TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Jak wykorzystać sukces promocyjny Polski na ITB

Puchar za pierwsze miejsce spośród 9 tysięcy wystawców na międzynarodowej giełdzie turystyki ITB w Berlinie to dowód uznania dla naszej targowej oferty - uważa P.Lewandowski, dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Berlinie. Wyróżnienie jest prestiżowe; przyznawane jest za profesjonalizm, estetykę i kreatywność oraz różnorodność imprez towarzyszących. Polska na ITB zaprezentowała m.in. pokazy mody, degustacje naszej kuchni, występy zespołów folklorystycznych. W tym roku więcej było stoisk regionalnych organizacji turystycznych i urzędów marszałkowskich, znacznie mniej natomiast touroperatorów indywidualnych - prawdopodobnie ze względu na rosnące koszty udziału w targach.

Tegoroczna propozycja regionu małopolskiego pod wspólnych hasłem "Polska - spotkanie z kulturą" proponowała nie tylko zwiedzanie zabytków Krakowa, Wieliczki czy Oświęcimia, ale również tarnowskie judaika, pamiątki kultury Romów, "szlak architektury drewnianej". Wliekopolska zapraszała na koncerty mozartowskie, muzyczną wiosnę i festiwal MALTA. Polska ekspozycja prezentowała także różne formy turystyki aktywnej.
Dziś dla rozwoju turystyki ważnym stało się utrzymanie dotychczasowego tempa jej rozwoju. Konieczna jest ciągła promocja - nie wystarczy czekać na turystów, trzeba ich zapraszać i inwestować w atrakcyjną bazę - uważa P.Lewandowski. Konieczna jest koordynacja działań firm turystycznych oraz przekonanie rządzących, że turystyka nie może być spychana na margines gospodarki. To ważna jej gałąź, wymagająca wsparcia i promocji. A.Kozłowski, prezes POT uważa, że w roku 2004 sytuacja w zakresie przyjazdów i turystyki wewnętrznej powinna się poprawiać.
W ubiegłym roku do Polski przyjechało 25,5 miliona Niemców; co najmniej 4,5 mln z nich nocowało w hotelach a ok.650 tysięcy w Polsce spędziło swój główny, co najmniej 5-dniowy urlop. Podczas gdy zachodni turyści wydawali w Polsce średnio 60 euro dziennie - Niemcy zostawiali u nas o 8 euro więcej.
Po ostatnich zamachach terrorystycznych turyści rzadziej korzystają z samolotów i otwiera się ogromna szansa dla polskiej turystyki. Podczas gdy w 2002 r. chęć przyjazdu do Polski deklarowało 15 mln osób z Europy Zachodniej, w 2003 r. było ich już 34 mln.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polska targi turystyczne ITB Berlin Lewandowski Polski Ośrodek Informacji Turystycznej promocja Kraków Wieliczka Oświęcim pamiątki turystyka promocja Polski na turystyka ruch turystyczny po zamachach terrorystycznych formy turystyki w pokazy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję