Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Na wschód pociągiem w tempie ekspresowym?
Aby nie stracić pasażerów na rzecz linii lotniczych, do czasu Euro 2012 PKP chce znacznie usprawnić ruch kolejowy między Ukrainą i Polską.
Rynek połączeń z Ukrainą jest bardzo atrakcyjny, bowiem szybko rozwijają się stosunki gospodarcze między oboma krajami, a co za tym idzie także turystyka. Ale to, co najważniejsze to fakt, że już za cztery lata w Polsce i Ukrainie zostaną rozegrane mistrzostwa Europy w piłce nożnej.
W chwili obecnej z Warszawy do Kijowa musimy jechać ok. 19 godzin, a w perspektywie rozwoju tanich linii lotniczych (Wizz Air już teraz oferuje bilety na połączenia wewnątrz Ukrainy jako pierwszy tani przewoźnik) zabierająca tak dużo czasu podróż nie byłaby żadną konkurencją.
Jak zapowiada Zbigniew Szafrański, pełnomocnik zarządu PKP S.A. ds. międzynarodowych, spółka chce skrócić czas dotarcia do Kijowa do 10 - 12 godzin. Kolej musi zatem wyremontować linię łączącą Lwów i Kraków, aby pociągi mogły pokonywać trasę rozwijając 120 - 160 km/h.
To może jednak nie wystarczyć. Szerokość torów w Polsce wynosi 1435 milimetrów, a w państwach byłego ZSRR - 1520 mm. Zbigniew Szafrański mówi, że obecnie koleje zajmujące się obsługą połączenia między Polską i Ukrainą mają dwie możliwości, albo przesiadkę pasażerów na granicy, albo wymianę wózków z wagonami.
Ale to nie wszystko, istnieje jeszcze jedna alternatywa - system, SUW2000, pozwalający na regulację szerokości osi w wagonach, a także znaczne skrócenie przejazdu przez granicę. Tan system już w latach 90-tych opracował Ryszard Suwalski z ZNTK w Poznaniu.
W chwili obecnej polskie koleje i ukraińskie prowadzą decydujące negocjacje w sprawie wprowadzenia go do eksploatacji. Jak mówi Szafrański, dzięki niemu można będzie urwać 2-2,5 godziny na granicy. Dodaje równocześnie, że warunkiem efektywnego działania systemu byłoby dokonanie usprawnienia odprawy paszportowej na granicach.
Współwłaścicielami tegoż systemu jest obecnie kilka firm (m.in. ZNTK Poznań, GATX Rail Polska, PKP S.A.). Był już obecny w pociągu Chełmoński relacji Kraków-Kijów działał już w latach 2003-2006. Został przetestowany również na linii Warszawa-Wilno.
W 2006 roku został jednak zawieszony ze względu na stronę ukraińską, która stwierdziła, że niezablokowany mechanizm był powodem wykolejenia wagonu. Obecnie strony powróciły do negocjacji z o wiele większą motywacją do najszybszego porozumienia w postaci Euro 2012.
Jak mówi prezes PKP Intercity Czesław Warsewicz jako przewoźnik spółka jest zainteresowana uruchomieniem systemu SUW2000, ponieważ znacznie poprawi się jakość podróży. Firma posiada już kilkanaście wagonów, które są dostosowane do obsługi tegoż systemu. Obecnie trwają prace nad zamontowaniem dodatkowych zabezpieczeń. Jeżeli strona polska i ukraińska dojdzie do porozumienia to już do nowego rozkładu jazdy w grudniu będzie można dodać połączenia z Krakowa do Lwowa wykorzystując system SUW. Teraz wyprawa na tym odcinku trwa ponad 6 godzin.
Jak dodaje Warsewicz, prowadzone są rozmowy z celnikami, aby odprawiać pasażerów już przed granicą, np. od Przemyśla. Ten element znacznie przyspieszyłby podroż, którą można by skrócić do ok. 4 godzin.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Kraków - Lwów pociągiem szybciej niż 6h?
[2008-06-11 10:53 157.25.137.*]
Przecież jest szeroki tor Sławków k. Katowic - Ukraina.
To chyba najsprawniejsze rozwiązanie, jeśli chodzi o transport towarów i ludzi na Wschód - znacznie sprawniejsze i szybsze niż jakikolwiek SUW. odpowiedz »Kraków - Lwów pociągiem szybciej niż 6h?
[2008-06-13 16:11 79.188.171.*]
Szerokim torem administruje spółka LHS - ostoja "komunistycznego betonu" . Nie są zaintersowani ruchem pociagów osobowych i do tego nie dopuszczą. Wstrzymali ruch pasażerski wiele lat temu i nawet nie zamierzają wystapic o nową koncesję na przewozy ludzi.
No chyba , ze zarząd się zmieni i dojda do głosu ludzie z otwarymi głowami. na razie nie ma tam z kim rozmawiać.
Jednak najważniejszy jest fakt, iż prędkość handlowa na lini szerokotorowej wynosi 35 km na godz, czyli z Krakowa do lwowa pociąg jechałby ok 10 godzin. odpowiedz »
Kraków - Lwów pociągiem szybciej niż 6h?
[2008-06-11 12:27 83.25.97.*]
moim zdaniem to dobry popmysl odpowiedz »
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
LOT zapowiada nowe połączenie z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Surowa zima w USA spowodowała odwołanie ponad tysiąca lotów
Węgry: polski autokar wpadł do rowu
Iberia wraz z Gestair przejmą 100% kapitału Spanair?
W związku z grypą w Meksyku Okęcie ostrzega pasażerów
Kilka godzin w kolejce po bagaż na włoskich lotniskach
Trwa spór PAŻP - ELFAA dotyczący opłat nawigacyjnych
Księgowość turystyczna. Przechowywanie dokumentacji turystycznej
Hotel Panorama wygrał spór z fiskusem o 11 mln zł!
Świętokrzyskie: konkurs "Restauracja z kuchnią regionalną" rozpoczęty
Promocja Jordanii: Jordan Gala Evening
Bezpłatna prasa w samolotach Norwegian
Czy polscy piloci nie znają angielskiego?
Okęcie: nowe dojście z Terminalu 1 do Etiudy
Hotel Stary w Krakowie nie powinien być nazywany hotelem
Wrocławski Monopol na sprzedaż?
Ogłoszono drugi przetarg na rządowy ośrodek w Mierkach
"Uwaga, pijani!" - oryginalne znaki drogowe w Rumunii
Promocyjne bilety lotnicze Condora z okazji Olimpiady
Ubezpieczenia turystyczne on-line