Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Zobacz także
System pobierania opłat drogowych zawiódł, ITD ukarała przedsiębiorcę
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie 2024
Normy emisji spalin dla autobusów będą jeszcze bardziej rygorystyczne?
LOT: ponad milion pasażerów w lipcu
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to zwrócić?
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być spójne
Władysławowo: przewoźnicy walczą o pasażerów
Odbieranie sobie klientów, obrzucanie wyzwiskami oraz unikanie Inspekcji Transportu Drogowego - tak wygląda działanie firm przewożących turystów do kurortów nad Bałtykiem.
Na dworcu autobusowym we Władysławowie wszystkie dni wyglądają podobnie: od rana na przystanku pojawiają się na zmianę biało-zielone autokary Pomorskiej Komunikacji Samochodowej z Wejherowa oraz busy lokalnych prywatnych przewoźników. Wszystkie jadą w tych samych kierunkach: do Gdyni, na Hel, do Jastrzębiej Góry, do Karwi. Turyści są zdezorientowani - po części przez opóźnienia wynikające z ogromnych korków, ale także z powodu wojny o klientów, która od lat trwa w tej okolicy.
Teoretycznie wszystko jest jak należy. Według polskiego prawa wszyscy przewoźnicy, którzy chcą prowadzić regularne, rozkładowe przewozy na określonej trasie, muszą złożyć wniosek w urzędzie starostwa lub marszałkowskim. - W rejonie Władysławowa praktycznie wszyscy przewoźnicy mają odpowiednie zezwolenia oraz zaakceptowane rozkłady - mówi Grzegorz Kamiński, szef gdańskiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego - instytucji, która sprawdza przewoźników. Problem w tym, że rozkłady w znacznej części są fikcyjne - przewoźnicy nawet nie wywieszają ich na przystankach. - Kierowcy opóźniają lub przyspieszają odjazdy, by sobie podkradać pasażerów - podkreśla Kamiński.
Inspekcja różnymi sposobami próbuje walczyć z tym procederem. - Kierowcy informują się wzajemnie o naszej obecności i natychmiast zaczynają jeździć zgodnie z zezwoleniami. Stosujemy więc inne metody, inspektorzy np. zbierają informacje po cywilnemu, ale to długa praca.
Efektem "walki o klienta" jest to, że zamiast regularnych kursów, np. co 15 minut, autobusy odjeżdżają prawie co godzinę. Prawie jednocześnie trzy busy, a tuż za nimi autokar PKS. A turyści czekają i tracą czas. Pieniędzy nie oszczędzają, bo ceny biletów są takie same (2,50 zł za 10 km).
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Małopolska: powstanie luksusowy hotel z kliniką dla osób starszych?
Berlin - Cały czas trwa spór o przyszłość lotniska Tempelhof
Kiedy LOT otrzyma zamówione Dreamlinery?
LOT szuka prezesa. Wymagania nie są wysokie
Więcej pasażerów po wejściu do UE
Luksusowe sylwestrowe bale w Beskidach sprzedały się doskonale
San Marino: 4-procentowy wzrost liczby turystów zagranicznych
Mariusz Wiatrowski nowym prezesem lotniska Ławica. Czy teraz spełnią się marzenia poznaniaków?
Rok 2010 okresem dynamicznych zmian w branży hotelarskiej
Świątynie Angkor Wat w Kambodży zatłoczone przez turystów
Otwarto Biuro Obsługi Podróżnego na dworcu w Krakowie!
Pierwszy lokal Da Grasso w 2011 roku
Wenecja: studenci oszukali restauratora na ponad 2 tys. euro
Po kontroli ITD przewoźnik ma 37 tys. kilometrów do wyjaśnienia. Grozi mu kara 36 700 zł.