Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Zobacz także
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
Airhelp ocenił linie i lotniska
Centralwings odwołał niektóre loty, nie powiadamiając o tym pasażerów
Polskie Tanie Linie Centralwings sprzedały bilety na samoloty, które nie polecą. Grupa pasażerów z Poznania wynajęła prawnika i szykuje pozew o odszkodowania, gdyż przez niesolidność przewoźnika, straciła niemałą sumę pieniędzy i mnóstwo nerwów.
Poznańscy i gdańscy żeglarze wykupili wart rejs katamaranem po Morzu Śródziemnym. Ta przyjemność kosztowała ich 4 000 euro. Katamaran miał czekać na Polaków 5 września w porcie Chania na Krecie. - Postanowiliśmy dolecieć tam z Poznania linią Centralwings. Kupiliśmy w internecie bilety na 3 września, po ok. 900 zł za sztukę. To samo zrobili nasi przyjaciele z Gdańska - relacjonuje uczestnik eskapady Sebastian B.
Niestety, rozkład lotów polskiego przewoźnika uległ zmianie. W ubiegły piątek do żeglarzy z Gdańska zadzwonił przedstawiciel linii, oświadczając, że samolot nie poleci z Poznania, tylko z Warszawy. Nabyte bilety na lot z Poznania będą przepisane, na lot z Warszawy.
Niestety druga grupa żeglarzy - z Poznania nie została powiadomiona o zmianach lotów. Pan Maciej M. z Poznania dowiadując się o zmianach od kolegi zadzwonił na infolinię, gdzie najpierw słuchał jak automat powtarzał hasło "Z nami polecisz na pewno", potem dowiedział się że samolot z Poznania rzeczywiście nie leci, poleci w Warszawy, ale dla grupy z Poznania nie ma w nim miejsca. Centralwings zaproponował w zamian wylot tydzień później...
Pasażerowie jednomyślnie stwierdzili, iż postępowanie przewoźnika jest nieuczciwe. Czują się oszukani.
Na stronach przewoźnika znaleźli informację, że bilety zostały wyprzedane, a tymczasem nieoficjalnie dowiedzieli się, że Centralwings anulował wszystkie loty z Poznania i ukrywa to przed pasażerami. - W podobnej sytuacji są też inni pasażerowie, którzy może o tym nie wiedzą - szacuje Marczewski.
Żeglarze wynajęli prawnika i będą domagać się odszkodowań od polskiego przewoźnika.
Iza Bogus, rzeczniczka Centralwings twierdzi, że problem dotyczy 21 pasażerów lotów czarterowych tylko na trasie Poznań - Chania, którym były sprzedane bilety z puli miejsc indywidualnych. Loty rzeczywiście zostały odwołane, bo biura turystyczne, które wyczarterowały te samoloty, zrezygnowały. Rzeczniczka przewoźnika przyznaje, że żaden samolot z Poznania do Chanii już nie poleci, a komunikat na stronie mówiący iż wszystkie bilety są wyprzedane wynika z błędu firmy informatycznej zajmującej się www Centralwings.
Jednocześnie Centralwings twierdzi, iż hasło reklamowe jest zgodne z prawem.
Rzeczniczka twierdzi, że hasło "Z nami polecisz na pewno" jest prawdziwe, bo firma trzyma się międzynarodowych standardów lotniczych. Zgodnie z prawem przewoźnik nie ma też obowiązku pokrywać kwoty odszkodowania o które ubiegają się żeglarze.
Przewoźnik ma prawo odwołać lot do dwóch tygodni przed startem. W tym przypadku został on odwołany trzy miesiące wcześniej.
Iza Boguś twierdzi też, iż przedstawiciel firmy nie mógł poinformować grupy z Poznania o zmianach lotów, gdyż nie mógł się do nich dodzwonić.
Wczoraj Centralwings zaproponował grupie start 1 września z Poznania do Heraklionu na Kretę, a powrót 18 września z Chanii do Warszawy. Jednak żeglarze twierdzą, że propozycja jest spóźniona. By nie stracić pieniędzy za katamaran, żeglarze umówili się z armatorem na wypłynięcie z Aten, za co muszą słono dopłacić. Do Aten dolecą z Poznania z przesiadką w Monachium z liniami Lufthansa.
Wybrali to droższe o wiele rozwiązanie, gdyż, jak twierdzą, nie mieli innego wyjścia. Jeszcze we wtorek Centralwings nie zaproponowało im nic oprócz zwrotu pieniędzy za lot, który się nie odbędzie.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
Dział transport:
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Zmiany w Radzie Nadzorczej
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Odwołano prezesa Centralwings. Co dalej z tanim polskim przewoźnikiem?
Wrocław: autobus wycieczkowy zderzył się z tramwajem
Bielsko-Biała: całkiem inna karczma Szlachecka
Marriott: w II kwartale wyniki trzy razy lepsze
Jeszcze nie dojdzie do rozszerzenia strefy Schengen!
GOPR ostrzega: warunki turystyczne są trudne
Konferencja "Turystyka i rekreacja szansą rozwoju regionów"
Hotel Four Seasons wart 50 milionów euro powstanie w Czarnogórze
KE: linie lotnicze poprzez swoje strony www masowo oszukują klientów!
Travelplanet.pl rośnie i wdraża
Będą mandaty za opalanie topless?
Podniesienie VAT zaszkodzi hotelom i restauracjom
Australia: turyści z Wielkiej Brytanii dają największe przychody
Doniósł o gwałcie w ośrodku i został zwolniony
Powstanie infrastruktura wokół autostrady A2 i A4
Otwarcie trasy podziemnej w Lublinie!
Turystyka w Hiszpanii wciąż się umacnia
MSZ przypomina: Polacy podróżujący przez Rosję muszą mieć wizy tranzytowe
czy ktoś wie coś na temat pracy w Łódzkim PKS?