Ogłoszenia
Ogłoszenia
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
Polacy zmieniają alkoholowe preferencje
Polska pozostaje jednym z największych rynków mocnych alkoholi na świecie. Wzrost cen na skutek podwyższenia akcyzy spowodował jednak zmianę preferencji krajowych konsumentów. Lepiej sprzedają się trunki w kompaktowych opakowaniach i te zawierające mniejszą ilość procentów. Drastyczny spadek spożycia jednak branży nie grozi.
"Rynek alkoholi w Polsce dochodzi do siebie po bardzo dużej zmianie, jaką spowodowało podniesienie podatku akcyzowego na przełomie 2013 i 2014 roku. Jednym z praktycznych efektów wzrostu akcyzy były również podwyżki cen." - przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Krzysztof Kouyoumdjian, rzecznik prasowy producenta alkoholi, firmy CEDC International.
Średnie ceny kluczowych marek zwiększyły się do kilku złotych na tradycyjnej, półlitrowej butelce. W wyniku podwyżki zmieniają się preferencje konsumentów.
"Z punktu widzenia konsumentów wzrost cen był duży. Polacy nie skupiają się więc już na półlitrówkach, ale coraz chętniej sięgają po mniejsze objętości, takie jak 100 czy 200 ml" - - tłumaczy Krzysztof Kouyoumdjian.
Coraz większą popularnością cieszą się także inne kategorie alkoholi, szczególnie te z mniejszą zawartością procentów.
"Bardzo dynamicznie rozwijają się takie segmenty, jak whisky, wina, burbony czy inne alkohole, które jeszcze kilka lat temu nie były tak popularne wśród Polaków" - zauważa Kouyoumdjian.
Według raportu Scotch Whisky Association, stowarzyszenia producentów szkockiej whisky, Polska jest na 17. miejscu w Europie pod względem spożycia tego trunku na jednego mieszkańca. Szacuje się, że w 2013 roku pełnoletni Polak wypił nieco ponad pół litra whisky. Według prognoz The International Wine & Spirit Research w ciągu najbliższych pięciu lat spożycie tej odmiany alkoholu w Polsce będzie rosnąć o około 8 proc. rocznie.
"Polska nadal jest w pierwszej trójce największych rynków, jeśli chodzi o konsumpcję mocnych alkoholi i wódki na całym świecie, zarówno czystej, jak i kolorowej. Firmy, które mają mocną pozycję na krajowym rynku, siłą rzeczy liczą się także na świecie. To właśnie z tego powodu tak znane marki polskich wódek, jak chociażby nasza Żubrówka, okazują się bardzo mocnymi graczami na rynku światowym" - dodaje Krzysztof Kouyoumdjian.
Jak wynika z zestawienia międzynarodowego magazynu "Impact" Żubrówka, z ubiegłoroczną sprzedaż na poziomie 5,2 mln dziewięciolitrowych opakowań, jest obecnie 7. największą marką wódki na świecie (pierwszą pozycję zajął Smirnoff, należący do koncernu Diageo z Wielkiej Brytanii). W zestawieniu wszystkich alkoholi (łącznie z whisky, burbonem oraz brandy) marka zajęła 40. miejsce. Była także najszybciej rosnącą marką alkoholową świata. Jej sprzedaż w ciągu ubiegłego roku wzrosła o 29,5 proc.
Zdaniem Kouyoumdjiana prognozowanie rozwoju sytuacji na rynku alkoholi jest trudne. "Gdyby udało się zachować ten nieduży bądź w miarę podobny do roku ubiegłego poziom sprzedaży, to byłoby bardzo dobrze. Wydaje nam się jednak, że trudno spodziewać się, aby rynek, zwłaszcza mocnych alkoholi, czystych wódek, odbił i zaczął rosnąć nawet w kilkuprocentowym tempie" - informuje.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Ibis Styles zadebiutuje na rynku węgierskim
KLM zwiększy częstotliwość połączeń do Krakowa
Strzelanina na amerykańskim lotnisku
Przewoźnik sprzedawał bilety na pociąg, którego nie było
Laris Hotels Group otwiera nowy obiekt
Katastrofa samolotu pasażerskiego w Indonezji
Włoski sąd znosi ograniczenia dla przewodników turystycznych
Polskie miasta coraz popularniejsze na sylwestrowy wyjazd
Turyści chcą czystego powietrza
Dorota Dulińska odchodzi z MSiT
Ruszyła europejska kampania `Rezerwuj bezpośrednio`
Jak kobiety i mężczyźni organizują wyjazdy?
Które miasta na świecie są najczęściej odwiedzane przez turystów?
Prezydent podpisał nowelizację specustawy lotniskowej
Powołanie wiceministra odpowiedzialnego za kolej
DoubleTree by Hilton Wrocław zostanie otwarty w lecie
Wyjazd wakacyjny a ryzyko terrorystyczne
MSZ ostrzega przed wyjazdami do afrykańskiego kraju.
Egiptowi brakuje pieniędzy na utrzymanie zabytków
W lutym 2010 roku, odbędzie się wielkie otwarcie Restauracji Polka w Żelazowej W