TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Small Planet Group podsumowuje 2015 rok

Small Planet Group ogłosił wyniki finansowe za rok 2015. Przewoźnik obsłużył w tym czasie 1,8 milionów pasażerów - o 40% więcej niż w roku 2014 - i odnotował wzrost przychodów o 27%. Roczny zysk, po raz drugi z rzędu, uległ podwojeniu. Zyski są obecnie inwestowane w nowe wnętrza kabin oraz inne projekty modernizacyjne.


W przeciwieństwie do wielu innych linii lotniczych, nie zawdzięczamy tak dobrych wyników szczęściu - ze względu na charakter naszej działalności, spadek cen paliw nie miał wpływu na nasze wyniki finansowe. Głównym źródłem poprawy rentowności był przede wszystkim wzrost naszej aktywności" - komentuje Vytautas Kaikaris, dyrektor Small Planet Group.

Zysk roczny wyniósł 19,2 mln euro brutto. Dla porównania, w roku 2014 był on na poziomie 8,2 mln euro, a w 2013 r. - 1,7 mln euro. Przychody wzrosły z kolei o 27% - z 143,2 mln euro w 2014 r. do 182 mln w 2015 r. Pod koniec roku firma zatrudniała 430 osób (348 osób w analogicznym okresie 2014 roku), w większości członków personelu lotniczego i pokładowego. Wzrosła także liczba samolotów należących do floty Small Planet Airlines: w 2013 r. było ich 8, w 2014 r. - 11, a w 2015 już 18.

"Mimo że w 2015 r. musieliśmy się zmierzyć z kilkoma nieoczekiwanymi sytuacjami - np. odwołaniem kilkunastu lotów w następstwie wydarzeń terrorystycznych w Egipcie i we Francji - zdołaliśmy przekierować nasze loty do alternatywnych destynacji, a także pozyskać szereg nowych kontraktów. W związku z tym wynik finansowy okazał się lepszy niż zakładany"- dodaje Vytautas Kaikaris.

Modernizacja floty na początku 2016 r. zapewniła dobry start dla eksploracji przez firmę nowych obszarów działania. "W 2016 r. rozpoczniemy sprzedaż bezpośrednią. To ważny i ekscytujący krok zarówno w rozwoju naszej firmy, jak i w procesie budowy zrównoważonego modelu biznesowego. Naszym głównym celem strategicznym pozostaje jednak osiągnięcie równowagi między sezonami. Mimo że sprzedaż bezpośrednia jest krokiem w tym kierunku, to kluczem do sukcesu będzie zabezpieczenie aktywności w zimie poza kontynentem europejskim. W tym celu pracujemy nad projektami w Azji i liczymy na powiększeni zakresu naszych działań w tym regionie już następnej zimy" - mówi Vytautas Kaikaris.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję