TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Odbyło się posiedzenie Rady Naczelnej PIT

W czwartek 24 września 2015 r. obradowała Rada Naczelna Polskiej Izby Turystyki. Wśród poruszonych tematów znalazły się: nowa ustawa oświatowa i rola PIT przy jej tworzeniu, nowa dyrektywa w sprawie podróży zorganizowanych i związane z nią plany legislacyjne, nowe wymogi wizowe w Strefie Schengen i strategia Lufthansa Group. Poruszono też sprawy organizacyjne związane z obchodami 25-lecia izby.


Podczas obrad Rady Naczelnej poruszono kilka tematów związanych z wyzwaniami, przed którymi stoi branża turystyczna. Przede wszystkim, omówiono ponownie niektóre kwestie związane z nowelizacją dyrektywy w sprawie podróży zorganizowanych oraz związanymi z nią wyzwaniami legislacyjnymi. Kilka zagadnień nieobjętych całkowitą harmonizacją będzie budziło w branży kontrowersje, ze względu na sprzeczność interesów poszczególnych uczestników rynku. Polska Izba Turystyki zawczasu zamierza podjąć kroki mające na celu wypracowanie jak najbardziej spójnego dla całej branży stanowiska.

Wiceprezes PIT Andrzej Kindler przedstawił osiągnięcia izby w zakresie prac nad nową ustawą oświatową, w szczególności podkreślając zasługi prezes Oddziału Łódzkiego, Małgorzaty Karwat. Przypomniał, że nowa ustawa nakłada na organizatorów wypoczynku podawanie swoich danych w zgłoszeniu do Kuratorium Oświaty oraz - w przypadku podmiotów nieposiadających wpisu do rejestru - składanie oświadczenia o niezarobkowym charakterze imprezy. Przedstawił też plany dalszych działań na rzecz zwiększania bezpieczeństwa i jakości wypoczynku dzieci i młodzieży.

Poruszono temat nowych wymogów wizowych dla turystów spoza strefy Schengen. Wiceprezes PIT Dariusz Wojtal przedstawił sytuację biur organizujących imprezy dla klientów zza wschodniej granicy, po pozbawieniu ich akredytacji przez polski MSZ. Przypomniał, że PIT podjęła już działania w tej sprawie, spotykając się z przedstawicielami MSZ i szukając wsparcia w MSiT. Paweł Niewiadomski przypomniał, że działania w tej sprawie były i są też prowadzone za pośrednictwem ECTAA.

Krzysztof Góralczyk nakreślił sytuację agentów IATA po wprowadzeniu nowej polityki sprzedażowej Lufthansa Group i przypomniał, że w tej sprawie PIT również prowadzi działania na gruncie europejskim. Przy udziale Mirki Bryły, przedstawicielki PIT, ECTAA złożyła skargę na Lufthansa Group do Komisji Europejskiej. Podczas posiedzenia Rady Naczelnej poruszono również kilka spraw związanych z ostatnimi działaniami izby, organizacją pracy oraz planami na przyszłość.

Prezes PIT Paweł Niewiadomski przedstawił sprawozdanie z działań podjętych w ramach zarządzania kryzysem wizerunkowym branży turystycznej związanym z wydarzeniami w sezonie letnim 2015. Mecenas Leszek Miłosz przedstawił zagadnienia prawne dotycząca umów touroperatorów z klientami w niektórych sytuacjach kryzysowych.

Podczas Rady Naczelnej omówiono sprawy organizacyjne związane ze zbliżającymi się obchodami 25-lecia Polskiej Izby Turystyki. Zagadnienia te przedstawił przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Józef Ratajski oraz - z ramienia Prezydium PIT - Wiceprezes Grzegorz Chmielewski. Obchody odbędą się 8 grudnia 2015 r. w salach Muzeum Etnograficznego w Warszawie. Uroczystość rozpocznie się konferencją poświęconą roli, którą odgrywa w biznesie izba gospodarcza, a następnie odbędzie sama akademia 25-lecia oraz część integracyjna.

Poruszono też kilka spraw związanych z organizacją pracy w izbie. Marzena Zarzycka, rzecznik prasowy PIT, omówiła zmiany w polityce informacyjnej izby. Prezes Paweł Niewiadomski przedstawił zmiany organizacji pracy w biurze wykonawczym, takie jak: wdrożenie nowego, rozbudowanego systemu zarządzania relacjami z klientem (CRM) oraz jego integracja z systemem księgowym i przeprowadzone już wdrożenie w niektórych oddziałach PIT. Beata Antos, kierownik BW, przedstawiła stan prac związanych z przeprowadzką do nowej siedziby. Z przenosinami związana jest m.in. zmiana dostawcy usług telekomunikacyjnych, co znacznie obniży koszty funkcjonowania biura oraz pozwoli na dalszą integrację z oddziałami.Przedstawiono też stan kilku innych projektów: zakończonych, takich jak pozyskanie dotacji z Ministerstwa Gospodarki na składkę do ECTAA oraz trwających, takich jak projekt certyfikacji pilotów.

Jak podkreślił Paweł Niewiadomski, obecnie PIT dąży do jak największej automatyzacji pracy, która obniży koszt funkcjonowania biura i umożliwi ciągłość działań niezależnie od tego, kto wchodzi w skład władz izby. Przy okazji poruszono kwestię powołania nowego Sekretarza Generalnego. Rada Naczelna zgodziła się z decyzją Prezydium, aby do czasu wyboru nowych władz PIT jego obowiązki pełnił Prezes PIT Paweł Niewiadomski. Decyzja ta podyktowana jest względami głównie praktycznymi, a przede wszystkim tym, że do wyborów pozostało kilka miesięcy. Sekretarz Generalny kończy zaś pracę wraz z bieżącą kadencją władz PIT. Do wyborów uporządkowana zostanie więc praca biura wykonawczego, zaś decyzje co do wyboru nowego Sekretarza Generalnego zostaną podjęte już po wyborach.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
pit iata lufthansa strefa schengen paweł niewiadomski msit posiedzenie rady nadzorczej




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję