TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Łódź będzie promować się w Berlinie

Łódź będzie zachęcać do przyjazdu niemieckojęzycznych turystów. W promocji posłuży się filmem, w którym wykorzystany będzie słynny szlagier w nowej aranżacji, a miasto zostanie przedstawione jako dynamiczne i tętniące życiem. Film zostanie wkrótce przedstawiony na Międzynarodowych Targach Turystycznych w Berlinie.


Przedstawiona w filmie historia jest prosta: do Łodzi wyruszają trzy pary w różnym wieku - z Berlina energiczni 30-latkowie, z Wiednia szaleni nastolatkowie, a z Zurichu, luksusowym rolls-royce'em - para w średnim wieku. Motywem przewodnim ich podróży jest piosenka "Theo wir fahr'n nach Łódź" - niemiecki przebój z lat 70. w nowoczesnej aranżacji. W firmie bohaterki śpiewają swoim partnerom, żeby zachęcić ich do podróży. Ci zgadzają się na wyjazd i podejmują dobrą decyzję. Łódź, do której przyjeżdżają, jest przyjazna i różnorodna. To miasto wspaniałych teatrów (widać Powszechny), imponującej filharmonii i gościnnych restauracji (The Mexican, Orfeusz). Jest również nastrojowo (kościół św. Mateusza) i rozrywkowo (dyskoteka Cabaret). W filmie pokazani są grający uczniowie szkoły muzycznej, tańczący adepci szkoły baletowej, a na ulicy Piotrkowskiej maszeruje i gra orkiestra z Poddębic. Gościom towarzyszy motyw "Theo...", który zmienia się z nastrojowego w kabaretowy, hiphopowy, a razem z nim zmienia się miasto. W końcu wszyscy goście trafiają na rynek Manufaktury, gdzie kończy się film.

- Kilka lat temu odkryliśmy, że żartobliwy niemiecki przebój o Łodzi przyciąga uwagę Niemców - wyjaśniał na wczorajszym pokazie w łódzkim magistracie prezydent Jerzy Kropiwnicki. - Gdy puściliśmy ją na targach na naszym stoisku, ludzie zawracali, przystawali, podchodzili. Wtedy postanowiliśmy wykorzystać ten utwór - dodał.
Piosenka powstała najprawdopodobniej w XIX wieku, w 1974 roku wykonywała ją Vicky Leandros, niemiecka piosenkarka greckiego pochodzenia. Utwór to nawoływanie niejakiego Theo, żeby ze wsi "od krów i kóz" ruszyć do eleganckiej, wspaniałej Łodzi. - Starsze osoby pamiętają piosenkę jeszcze w prostej, biesiadnej wersji. My ją unowocześniliśmy i wykorzystujemy jako element promocji miasta - podkreśla Wojciech Bruszewski, twórca filmu.

Pięciominutowy film, zrealizowany w konwencji teledysku, jest wspólnym dziełem duetu Małgorzaty Kamińskiej i Wojciecha Bruszewskiego. Wyprodukowany został na zlecenie łódzkiego magistratu i kosztował 350 tys. zł. Bierze w nim udział około stu osób, m.in. aktorzy Ireneusz Czop z Teatru Jaracza i Wojciech Poradowski z Teatru Powszechnego oraz łódzkie śpiewaczki - Anna Dzionek-Kwiatkowska, solistka Teatru Muzycznego, i Emilia Kudra z Teatru Wielkiego.

Kamińska i Bruszewski są również twórcami filmu "Łódź - miasto kultury", reklamującego miasto jako najlepszego kandydata na Europejską Stolicę Kultury 2016. Ich 12-minutowy obraz otrzymał kilkanaście nagród na konkursach i festiwalach.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Łódź promocja film targi Berlin turyści film Międzynarodowe Targi Turystyczne Wiedeń Zurich Teatr Powszechny Teatr Jaracza The Mexican Orfeusz Cabaret Piotrkowska Manufaktura Jerzy Kropiwnicki Wojciech Bruszewski Małgorzata Kamińska Ireneusz Czop Wojciech poradowski Anna Dzionek-Kwiatkowska Emilia Kudra Europejska Stolica Kultury dzionek w łodzi berlinie theo wir fahr n nach lodz o 2009


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję