TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wakacje.pl i EasyGo.pl analizują sierpniowe zakupy internautów

Prawie jedna trzecia Polaków dokonujących w sierpniu rezerwacji wycieczki za pośrednictwem internetu wybrała oferty za ponad 5 tys. zł. Trzy czwarte wszystkich rezerwacji były wyjazdami dla dwóch osób. Ponad jedna czwarta klientów z masowych kierunków pojechała do Egiptu, zaś jedna czwarta - do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Co dziesiąty klient skorzystał z oferty hoteli 5-gwiazdkowych, z siedmiu na dziesięciu opcję All Inclusive. EasyGo.pl oraz Wakacje.pl - dwa największe portale turystyczne w Polsce, przeanalizowały zachowania i wybory zakupowe internautów z sierpnia 2009 roku.


Polacy wyjeżdżają najczęściej raz, dwa, sporadycznie trzy razy w roku. Najczęściej podróżujemy we dwoje. Par było w sierpniu więcej o 5 proc. w stosunku do dwóch wcześniejszych miesięcy. 75 proc. wszystkich dokonywanych rezerwacji w EasyGo.pl oraz Wakacje.pl dotyczył dwóch osób. Samotnych podróżników jest mniej więcej tyle samo (5 proc.) od wielu miesięcy. W sierpniu straciły na popularności rezerwacje 3 i 4 osobowe.

Podczas ścisłego szczytu sezonowego ceny wyjazdów plasują się na tym samym poziomie. Jedynie w sierpniu średnia cena rezerwacji w EasyGo.pl oraz Wakacje.pl sięgnęła 4774 zł. W czerwcu i lipcu 2009 roku było to 4788 zł. Różnica jest zatem nikła. Rok wcześniej, w sierpniu, średnia cena rezerwacji wyniosła 4540 zł. Wzrost ceny (o 234 zł) jest, niewielki, szczególnie w odniesieniu do wiadomości o zawirowaniach na rynkach finansowych oraz ruchomych kursach walut.

Nadal wybieramy najchętniej produkty drogie, ze średnią ceną rezerwacji powyżej 5 tys. zł (28 proc.). Tuż za nimi znajdują się produkty z przedziału 3-4 tys. zł (27 proc.). Może to świadczyć o wzrastającej liczbie rezerwacji, które uwzględniają dobrą cenę i odpowiednią jakość usług. Produkty ze średniej półki, które kosztują 4-5 tys. zł zainteresowały w sierpniu 24 proc. kupujących.

Blisko 80 proc. klientów EasyGo.pl oraz Wakacje.pl wydało w sierpniu na zakup oferty od 3 tys. zł wzwyż. Jak widać, Polacy nie zrezygnowali ze swoich wakacji w 2009 r., z powodu ich wysokich cen.

Większość klientów skorzystała z ofert w promocji last minute z wyjazdem jeszcze w sierpniu. Takich rezerwacji w obu portalach było 57 proc. Wrzesień wybrało 36 proc. kupujących, zaś październik tylko 4 proc. Już w sierpniu rozpoczęła się przedsprzedaż ofert egzotycznych oraz narciarskich. Swoje zakupy na wyjazd w grudniu dokonało 2 proc. klientów, a na styczeń 2010 roku zarezerwowało wyjazd 1 proc. kupujących.

Najpopularniejsze kierunki
Egipt w dalszym ciągu jest numerem jeden. Wybrało go sierpniu 26 proc. klientów. To o 3 proc. więcej niż w czerwcu oraz lipcu 2009 roku. Na drugim miejscu uplasowały się w sierpniu Grecja i Turcja, obie osiągnęły wynik 19 proc. sprzedaży. Tunezja skusiła 13 proc. kupujących, Hiszpania 5 proc., Bułgaria 4 proc., Chorwacja, Włochy i Wyspy Kanaryjskie po 2 proc., zaś Maroko Austria i Francja po 1 proc.

Jak wiadomo, największe zainteresowanie wycieczek egzotycznych pojawia się we wrześniu. Najpopularniejszymi kierunkami są kolejno: Kuba, Dominikana, Brazylia, Kenia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Chiny, Indonezja i Indie.

Sześć krajów z owej listy już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem. W sierpniu liderem egzotyki stały się Zjednoczone Emiraty Arabskie, do których wybiera się 26 proc. klientów. Na drugim miejscu z wynikiem 24 proc. uplasowała się Indonezja, na 3. Dominikana (17 proc.), a na 4. Tajlandia (14 proc.).Tanzania, Indie oraz Chiny skusiły w sierpniu 6 proc. kupujących, zaś Indie 3 proc..

Hotele

Jeśli chodzi o hotele, największym uznaniem w wyborach klientów Wakacje.pl cieszył się Sunny Days El Palacio, 4-gwiazkowy hotel w Egipcie - 4,3 pkt na 5 możliwych do uzyskania. W tym samym czasie klienci EasyGo.pl wybierali najczęściej 3-gwiazdkowy, egipski Club Faraana, przyznali mu w portalowym programie Opinie 4,7 pkt na 5 możliwych.

Biura

Sierpień jest miesiącem, kiedy oferty oraz propozycję przedstawiane przez poszczególnych touroperatorów były dosyć podobnie oceniane w wielu kwestiach przez internetowych klientów. Na pięciu pierwszych miejscach sprzedażowych pojawiło się aż 9 biur.
Wysoką świadomość zakupową klientów potwierdza fakt, że w obu platformach sprzedażowych biurowy TOP5 tworzą znane marki, działające na polskim rynku od wielu lat.
Oto lista:
1. Itaka i Exim Tours - oba biura po 15 proc.,
2. Neckermann - 10 proc.,
3. Triada, Wezyr i Alfa Star - wszystkie trzy biura po 8 proc.,
4. Rainbow Tours i Selectours - oba po 7 proc.,
5. Ecco Holidays - 6 proc.

Tylko jedno z wyżej wymienionych biur mogło pochwalić się w sierpniu wysoką ocena pracy swoich rezydentów. Pozostałe wysokie punktacje zostały przyznane innym biurom.

W sierpniu, tak samo jak w czerwcu oraz lipcu najwięcej punktów przypadło pracownikom biura Easy Travel. Klienci przyznali im 4,5 pkt na 5 możliwych do uzyskania. Różnica w punktacji na kolejnych miejscach jest niewielka.

1. Easy Travel - 4,5 pkt,
2. 7 Islands - 4,4 pkt,
3. Selectours - 4,2 pkt,
4. Scan Holiday - 4,1 pkt,
5. Sky Club - 4,1 pkt.

Według kupujących, największą zgodność oferowanych w internetowych portalach turystycznych wycieczek z rzeczywistą sytuacją na miejscu wypoczynku wykazało biuro Scan Holiday. Zdobyło maksymalną ilość punktów.

1. Scan Holiday - 5,0 pkt,
2. Easy Travel - 4,8 pkt,
3. Alfa Star - 4,6 pkt,
4. Selectours - 4,4 pkt,
5. Ecco Holiday - 4,4 pkt.

Dojazd

W sierpniu aż 95 proc. klientów podróżowało na wakacje samolotem. 3 proc. klientów dotarło transportem własnym, zaś 2 proc. skorzystało z wyjazdów autokarowych.

Wyżywienie

W sierpniu ponad 11 proc. więcej niż w czerwcu i lipcu wybrało opcję żywieniową All Inclusive. W zeszłym miesiącu było to 69 proc..

Jedynie 20 proc. kupujących wybrało pakiet śniadań oraz obiadokolacji (HB), zaś bez wykupionego wyżywienia (OV) na urlop wyjechało 3 proc. klientów. Same śniadania (BB) wybrało 6 proc. kupujących, zaś 2 proc. klientów zdecydowało się na inne formy żywieniowe, zgodne z programem imprezy.

Last minute

85 proc. klientów EasyGo.pl oraz Wakacje.pl wybrało wyjazdy w promocji last minute. W czerwcu i lipcu 2009 było to o 10 proc. mniej.

Jak widać, klienci, którzy decydowali się na wcześniejsze zakupy w ramach promocji first minute planują swoje wakacje raczej na początek ścisłego sezonu turystycznego. Drugą część sezonu stanowią wyjazdy z ofertami z ostatniej chwili.

Polska

W sierpniu nastąpił wzrost zainteresowania ofertą SPA. Koniec krajowych wakacji spowodował zwiększenie się popularności propozycji dla dwojga SPA&Wellness.

Najbardziej popularne w sprzedaży sierpniowej były weekendy. Pojawiły się również pierwsze pytania o ofertę Świąteczną oraz Sylwestrową. Ten trend może prognozować tendencję szybkich rezerwacji w katalogu ofert zimowych, w tym także świąteczno-sylwestrowych.

