, bowiem kwartał zakończono wzrostem przychodów o 4,2 % i poprawą wyniku netto. W IV kwartale 2015 spółka wypracowała zysk netto w wysokości 0,9 mln zł, podczas gdy w IV kwartale 2014 roku spółka poniosła stratę netto w wysokości - 2,4 mln zł. Niewątpliwym hitem okazała się Kuba. W związku z wielkim zapotrzebowaniem klientów na ten kierunek zwiększono podaż miejsc z 5 tys. do ponad 10 tys., co wiązało się z wykorzystaniem drugiego samolotu. Podobnie dużym zainteresowaniem cieszył się Meksyk, Mauritius, Tajlandia oraz Wietnam.
Oferta egzotyczna będzie cały czas rozbudowywana i w kolejnym sezonie poszerzana o nowe kierunki.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Ukraine International Airlines otworzą nowe połączenia do Polski
Small Planet Group podsumowuje 2015 rok
Ranking miast z najlepiej ocenianą bazą hotelową w 2015 roku
Wytypowane najlepsze stołeczne bary z ulicznym jedzeniem
Ibis otworzył nowe hotele w Białymstoku i Poznaniu
Czy żywienie pielgrzymów na ŚDM się opłaci restauratorom?
Leo Express chce zaistnieć w Ameryce Północnej
Rejsy turystyczne po Odrze ruszają od połowy kwietnia
Jak przyciągnąć gości do hotelu poza sezonem?
Deutsche Bahn przedłuża umowę z Amadeus
Spada popularność lotów na Wyspy Brytyjskie. Turyści chętniej wybierają słoneczne kierunki
Tunezyjska branża turystyczna próbuje odzyskać zaufanie Polaków
Spółka eTravel przejmie jedno z biur podróży
Nowoczesne technologie zagoszczą w hotelarstwie?