Ruszyła europejska kampania `Rezerwuj bezpośrednio`
W jaki sposób rezerwować nocleg w hotelu? Czy korzystanie z portali rezerwacyjnych (OTA) zawsze się opłaca? Co na bezpośrednim kontakcie zyskują właściciele obiektów noclegowych i ich klienci? Między innymi na te pytania odpowiada kampania "Rezerwuj bezpośrednio", która 15 grudnia ruszyła w 14 krajach. Jej autorem jest HOTREC - Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji i Kawiarni w UE - w której Polskę reprezentuje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
Przedsięwzięcie HOTREC jest kolejnym krokiem ku podniesieniu konkurencyjności całego sektora.
"Kampania wpisuje się w działania samorządów hotelarskich, mające na celu ograniczenie wpływu wielkich portali rezerwacyjnych (OTA) na możliwości prowadzenia własnej polityki cenowej przez współpracujące z nimi niezależne hotele. W wielu krajach Europy umowy zawierane przez hotele z portalami uniemożliwiają hotelarzom oferowanie drogą elektroniczną niższych cen noclegów od określonych w tych umowach" mówi Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.
Akcja jest skierowana zarówno do klientów, jak i do samych hotelarzy. Korzyści z bezpośredniej rezerwacji noclegu mają bowiem obie strony.
Turystom kampania ma uświadomić, że rezerwacja bezpośrednio w hotelu jest bardziej korzystna, bezpieczna i łączy się z wieloma benefitami. Klient, który zdecyduje się rezerwować bezpośrednio, ma zagwarantowany natychmiastowy kontakt z dostawcą usług. Dzięki temu jego specjalne potrzeby czy prośby są uwzględniane, a odpowiedź przekazywana jest od razu. Warto pamiętać, że portale rezerwacyjne (OTA) generują i przetwarzają ogromną liczbę danych, które udostępniają swoim partnerom w celach marketingowych. Hotele tego nie robią.
Dla przedsiębiorców sektora hotelarskiego istotna jest możliwość budowania silnych relacji z klientem, a także szybkiego odpowiadania na wszelkie pytania, potrzeby czy prośby. Przy takiej formie kontaktu to hotel, a nie pośrednik, jakim jest OTA, jest pierwszym miejscem, z jakim styka się gość w procesie rezerwacji. Daje to możliwość budowania lojalności wśród gości hotelowych, w czym pomocne mogą być systemy nagród i programy lojalnościowe.
Rezerwowanie bezpośrednio w hotelu daje też możliwość łączenia usług takich jak np. zabiegi w SPA, a także ewentualnego negocjowania ich cen, co nie jest możliwe za pośrednictwem portali OTA. Wiele hoteli oferuje gościom lepsze warunki, specjalne promocje, rabaty na następny pobyt zarezerwowany bezpośrednio, vouchery do restauracji lub baru, możliwość darmowego podniesienia kategorii pokoju czy wcześniejszego zameldowania i późniejszego wymeldowania.
Do tej pory do udziału w kampanii zgłosiło się 14 państw - Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Włochy, Luksemburg, Litwa, Łotwa, Szwajcaria, Norwegia oraz Polska
Uczestnictwo w kampanii jest dobrowolne dla wszystkich przedsiębiorców z branży turystyczno-hotelarskiej.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ruszyła kampania "Rezerwuj bezpośrednio"
[2015-12-22 09:54 77.252.178.*]
Merytorycznie ok, ale materiały marketingowe (od stickersów na szyby do flag na maszty) trzeba sobie kupić w HOTRECu... Mogliby sobie darować te kilkanaście euro od hoteli zrzeszonych w izbach przecież płacących składkę. odpowiedz »
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
MSZ ostrzega przed wyjazdami do afrykańskiego kraju.
Egiptowi brakuje pieniędzy na utrzymanie zabytków
Toruń chce kupić udziały w PLB
Emirates wprowadzi wirtualny program szkoleniowy
Poznańska ITD organizuje szkolenie dla zawodowych kierowców
British Airways rezygnuje z darmowych posiłków
Udany tydzień sprzedaży w biurach podróży
Laris Hotels Group otwiera nowy obiekt
Katastrofa samolotu pasażerskiego w Indonezji
Sejm zadecydował o stawce godzinowej dla pracujących z grupami turystycznymi
Linie Emirates rozszerzą siatkę połączeń w Chinach
WIT zaprasza na szkolenie dla organizatorów wypoczynku dla dzieci i młodzieży
LOT Marina podsumowuje rok i wybiera władze
Jak kobiety i mężczyźni organizują wyjazdy?
Które miasta na świecie są najczęściej odwiedzane przez turystów?
Nowe połączenie od Ryanair z Katowic
Kompania Piwowarska chce zacieśnić kontakt z restauratorami
Warsztaty dla sieciowych produktów turystycznych
W Krakowie dyskutowano o problemach branży turystycznej
W lutym 2010 roku, odbędzie się wielkie otwarcie Restauracji Polka w Żelazowej W