Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
PKP InterCity obniża komfort podróży pociągami pospiesznymi
PKP InterCity od marca ograniczyły liczbę wagonów na trasach do Krakowa i Warszawy. Jest to efekt racjonalizacji przewozów przez spółkę.
Podróżni jadący w piątek pociągiem o godz. 16.19, kursującym na trasie z Krakowa do Warszawy przez Kielce, byli zdziwieni. - Na peronie tłum ludzi, mnóstwo studentów wracających do domu. Podjechały tylko trzy wagony, w tym jeden pierwszej klasy. W drugiej klasie korytarz był pełny, a w każdym przejściu stało kilkanaście osób z bagażami. W pierwszej klasie nie było dużo lepiej - mówią podróżni. Według konduktora tak będą wyglądały przejazdy do maja. To nonsens - dodają.
Według Zdzisława Cieślika ze Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, na tej trasie zawsze było 5 wagonów. Ale decyzji o ograniczeniu składu Cieślik nie chce komentować. - Pociągi pospieszne obsługuje inna spółka i tam przekazane zostaną wszystkie ewentualne skargi - dodaje.
Rzeczywiście, w grudniu w związku z usamorządowieniem spółki PKP Przewozy Regionalne, wszystkie pociągi pospieszne zostały przejęte przez PKP InterCity, które zdecydowały o zmniejszeniu liczby wagonów. "To wynika z potrzeby jak najlepszego wykorzystania posiadanego taboru w stosunku do zainteresowania podróżnych. Dzięki temu pociągi spółki codziennie przewożą pasażerów, a nie »powietrze«" - napisano do Gazety Wyborczej w e-mailu z biura prasowego PKP InterCity.
InterCity zmniejszyło liczbę wagonów na części tras do Krakowa i Warszawy. - Okazało się, że pięć wagonów, szczególnie w dni powszednie, to za dużo. Jeździły prawie puste - wyjaśnia Paweł Ney, rzecznik PKP InterCity. Rzecznik dodaje, że z tego powodu ograniczono liczbę wagonów nie tylko w "Żeromskim", ale też w "Sienkiewiczu" (który kursuje na trasie Kielce - Warszawa). - Jednak po sygnałach od pasażerów wprowadzimy następne zmiany. "Sienkiewicz" będzie dłuższy w tygodniu o jeden wagon, czyli w sumie będą cztery. - W poniedziałek, kiedy pasażerów jest najwięcej, w składzie będzie jeździło pięć wagonów drugiej klasy oraz jeden pierwszej - mówi rzecznik. "Żeromski" również będzie dłuższy, ale tylko w piątki. - Skład będzie się składał z pięciu wagonów. To powinno wystarczyć, ponieważ wtedy jest najwięcej pasażerów. Ale będziemy obserwować sytuację - zapewnia.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
PKP Intercity skraca pociągi pospieszne
[2009-03-27 10:05 83.21.37.*]
monopolista w przewozach międzyaglomeracyjnych i ponadregionalnych tnie w ten sposób tańszą wewnetrzną konkurencję... co należało udowodnić odpowiedz »
PKP Intercity skraca pociągi pospieszne
[2009-03-28 00:05 195.94.208.*]
Nie ma co narzekać na kolej. Ona wpisuje się tylko w ogólny schemat wszechobecnej niemożności, głupoty i beznadziei wszystkiego, co w Polsce państwowe. Tam zapewne szefowie mają tyle wspólnego z koleją, że bawili sie kolejką jak robili jeszcze w gacie. odpowiedz »
PKP Intercity skraca pociągi pospieszne
[2009-03-30 14:26 213.156.106.*]
a ja zapraszam na pokład Jet Air, bilety na trasach krajowych są po 200 złotych z opłatami... odpowiedz »
PKP Intercity skraca pociągi pospieszne
[2009-07-06 21:48 83.8.137.*]
To prawda. Jadąc poc. pośpiesznym relacji Przemyśl - Świnoujście widziałe to samo. Ludzie tłoczą się na korytarzu i w ubikacjach a Intercity twierdzi że wozi ludzi a nie powietrze. Czy aby napewno ludzi? Chyba ludzie powinni mieć lepsze warunki przejazdu a nie jak- delikatnie mowiąc- sardynki. A może kierujący PKP Intercity powinni wsiąść do pociągu w Krakowie i stać do Szczecina? Wagon pierwszej klasy jest tylko jeden więc to czy się usiądzie jest loterią ale zapłacić za bilet to już nie loteria. I jeszcze jedno, jestem palaczem. kupiłem bilet pierwszej klasy i w pociągu dowiedziałem się że jeżeli chcę zapalić to muszę przejść do wagonu drugiej klasy bo wagon pierwszej jest całkowicie dla niepalących. Tabliczki informującej o tym na wagonie nie ma, jest w środku przy wejściu do WC. Gdybym chciał przejść do wagonu drugiej klasy to Intercity nie przewiduje zwrotu pieniędzy za zmianę klasy. Dziękuję spółce za zrobienie ze mnie pasażera drugiej kategorii. Józef Gajda odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Tłok na polskim niebie będzie mniejszy?
Nowość - tanie linie kolejowe!
Prezydent z pięciu do czterech gwiazdek
Rodos: hotel chciał wyrzucić polskich turystów, bo rzekomo touroperator nie zapłacił za ich pobyt
Turcja szuka partnerów biznesowych
Co myslicie o stronie Anonse-turystyczne.pl?
Wakacje.pl i EasyGo.pl analizują sierpniowe zakupy internautów
Opady śniegu sparaliżowały pracę lotnisk w Bułgarii i W.Brytanii
Sobotni dziennik z atlasem turystycznym
RPA: bilety na mundial do kupienia w marketach
Będą nowe przepisy dotyczące opłat lotniskowych?