Subskrypcja
Subskrypcja



Szukaj
Szukaj



Jakie kierunki wybierają turyści Rainbow?

Jakie kierunki są najpopularniejsze wśród klientów Rainbow? Jak długie wyjazdy cieszą się największą popularnością? Touroperator podzielił się garścią statystyk dotyczących wyjazdowych preferencji swoich klientów.


Gdyby wskazać ulubiony całoroczny kierunek wyjazdowy klientów Rainbow, należałoby wskazać na Hiszpanię. Co prawda, w sezonie letnim zajmuje ona drugie miejsce (20 % wszystkich wyjazdów, na pierwszym miejscu znajduje się Grecja - 32,2%), za to w zimie nie ma sobie równych (17,8%).

Hiszpania jest przede wszystkim łatwo dostępna. Należące do nich Wyspy Kanaryjskie, na których nawet zimą temperatury oscylują w granicy 25 stopni, to idealne rozwiązanie dla tych, który chcą zaznać trochę słońca. W dodatku za rozsądną cenę - za zimowe wakacje na Kanarach zapłacimy znacznie mniej niż za egzotykę - mówi Piotr Wilk z biura podróży Rainbow.

Letnie wyjazdy to w dużej mierze rodzinne wakacje. Jak informuje przedstawiciel biura podróży Rainbow, 31,2% sprzedanych w czasie wakacji ofert dotyczy wyjazdów razem z dziećmi. To niemal trzy razy więcej niż w sezonie zimowym, gdy z dziećmi podróżuje jedynie 11,5% klientów. Zimą o wiele chętniej podróżujemy sami (20,9%) lub we dwójkę (62,9%). Ma to oczywiście swoje przełożenie na długość pobytu oraz kwotę, jaką jesteśmy skłonni na niego przeznaczyć. W sezonie letnim sprzedaje się więcej wycieczek, ale zdecydowanie przeważają tygodniowe wyjazdy - aż 59,5% klientów biur podróży wybiera właśnie tę opcję. Na dwutygodniowy odpoczynek decyduje się znacznie mniej osób, jedynie 15,7%. 6% wyjeżdża na 9 dni, 3,6% na 10 dni a 2,7% na 11 dni. Popularne są też tzw. wypady weekendowe. 4,3% rezerwacji założonych w minionym letnim sezonie dotyczyło właśnie dwudniowych wyjazdów.

Średnia kwota, jaką latem wydają turyści wyjeżdżający z Rainbow to 2597 zł za osobę. Zimą ten wydatek jest niemal dwukrotnie wyższy i wynosi 4878 zł na osobę. Jest to związane z tym, że decydujemy się głównie na kierunki egzotyczne, które są droższe. Wybierają też dłuższy pobyt - 36,8% wyjeżdżających w tym czasie decyduje się na wycieczki 14 dniowe. 2,3% wybiera opcję ośmiodniową, 2,2% wybiera się w podróż na 11 dni, a 1,8% na 10 dni.

Lato niewątpliwie należy do Europy. Pierwsza piątka najpopularniejszych kierunków zagarnia niemal 70 proc. rynku podróżujących (68,6%). W przypadku biura podróży Rainbow, od dawna główne miejsce na podium zajmuje Grecja, którą w sezonie wakacyjnym wybiera aż 32,2% klientów tego biura.

Na drugim miejscu jest Hiszpania, wybierana przez dwadzieścia procent klientów biura. Pierwszą trójkę zamykają Włochy, które w 2016 roku wybrało 5,9% wyjeżdżających z łódzkim touroperatorem. Na dalszych miejscach znalazły się kolejno - Chorwacja 5,8%, Bułgaria 4,7%, Portugalia 4,2%, Czarnogóra 2,9%, Turcja 2,6% i Cypr Północny 2,2%. Najpopularniejszą dziesiątkę zamyka Maroko, na które w minionym sezonie zdecydowało się 1,5% podróżujących latem klientów.

W przypadku zimowych wyjazdów, oczywistym wyborem jest egzotyka, chociaż w pierwszej dziesiątce znalazły się też dwa kraje europejskie. Hiszpania, ze względu na przynależne do niej Wyspy Kanaryjskie, na których pogoda przez cały rok sprzyja wypoczynkowi, znalazła się na samym szczycie zestawienia (17,8%). To właśnie tam zimą podróżujemy najchętniej. Ale też o wiele chętniej niż latem turyści odkrywają dalekie kraje. Bardzo popularne są Kuba (10,3%) oraz Meksyk (7,3%). W obu tych krajach znajdziemy zarówno piękne białe plaże, na których można się zrelaksować w cieniu palm, ale też jest tam mnóstwo rzeczy, które warto zobaczyć - zarówno wspaniałych zabytków jak i elementów przyrody. To dlatego na wakacje tam Polacy rezerwują sobie zwykle nieco więcej urlopu niż 7 dni, często decydują się także na wycieczki łączące zwiedzanie i wypoczynek, tak by jak najpełniej wykorzystać spędzony tam czas.

Pierwsze miejsce zaraz za podium, zajmuje Tajlandia (6,9%), popularność odzyskuje też Egipt (6,8%). Na kolejnym miejscu zimowego zestawienia znajduje się Gambia (5,6%), Maroko (5,4%) i Wietnam (3,1%). Dziewiąta pozycja to Włochy, kolejny europejski kierunek, który w ubiegłym sezonie jesienno-zimowym odwiedziło 2,9% klientów, a pierwsza dziesiątkę zamyka Kenia, którą odwiedziło 2,7% podróżujących.

Pora roku ma też wpływ na to, jaki środek transportu wybieramy. Najpopularniejszy jest oczywiście samolot - latem na tę opcję decyduje się 86,2% klientów, a zimą aż 95,4%. W sezonie letnim wiele osób decyduje się na autokar - 11,9% a 1,9% podróżujących wykupuje ofertę wczasów z opcją dojazdu własnego. Zimą te wartości to odpowiednio 1,4% i 3%.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij