Ogłoszenia
Ogłoszenia
- pilot Trójmiasto
- PILOT WYCIECZEK NIEMCY BAWARIA
- 2 ha z linią brzegową jeziora, nad morzem, dobra...
- okazja Telebim ekran LED 20 m2
- Specjalista ds turystyki Itaka
- Specjalista ds. turystyki
- INCOMING W UK
- Specjalista ds. sprzedaży - część etatu/ cały etat
- Rezydent turystyczny / Rezydentka turystyczna
- Specjalista ds. turystyki - praca hybrydowa


Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!
Początek jak w kawale: przychodzi Anglik na Pocztę Główną i chce wysłać list. Koniec niestety smutny - turysta ma problem, bo nigdzie nie ma informacji w żadnym obcym języku ani o cenniku, ani usługach. A Poczta Polska rozkłada ręce i tajemniczo tłumaczy: właśnie wprowadzamy system "jednolitej identyfikacji wizualnej".
Poczta ignoruje miliony
Tylko w ubiegłym sezonie Kraków odwiedziło ponad 7 milionów turystów. Niektórzy z nich wypełniali ankiety na temat pobytu w Krakowie: co im się podoba, co było nie do zniesienia. Okazuje się, że minusy dotyczą tego samego co zwykle: brud, korki, kiepska komunikacja, arogancja obsługi. Pojawił się natomiast nowy problem - relacje z Pocztą Polską.
Turyści skarżyli się, iż w żadnym z krakowskich urzędów pocztowych nie ma informacji w języku angielskim. A zagraniczny turysta może tylko pomarzyć o tym, by personel był w stanie porozmawiać z nim w języku obcym.
Niektórzy z pracowników Poczty próbowali..
- Wiele takich sygnałów dociera do nas od przewodników wycieczek, którzy proszą, żeby interweniować, zanim ruszy sezon turystyczny - podkreśla anonimowo jeden z pracowników magistrackiego wydziału promocji. Wydział oczywiście natychmiast zainterweniował u dyrekcji krakowskiego oddziału Poczty Polskiej. Dążył do tego, by potrzebne zagranicznym turystom informacje pojawiły w urzędach.
Jednak system "jednolitej identyfikacji wizualnej" jest dla poczty ważniejszy niż klient!
Niestety, na dążeniach wydziału promocji się skończyło. Dyrekcja odpowiedziała: nie jest to możliwe, ponieważ firma właśnie wprowadza system "jednolitej identyfikacji wizualnej", który nie przewiduje umieszczania pisemnych informacji w językach obcych.
Gazeta Wyborcza zapytała więc Bartłomieja Kierzkowskiego, rzecznika krakowskiego oddziału Poczty Polskiej dlaczego identyfikacja wizualna jest ważniejsza niż klient: - Każda szanująca się firma ma swój system znaków wizualnych, w konkretnej estetyce. Poczta Polska też będzie z takiego rozwiązania korzystać; chodzi o to, żeby wprowadzić zrozumiałe oznakowania. Do tej pory urzędy były obklejone kartkami, że tu można kupić znaczek, a to okienko chwilowo nieczynne, ponieważ pani ma przerwę obiadową. Istny groch z kapustą. System znaków wizualnych pomoże lepiej zorganizować obsługę klientów - odpowiedział Kierzkowski.
Niestety, na pytanie, na czym dokładnie ma polegać tajemniczy system, rzecznik nie potrafił odpowiedzieć. Można się więc tylko domyślać, że okienko, gdzie sprzedaje się znaczki, będzie oznaczone symbolem znaczka, a okienko, w którym kupuje się pocztówki - symbolem pocztówki...
Co wolą turyści?
Turyści, będący obcojęzycznymi klientami Poczty Polskiej woleli by mieć informacje nie w formie obrazka, ale w postaci pełnego zdania. Woleliby również, by w ośrodkach w których ruch turystyczny jest znaczny, pracownicy poczty byli w stanie udzielić odpowiedzi na kila standardowych pytań. A w tym, niestety identyfikacja wizualna nie pomoże - symbol koperty umieszczony na okienku, w którym można nadać list, nie odpowie bowiem na pytanie, jak długo list z Krakowa podróżuje chociażby do Londynu. A takiej odpowiedzi mógłby udzielić zagranicznemu turyście pracownik w okienku...
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
:)
[2006-06-15 11:37 80.48.171.*]
Proponuję wymienić te wszystkie panie w okienkach, ktore w wiekszosci powinny juz byc na emeryturze a te mlode niech sie ucza angielskiego, poza tym obsluga poczty jst bardzo nieprzyjemna i kiepska, zle zorganizwana i to odczuwja wszyscy takze zwylki mieszkancy Polski odpowiedz »
:)odpowiedż
[2007-05-19 22:45 85.255.181.*]
za 700 pln nikt kto zna język zamorski nie siądzie przy okienku odpowiedz »
Magistrzy
[2006-06-19 10:03 83.23.254.*]
Dziwi mnie problem Poczty, ponieważ od kilku lat do pracy na okienkach przyjmują tylko osoby po studiach. Czyli, że nam się dzieciaki niedouczyły?!
m. odpowiedz »Magistrzy
[2007-05-19 22:46 85.255.181.*]
ale nie za ta kasa odpowiedz »
Magistrzy
[2007-06-03 12:10 212.160.5.*]
ja skonczylam tylko srednie jak wiekszosc dziewczyn od nas i pracuje tam juz rok.Mialam wielu zagranicznych klientow i zawsze wiedzialam jak mam sie z nimi dogadac wiec to co tu pisza to jakies kpiny odpowiedz »
Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!
[2007-06-26 11:06 83.8.176.*]
i nie tylko turystom... miałem do odebrania przekaz pocztowy, więc idę na pocztę i stajw w kolejce do okienka na którym widnieje kartka : wpłaty i wypłaty przekazów pocztowych. A babka mi mówi ze ona nie wypłaca a to tylko tak jest napisane. Trzeba stanąc do innego okienka w kolejce (oczywiście reszta czyli 4 okienka nieczynne). Śmiech na sali normalnie. Poczta Polska to jeden wielki kibel...
Pozdrawiam
corazrzadziejkorzystającyzusługPP odpowiedz »Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!
[2007-11-04 10:27 89.78.64.*]
prpoonuje samemu przyjac sie na poczte.za 7oo odpowiedz »
Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!
[2008-02-24 21:51 88.156.52.*]
Uważam,że na górze są nieodpowiedni ludzie nie słuchający skarg klientów i narzekań pań z okienek- tak by ulepszyć pracę paniom w urzędach lecz wylatują z pomysłami np. wizualizacji za którą wezmą pieniądz, a to się przyda jak dziura w moście, a gdzie w tym jest klient i satysfakcja z usług? odpowiedz »
Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!
[2008-05-08 22:45 62.69.206.*]
tak tylko marketing im w glowach,jakies wizualizacje ,totalna bzdura....zamiast sprzedawac rajstopy i podpaski na Pocztach ,wzieli by sie za zagranicznych turystow,nie mówiac o naszych petentach....w czerwcu jade do Paryża i zobacze jak tam jest na Poczcie,to dam Wam znać,a propo pracuję na Poczcie za okienkiem,pozdrawiam.... odpowiedz »
ja potrafie sie porozumiec
[2008-05-08 22:39 62.69.206.*]
Jestem asystetentem i pracuje na okienku,ostatnio Pan pytał mnie o kantor lub bankomant i udzieliłam mu wyczerpującej informacji n ten temat ,ale na wielu urzedach poprostu nawet naczelnik nie potrafi powiedziec chocby po ile jest znaczek,to co sie dziwic zwyklemu pracownikowi....smutne ale taka jest rzeczywistośc..... odpowiedz »
Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!
[2008-05-10 21:02 77.253.98.*]
polak za granicą ma te same problemy a nikogo to nie interesuje poprostu otrzymuje informacje że jak przyjechal do danego kraju to niech nauczy sie jezyka i basta dlaczego my polacy tragizujemy jak tak nie jest to zapraszam na wycieczke do hiszoanii lub anglii odpowiedz »
Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!
[2009-08-23 17:51 62.21.0.*]
brawo brawo popieram odpowiedz »
Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!
[2008-08-25 18:30 83.24.116.*]
z gazety.pl:
"Poczta ostatnio dobrej prasy nie ma. W mediach pojawiły się porażające statystyki - poczta rocznie "gubi" 200 tys. naszych przesyłek. Nawet jeśli paczka do nas dotrze, to z reguły z opóźnieniem, zdarza się, że jest uszkodzona. Awiza wrzucane do skrzynek to już standard. Listonosze narzekają, że polecone obciążają im torby, choć początkowo zaprzeczali, że nawet nie sprawdzają czy adresat jest w domu. Gromy sypią się na pocztę przed świętami: Wielkanocą i Bożym Narodzeniem. I to nie przez zasyp kartek z życzeniami, ale paczek z prezentami, które ludzie kupują przez internet. Polacy tak bardzo zrazili się do Poczty Polskie, że założyli specjalną stronę internetową www.nielubiepocztypolskiej.com, gdzie każdy niezadowolony klient może wyrazić swoje zdanie na forum."
Poczta Polska? - Nie lubie! http://www.nielubiepocztypolskiej.com/ odpowiedz »Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!
[2009-03-24 19:41 79.185.229.*]
Jedż na pocztę do Angoli i spróbój porozmawiać po Polsku z tamtejszym pocztowcem , a potem zabieraj głos 'P AT R Y J O T O' odpowiedz »
[2009-12-02 19:21 78.88.236.*]
W Angli w Birmingham w urzędzie pracy widziałem naklejonych kilka kartek z informacją po polsku. Nie ktorzymieli tłumacza do rozmowy ale nie wiem czy urząd zapewniał czy sami musieli sobie go wykombinować odpowiedz »
[2009-12-02 19:31 78.88.236.*]
Także może nie przesadzajmy z wszelaką informacją z dodatkowym językiem angielskim ale wydrukować na komputerowej drukarce kilka kartek z podstawowymi informacjami w języku angielskim i przykleić gdzieś na jakiejś tablicy w widocznym miejscu to by mogli. Standardową wielkością czcionki. A co do anglojęzycznej obsługi to wypadałoby żeby turysta znał trochę język i sam sobie poradził. Chociaż angielski język to standard na całym świecie i w jakiś głównych placówkach osoby udzielające informacji mogły by go znać tyle o ile. odpowiedz »
Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!
[2009-12-27 00:09 89.74.253.*]
wystarczy pojechc do czech i powiedziec cos po polsku albo na litwie to wtedy widac ze to turysta ma uczyc sie jezyka a nie odwrotnie. odpowiedz »
Poczta Polska utrudnia życie zagranicznym turystom odwiedzającym Polskę!
[2010-03-18 19:37 82.177.199.*]
hej. co tam jak tam? odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
W USA doceniają ofertę kulinarną
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział hotele, pensjonaty:
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Ferie zimowe nie były w pełni
Starsze aktualności:
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Wakacje last minute - duży stres czy świetna
NIK wątpi w jakość wsparcia
Wybrano najlepsze linie lotnicze w
Polska destynacją dla
Decyzja o pomocy dla Condora
ITAKA kończy współpracę z największym
Odczuwalny wzrost cen na
Rośnie rola portów regionalnych
"Przemyśl w czasie II wojny światowej" nowa ekspozycja w Muzeum Historii Miasta Przemyśla
Kłótnie Czech Airlines i Air France
Małopolska: powstaje Karpacki Szlak Rowerowy - najdłuższy szlak rowerowy w Polsce
Port lotniczy w Dżuddzie - najbardziej zatłoczone lotnisko świata
Więksi przewoźnicy zjadają mniejszych?
Szwajcaria: karnawałowe atrakcje
Aerofłot chce przejąć czeskie linie CSA
Stany Zjednoczone: Odwołane i spóźnione loty!
Air France-KLM planuje redukcję 1000-1200 etatów
Olsztyn: hotel zamiast więzienia?
Aby pojechać z Warszawy do Katowic trzeba kupić bilet do Ostrawy
Wrocław ma tylko 8 tys. miejsc noclegowych. To za mało na Euro 2012!
Nadal nie ma projektu TUW dla biur turystycznych
9 nowych restauracji PolRestu na koniec 2008 r.
Berlin: na terenie lotniska Tempelhof powstanie park