TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Trwa spór PAŻP - ELFAA dotyczący opłat nawigacyjnych

Jak donosi "Puls Biznesu", w sejmie trwają ostre dyskusje na temat podwyżek opłat nawigacyjnych na przyszły rok.


Po jednej stronie stoją przedstawiciele linii zrzeszeni w Europejskim Stowarzyszeniu Przewoźników Niskokosztowych (ELFAA), po drugiej zaś Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP).

Tanie linie przypominają, że w tym roku opłaty terminalowe wzrosły o już 79% (do 548 zł) w Warszawie, 388% (do 985 zł) w Gdańsku, Krakowie i Katowicach i o 960% (do 985 zł) w pozostałych portach. PAŻP twierdzi, że podwyżki terminalowe zrównoważono obniżkami opłat trasowych (obie stanowią opłaty nawigacyjne).

- Każda opłata nawigacyjna może być przez niektórych przewoźników uznana za zawyżoną. Opłaty muszą zgodnie z prawem pokrywać nasze koszty. Nasze stawki, poza opłatami trasowymi w portach regionalnych, nawet w przeliczeniu na euro sytuują się w okolicach średniej europejskiej - mówi Grzegorz Hlebowicz, rzecznik PAŻP.

ELFAA jednak policzyło, że generalne koszty za usługi nawigacyjne wzrosły o 93% w przypadku Ryanaira, 38% Wizz Air i 35% easyJeta.

- Ważnym problemem dla oceny wiarygodności tych danych jest nieuwzględnienie wzrostu ruchu lotniczego, ponieważ nie podano, za jaką liczbę operacji lotniczych naliczono powyższe opłaty - dodaje Grzegorz Hlebowicz.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
podwyżki opłat nawigacyjnych wzrost cen opłat opłaty nawigacyjne ELFAA PAŻP Grzegorz Hlebowicz




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję