Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca na Wyspach Kanaryjskich
- Specjalista ds Turystyki
- Pilot-przewodnik Berlin
- | Specjalista ds. Turystyki | Kraków |...
- Specjalista/Specjalistka ds. turystyki
- Poszukujemy pilota do Włoch 08-16.07.2025
- Poszukuję zdalnego stażu specjalisty...
- Wakacje.pl Kraków
- Pilot wycieczki 30.06 Czarnków i Goraj
- Pilot Wycieczek Degustacyjnych (piwo / wódka /...


Podróże służbowe Polaków według raportu eSKY.pl
Internetowe biuro podróży eSKY.pl zbadało tendencje na rynku podróży służbowych polskich firm i instytucji.
Raport eSKY.pl wskazuje, że najczęściej wyjeżdżamy biznesowo jesienią, średnia długość takiej podróży wynosi 5-6 dni, a z delegacji najczęściej
wracamy w piątki. Ponadto, wiadomo już, że rok 2010 był znacznie lepszy niż 2009 pod względem liczby sprzedanych biletów na wyjazdy służbowe.
Delegacje - kiedy jeździmy najczęściej?
W przypadku podróży służbowych można zaobserwować prawidłowość, który powtarza się każdego roku. Początek roku charakteryzuje się stosunkowo niewielkim natężeniem takich wyjazdów. Ożywienie pojawia się od marca. Natężenie turystyki biznesowej rośnie aż do czerwca. Wyjątkiem jest kwiecień, co można tłumaczyć przypadającymi na ten miesiąc świętami Wielkiej Nocy. Po gwałtownym, naturalnym spadku w miesiącach wakacyjnych, jesienią rozpoczyna się drugi boom na delegacje służbowe. Na miesiące jesienne przypada największa w ciągu roku sprzedaż biletów dla firm.
Rok 2010 dużo lepszy od ubiegłego
Patrząc na wyniki sprzedaż biletów lotniczych dla firm w kolejnych miesiącach roku 2010 i porównując je z danymi za analogiczny okres roku poprzedniego, już można stwierdzić, że ten rok przyniósł znacznie większe obroty. Najkorzystniej wygląda porównanie danych z pierwszego kwartału 2010 i 2009 - sprzedaż wzrosła prawie dwukrotnie. Niestety, wybuch wulkanu na Islandii na początku drugiego kwartału i późniejsza powódź wpłynęły negatywnie na sprzedaż. Co prawda, cały czas obserwujemy tendencję wzrostową, jednak już nie tak dynamiczną. W drugim kwartale liczba rezerwacji była już tylko o 50 proc. większa niż rok temu. Dla trzeciego kwartału współczynnik ten wynosi około 25 proc.
Z kim i na ile dni?
Firmy, zakładając rezerwacje na pordróże służbowe, w większości kupowały bilety w obie strony - tak samo jak w zeszłym roku stanowiły one 67 proc. wszystkich rezerwacji. Pod tym kątem podróże służbowe nie różnią się od innych - jak pokazują dane eSKY.pl, 62 proc. wszystkich rezerwacji zakładanych jest od razu na podróż w obie strony. Ile trwa przeciętna podróż służbowa? - Przez większość miesięcy w roku średnia długość wyjazdu nie ulega znacznym zmianom i oscyluje wokół 5-6 dni - tłumaczy Łukasz Neska z eSKY.pl. Za to w
czerwcu, lipcu i sierpniu trwają one znacznie dłużej, bo średnio 8 dni. Długość wyjazdów służbowych powraca do "normy" we wrześniu, kiedy trwają średnio 5 dni. Zbliżone statystyki odnoszą się do zeszłego roku. Czy w podróż służbową udajemy się w pojedynkę czy w większych grupach? Z danych zgromadzonych przez eSKY.pl wynika, że najczęściej samotnie. W tym roku, podobnie jak w 2009, rezerwacje dla 1
osoby stanowiły 67 proc. wszystkich rezerwacji, dla 2 osób - 22 proc., dla 3 osób - 5 proc., dla 4 i więcej osób - 6 proc.
Jeśli dziś poniedziałek, to wracam z delegacji...
Na podstawie danych z rezerwacji dokonywanych przez firmy można też stwierdzić, w jakie dni tygodnia najczęściej rozpoczynają się i kończą podróże służbowe. Delegacje rozpoczynają się częściej dni powszednie (77 proc.) niż w weekend (23 proc.) . Jeśli w weekend, to nieznacznie częściej w niedzielę niż sobotę (13 proc. w porównaniu do 10 proc.) - zapewne dlatego, że dzięki wylotowi w niedzielę pracownik może zdążyć na spotkanie umówione w poniedziałek rano. Jeśli chodzi o popularność poszczególnych dni tygodnia, to trudno wyróżnić któryś z nich. Poniedziałek i środa (po 16 proc.) są tylko nieznacznie bardziej popularne niż wtorek, czwartek i piątek (po 15 proc.). Kiedy najczęściej powracamy z podróży służbowej? Tutaj widać większe różnice niż w przypadku dni rozpoczęcia podróży. W statystykach zdecydowanie prowadzi piątek - na ten dzień zaplanowano powrót w przypadku 18 proc. wszystkich delegacji. Można wskazać także najmniej popularne dni - wtorek (tylko 11 proc.) oraz sobota i poniedziałek (po 12 proc.). W niedzielę (15 proc.) wracamy równie często jak w środę czy w czwartek.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Rainbow celuje w segment
Oszuści sprzedający fałszywe bonu turystyczne
Dział badania rynku i analizy:
Kto wybierał małe obiekty noclegowe w 2024
Ilu turystów odwiedziło
Ceny w biurach jak przed dwoma
ETC: Silne wzrosty w europejskiej turystyce w I
Mniej miast, więcej tlenu -wzrost zainteresowania wypoczynkiem na łonie
Starsze aktualności:
Renesans gastronomii na Pomorzu
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Kraków powołał nocnego
Rosną przychody greckich firm
Ogrody Łazienek Królewskich częściowo
Austriacka turystyka wychodzi z propozycją do
Nowa atrakcja turystyczna w
PPL: Polskie lotniska poradziły sobie pomimo awarii systemów
Miliony pasażerów przewiezionych przez PKP Intercity w II
Na co zwrócić uwagę wybierając polisę turystyczną w
Wielkopolska stawia na
Konsumenci wybrali biura roku 2004
Zawieszono poszukiwania na Sanie
Pierwsze miesiące działalności całorocznego hostel we Wrocławiu
Jest unijne wsparcie dla lotniska w Jasionce
Da Grasso Express także w ofercie franczyzowej
Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL
Intercontinental: nowy dyrektor sprzedaży i marketingu
Analiza wyników polskich portów lotniczych
Strajk obsługi odprawy bagażowej sparaliżował lotnisko w Brukseli
Alitalia: opóźnione i odwołane loty, w tym do Warszawy
Nieopodal Krakowa powstanie stok narciarski
Całkowity zakaz ruchu samochodów w Rzymie między 10.00, a 17.00!
Nałęczowski kurort przyjazny sercu
Odwołano loty do i z Londynu i Paryża
Zabójstwo Niemki w hotelowym pokoju na Okęciu
Hostel Service otwiera pierwsze obiekty za granicą - w Pradze i Zagrzebiu
Najlepsza strona internetowa w kategorii "Turystyka i Podróże"
Szefa Ryanaira: drugi pilot zbędny ;)
komentarz z punktu widzenia biura prowadzącego sprzedaż biletów PKP