W sierpniu 2009 nastąpił spadek sprzedaży oferty zorganizowanej w porównaniu do sierpnia 2008 o ok. 10%. Zjawisko to wynika głównie z trendu rozliczenia zakupów z 2009. Klienci kupowali wycieczki szybciej, zaś rezerwacje rozliczyły się w lipcu. Średnia cena rezerwacji w sierpniu: 1900 zł.

Najwięcej rezerwacji dotyczyło pensjonatów i kwater prywatnych, aż 46 proc.

Oferta rodzinna w renomowanym resorcie SPA na Mazurach była jedną z najbardziej popularnych ofert w sierpniu. We wrześniu może być hitem tygodniowy pobyt w Instytucie SPA&Wellness w Krynicy Górskiej. Opcja żywieniowa HB, w cenie wliczone 2 zabiegi dziennie do wyboru. Ceny plasują się od 805 zł/os. Górska alternatywa to weekend w Zakopanem, w nowoczesnym centrum Konferencyjno - Rekreacyjnym. Opcja żywieniowa: trzy posiłki (FB), w cenie kolacja grillowa, wycieczka rowerowa, sala fitness, tenis stołowy, opłata klimatyczna, parking monitorowany oraz bezprzewodowy internet. Cena: 400 zł/os.

Sprzedaż oferty krajowej w sierpniu:

- ośrodki wypoczynkowe 52 proc. oferty;
Średnia cena rezerwacji w tym segmencie wyniosła 1700,00 zł;
- hotele i pensjonaty 33 proc. oferty;
Średnia cena rezerwacji w tym segmencie wyniosła 1500,00 zł;
- obiekty SPA & Wellness 15 proc. oferty;
Średnia cena rezerwacji w tym segmencie wyniosła 2700,00 zł.

W portalach turystycznych EasyGo.pl oraz Wakacje.pl znajduje się średnio 1,5 mln ofert w trakcie całego roku. Dominującymi kierunkami podróży Polaków są już od dłuższego czasu Egipt, Turcja, Grecja, Tunezja.

W ofercie można jednak znaleźć oprócz standardowego wypoczynku wyjazdy pobytowo - objazdowe, rejsy, trekkingi czy też krótkie wyjazdy weekendowe. Dostępne kierunki wycieczek nie dotyczą tylko basenu Morza Śródziemnego, ale również egzotycznych zakątków świata. np. Emiratów Arabskich, Brazylii, Chin, Indii, Kuby, czy Dominikany. Warto rozważyć te propozycje, bowiem ich ceny są niewiele wyższe od wyjazdów z kategorii POP turystyki.

Tabele sprzedażowe obrazują powolny wzrost rezerwacji internetowych dotyczących wyjazdów w dalekich kierunkach. Robiąc porównania sprzedażowe z lat ubiegłych, śledząc bieżące zainteresowanie klientów, biorąc pod uwagę ruchy touroperatorów śmiem można podejrzewać, że owy trend się utrzyma.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Wakacje.pl EasyGo.pl All Inclusive hotele dojazd transport ceny wycieczek last minute first minute Emiraty Arabskie Chiny Indonezja Indie Dominikana Tanzania Tajlandia Sunny Days El Palacio Club Faraana TOP5 Itaka i Exim Tours Neckermann Triada Wezyr Alfa Star Rainbow Toirs Selectours Ecco Holiday Easy Travel Scan Holiday Sky Club 7 Islands Alfa Star oferta SPA Krynica Górska Zakopane SPA na Mazurach POP turystyka


Dział gastronomia:

Sopot w żółtej strefie

Europarlament: unijna pomoc dla turystyki jest zbyt mała

Organizacje turystyczne apelują: Tak dla testów, nie dla kwarantanny

Mniej powiatów na żółtej i czerwonej liście

Targi TT Warsaw przełożone

Dział biura turystyczne:

Zakazy lotów do krajów strefy Schengen zostaną zniesione?

Rozpoczynają się Turystyczne Mistrzostwa Blogerów

Problemy turystyki wyjazdowej nie są priorytetem dla ministerstwa

W jakich sytuacjach ubezpieczenie turystyczne nie zadziała? 4 popularne przykłady

Sopot w żółtej strefie



Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję