TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Protesty w Alitalii - bilans tygodnia

W zeszłym tygodniu doszło do odwołania 450 lotów Alitalii w wyniku protestów niektórych pracowników, taki właśnie bilans siedmiu dni zamieszania na włoskich lotniskach podała prasa w poniedziałek.


Jednocześnie gazety zapowiadają kolejny nieprzyjemny tydzień dla pasażerów tego narodowego przewoźnika, bowiem nie widać końca protestów, które przybierają już formę włoskiego strajku, a także masowego udawania się na zwolnienia.

Zamierzone wydłużanie wszelkich procedur oraz wypełniania obowiązków, a ponadto nieobecność pracowników powoduje bardzo duże opóźnienia samolotów. Zmusza również linie do odwoływania kolejnych lotów, głównie na trasie Rzym - Mediolan. W poniedziałek oraz wtorek została odwołana jedna trzecia połączeń lotniczych pomiędzy tymi miastami.

Prasa poinformowała także o alarmie spowodowanego wyższym niż wcześniej szacowano zadłużeniem linii, podniesionym przez ich komisarza Augusto Fantozziego. Ogłosił on, że dług wynosi w chwili obecnej 2,3 miliarda euro. Zawartych jest w tej sumie 300 milionów pożyczki ratunkowej, która została udzielona firmie wiosną przez poprzedni rząd Romano Prodiego. Niedawno Unia Europejska nakazała jej zwrot.

Protesty zostały zorganizowane przez kilka autonomicznych związków zawodowych, które domagają się wznowienia negocjacji dotyczących kontraktów dla pracowników nowej Alitalii, mającej powstać w wyniku przejęcia jej przez grupę włoskich inwestorów.

W tej sprawie, definitywne podpisanie porozumienia zapowiedziano na najbliższe dni. Jeszcze w listopadzie ma zostać ogłoszona również decyzja o wyborze zagranicznego partnera nowej Alitalii. Zdaniem "Corriere della Sera" inwestorzy z Włoskiego Towarzystwa Lotniczego CAI są skłonni wybrać Air France.

Pierwszy samolot pod skrzydłami nowej Alitalii ma oficjalnie wystartować 1 grudnia.

Komisarz Fantozzi jest przekonany, że protesty wygasną. Związkowcy złożyli jednak deklarację, że w dalszym ciągu będą protestować. Jednocześnie zapewnili, że odwoływanie samolotów nie jest ich winą i oskarżyli o całą sytuację kierownictwo firmy.

Dziennik "Corriere della Sera" podał informacje, że w trakcie ostatnich dni stanowisko szefa-koordynatora lotów średniego zasięgu stracił kapitan Riccardo Privitera, który był nazywany papieskim pilotem. To właśnie on był komendantem trzydziestu lotów Alitalii z Janem Pawłem II oraz Benedyktem XVI. Zaszczyt kierowania samolotem z papieżem na pokładzie został mu odebrany razem ze zlikwidowanym stanowiskiem. Zaś on sam jest zdania, że został zwolniony ze względu na swoje kontakty ze związkiem pilotów, który stoi na czele buntu pracowników.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
prostesty w Alitalii masowe udawanie się na zwolnienia w Alitalii Romano Prodi narodowy przewoźnik Włoch Unia Europejska długi Alitalii odwołane loty Alitalii Corriere della Sera loty średniego zasięgu Riccardo Privitera Włoskie Towarzystwo Lotnicze CAI Aoir France




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję