Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
Zobacz także
Sąd UE kwestionuje pomoc dla KLM
Sąd UE: Pomoc dla Air France nieważna
Zasady dodatkowego wynagrodzenia nie mogą dyskryminować pracujących w niepełnym wymiarze
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży Turystycznej
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej pomocy
Przedrostek Mc tylko dla McDonald`s
Renoma znaków towarowych spółki McDonald’s pozwala uniemożliwić rejestrację, w odniesieniu do produktów żywnościowych lub napojów, znaków towarowych łączących przedrostek "Mac" lub "Mc" z nazwą produktu żywnościowego lub napoju - uznał Sąd Unii Europejskiej.
W 2008 r. spółka Future Enterprises z Singapuru zgłosiła do rejestracji unijny znak towarowy MACCOFFEE w odniesieniu do produktów żywnościowych i napojów, a zgłoszenie zostało przyjęte w 2010 r. przez EUIPO (Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, dawniej OHIM). Spółka McDonald’s wniosła wówczas o unieważnienie tego znaku towarowego, powołując się na swój wcześniejszy unijny znak towarowy McDONALD’S oraz na 12
innych znaków towarowych, które posiadała w odniesieniu do usług w zakresie barów szybkiej obsługi i które obejmowały elementy słowne "Mc" lub "Mac" jako przedrostki (McFISH, McTOAST, McMUFFIN, McRIB, McFLURRY, CHICKEN McNUGGETS, McCHICKEN, EGG McMUFFIN, McFEAST, BIG MAC, PITAMAC i McDonald’s).
W 2013 r. EUIPO uwzględnił wniosek spółki McDonald’s z uwagi na reputację znaku towarowego McDONALD’S w odniesieniu do usług w zakresie barów szybkiej obsługi oraz na związek, jakiego krąg odbiorców mógł dopatrywać się między spornymi znakami towarowymi (Future Enterprises mogła w ten sposób czerpać nienależną korzyść z renomy znaku towarowego McDONALD’S). Future Enterprises wniosła do Sądu Unii Europejskiej o stwierdzenie nieważności decyzji EUIPO.
W ogłoszonym 5 lipca wyroku Sąd oddalił skargę wniesioną przez Future Enterprises i utrzymał tym samym w mocy decyzję EUIPO. Sąd wskazał przede wszystkim, że znak towarowy MACCOFFEE oraz chronione znaki towarowe spółki McDonald’s wykazują określony stopień podobieństwa pod względami fonetycznym i konceptualnym, zaś owo podobieństwo wynika z ich odpowiedniej początkowej części, mianowicie elementów "mac" i "mc".
Następnie Sąd potwierdził dokonaną przez EUIPO ocenę, zgodnie z którą, z uwagi w szczególności na połączenie w znaku towarowym MACCOFFEE elementu "mac" z nazwą napoju, właściwy krąg odbiorców może kojarzyć ten ostatni znak z rodziną znaków towarowych "Mc" spółki McDonald’s i dostrzegać domyślnie związek między kolidującymi ze sobą znakami towarowymi. Element "mac" w MACCOFFEE jest bowiem postrzegany jako
identyczny lub równoważny z elementem początkowym "mc" występującym w znakach towarowych spółki McDonald’s. Ponadto struktura znaku towarowego MACCOFFEE jest bardzo podobna do struktury znaków towarowych z rodziny znaków Mc, które łączą przedrostek "Mc" z nazwą produktu żywnościowego.
Sąd stwierdził ponadto, że pomimo różnicy między towarami i usługami objętymi spornymi znakami towarowymi (mianowicie produkty żywnościowe i napoje w przypadku MACCOFFEE oraz usługi w zakresie barów szybkiej obsługi w przypadku McDonald’s) istnieje jednak określone podobieństwo z uwagi na ścisłe powiązania istniejące między nimi: otóż produkty żywnościowe oznaczone znakiem towarowym MACCOFFEE mogą być używane i oferowane w ramach usług w zakresie barów szybkiej obsługi świadczonych przez McDonald’s. Niektóre z produktów żywnościowych oznaczonych znakiem towarowym MACCOFFEE, takie jak lody, słodkie bułeczki typu muffin, kanapki i kanapki tostowe, nie są zwykłymi składnikami stanowiącymi podstawę dla dań serwowanych w barach szybkiej obsługi, ale odpowiadają produktom proponowanym jako takie w menu tych barów. Wreszcie omawiane produkty żywnościowe i usługi gastronomiczne dotyczą tych samych konsumentów.
Sąd potwierdził na koniec dokonaną przez EUIPO analizę, zgodnie z którą używanie bez uzasadnionej przyczyny znaku towarowego MACCOFFEE powoduje czerpanie nienależnej korzyści z renomy znaków towarowych spółki McDonald’s. Jest bowiem wysoce prawdopodobne, że znak towarowy MACCOFFEE funkcjonuje w cieniu spółki McDonald’s, aby korzystać z jej atrakcyjności, reputacji i prestiżu oraz aby wykorzystać, bez żadnej rekompensaty finansowej, wysiłek handlowy włożony przez spółkę McDonald’s w wykreowanie i utrzymanie wizerunku jej znaku towarowego. Otóż widząc znak towarowy MACCOFFEE umieszczony na towarach ściśle związanych z towarami spółki McDonald’s, właściwy krąg odbiorców może dostrzegać domyślnie związek między kolidującymi ze sobą znakami towarowymi oraz dokonać przeniesienia wizerunku znaków towarowych spółki McDonald’s na towary oznaczone znakiem towarowym MACCOFFEE.
Odwołanie od orzeczenia Sądu, ograniczone do kwestii prawnych, może zostać wniesione do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w terminie dwóch miesięcy od dnia zawiadomienia o tym orzeczeniu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Sąd Unii Europejskiej w sprawie Mc Donalds
[2016-07-06 10:43 83.8.94.*]
Duży zawsze wygra. To teraz każda nazwa z początkiem MAC np. MACEROWANY czy cokolwiek innego jest zakazane bo przypomina McDonalds ??? odpowiedz »
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Unia da bezpłatny bilet kolejowy na 18 urodziny?
Białoruś łagodzi obowiązek wizowy
Przemysł spotkań dużym potencjałem dla gospodarki
Ilu pasażerów obsłużyły polskie lotniska w 2015 roku?
Mobilne aplikacje promują Warszawę
Odbyło się posiedzenie Rady Naczelnej PIT
Travelplanet.pl: Klienci nie boją się Tunezji
Zmiany cen na rynku turystycznym
Znamy laureatów konkursu Najpiękniejsze SPA 2015
Emirates wznowi loty do Bagdadu
Nieistniejąca restauracja na czele rankingu TripAdvisor
Islamscy terroryści zaatakowali w Dżakarcie
Grudniowe wyniki sprzedaży Rainbow
PKP Intercity podsumowuje sezon wakacyjny
Coraz więcej narciarzy wyjeżdża z biurami podróży?
Kanał Elbląski dostępny po rewitalizacji
PKS Polonus uruchamia międzynarodowy kurs na Słowację
Kolejny tydzień z niewielkim spadkiem liczby klientów biur podróży
Propozycja wyjazdu - Chibiny i Łowozierskie Tundry na Półwysep Kolski