Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Travel Designer - Specjalista ds. turystyki...
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Poszukuję do dzierżawy pensjonat
- Specjalista ds. Turystyki
- Kraków- specjalista ds. sprzedaży egzotyki
- Pilot wycieczki
- Praca w salonie franczyzowym TUI
- SPECJALISTA/-KA DS. TURYSTYKI / CH.Promanada...
- ORIENT TRAVEL TOUROPERATOR-PREZENTACJA OFERTY...


Marketing w wyszukiwarkach - mało doceniany!
Poszczególne kraje europejskie - a konkretnie organizacje turystyczne, które odpowiadają za promocję turystyki i kultury swoich krajów na terenie Polski - wciąż niewystarczająco wykorzystują w tym celu kanał SEM. Z raportu przeprowadzonego przez należącą do Grupy Interia.pl agencję Semahead wynika, że tylko nieliczne kraje doceniają potencjał promocyjny wyszukiwarki oraz jej skuteczność jako narzędzia komunikacji.
Rynek reklamy online to już nie tylko banery displayowe i e-mail marketing, ale także, a może przede wszystkim, marketing w wyszukiwarkach (SEM). Na SEM przypada 26 proc. wydatków reklamowych. Tymczasem większość organizacji turystycznych, odpowiadających za promocję turystyki i kultury swoich krajów na terenie Polski uznała, że samo stworzenie witryny, przetłumaczenie jej na język polski (choć nie wszyscy zadali sobie trud tłumaczenia całej witryny) i umieszczenie linka na witrynie ambasady to wystarczające działania, aby zachęcić aktywnego w sieci turystę do odwiedzenia swojego kraju. Jest to o tyle niezrozumiałe, że często te same kraje wydają olbrzymie kwoty na kampanie w tak niemierzalnych mediach jak outdoor czy prasa, podczas gdy badania zachowań konsumenckich w branży turystycznej jednoznacznie podkreślają istotną rolę wyszukiwarki.
W ramach raportu wybrane witryny zostały ocenione pod kątem trzech kryteriów: widoczności w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, widoczności w linkach sponsorowanych i optymalizacji strony pod wyszukiwarki. Słowa kluczowe na jakich oparto badanie zostały dobrane w ten sposób, aby jak najlepiej odzwierciedlały treść badanych witryn, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu potencjału kanału.
Jak pokazują wyniki raportu, żaden z 16-stu badanych krajów, nie jest obecny zarówno w organicznych jak i płatnych wynikach wyszukiwania przy zapytaniach na takie frazy ogólne, jak: wakacje 2010, wakacje, gdzie na wczasy, wycieczki, wakacje za granicą, gdzie na urlop, gdzie na wakacje, wakacje Europa, wycieczki zagraniczne, wypoczynek, podróże, wczasy. Należy podkreślić fakt iż frazy te mają olbrzymi potencjał - są wpisywane przez użytkowników, którzy dopiero szukają pomysłów na spędzenie wakacji. Wykorzystując je do działań promocyjnych, badane kraje znacznie zwiększyłyby szanse na zainteresowanie Polaków własną ofertą turystyczną.
Dodatkowo zbadana została obecność danych witryn na zapytania związane z nazwą kraju według schematu: nazwa kraju, nazwa kraju + mapa, nazwa kraju + wczasy, nazwa kraju + wakacje, nazwa kraju + wycieczki, nazwa kraju + zabytki, nazwa kraju + atrakcje turystyczne, nazwa kraju + informacje, nazwa kraju + turystyka, nazwa kraju + kultura, nazwa kraju + klimat.
W rankingu obecności krajów w wyszukiwarce Google najlepszymi wynikami, jeśli chodzi o obecność w linkach sponsorowanych, może pochwalić się Szwajcaria. Na pozostałych miejscach uplasowały się kolejno: Wielka Brytania, Chorwacja i Norwegia . Dla reszty krajów nie zaobserwowaliśmy w badanym okresie żadnych działalności na płaszczyźnie linków sponsorowanych. W wynikach organicznych z kolei najlepiej radzą sobie Niemcy. Warto zwrócić uwagę na drugą pozycję Szwajcarii. Pamiętając o pierwszej pozycji tego kraju w linkach sponsorowanych, można zaryzykować stwierdzenie, że - jako jedyny w zestawieniu - prowadzi on kompleksowe działania SEM.
W kwestii optymalizacji samych witryn pod kątem wyszukiwarek, najlepsze wyniki osiągnęły tu strony: Austrii, Niemiec, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Jednak tylko w przypadku Niemiec i Norwegii dobra optymalizacja przełożyła się na wysokie pozycje w wynikach organicznych. Austrię i Wielką Brytanię czeka jeszcze sporo pracy w zakresie budowania bazy linków zewnętrznych. Najsłabiej pod względem optymalizacji wypada Litwa, Łotwa i - co ciekawe - Szwajcaria, która mimo to ma dobrą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania.
Wyniki obecności serwisów w wyszukiwarce nie napawają optymizmem. Najlepiej w całym zestawieniu wypada Szwajcaria (1 miejsce w PPC i 2 w SEO), otrzymując jedynie niespełna połowę możliwych do uzyskania punktów, czyli w skali szkolnej najlepszej witrynie wystawiamy jedynie dostateczny. Na tle ospałej konkurencji należy również wspomnieć o serwisie Niemiec. Kraj, który nie jest przecież popularnym celem turystycznym Polaków, dość sprawnie radzi sobie w wynikach organicznych (najlepiej zoptymalizowana witryna + wysokie miejsca na badane frazy), niestety kompletnie pomija działania w linkach płatnych. Dostatecznie wypada również Chorwacja (2 miejsce w PPC i 7 w SEO) i Norwegia (3 miejsce w PPC i 5 w SEO).
Na usprawiedliwienie krajowych organizacji turystycznych należy wspomnieć, że w tej kategorii w wyszukiwarkach panuje ogromna konkurencja, porównywalna nawet z branżą finansową. Jednak przykłady działań krajów tj. Szwajcaria, Norwegia, Niemcy czy Chorwacja pokazują, że z biurami turystycznymi i przewoźnikami w wyszukiwarce mimo wszystko konkurować można.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
MSiT chce 10 strategii dla
Długie weekendy listopadowe również
Dział centra informacji i promocji:
Nowe pokolenie to wyzwanie dla
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
Dział biura turystyczne:
Starsze aktualności:
Trzysetny franczyzowy salon
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Znów więcej Brytyjczyków w krakowskich restauracjach, pubach i hotelach?
Zakaz palenia w brytyjskich restauracjach?
Skyscanner: wzrost liczby użytkowników w maju o 89%
Aplikacja HRS i podróże biznesowe
Alitalia zbankrutuje przez związki zawodowe?
Wizz Air: baza w Wilnie i 8 nowych połączeń
Dziesiątki rannych i zabitych w wyniku eksplozji w egipskim kurorcie!
Zmiana właściciela 85% udziałów Fischer Air
Okęcie: Terminal 2 - wreszcie otwarty
Porty Lotnicze wystąpią o odszkodowanie od konsorcjum FBE Lamela?
Reforma PLL LOT czy kolejna porażka państwowego molocha?
Fabryka Schindlera: ten sezon jeszcze bez muzeum!
Mazury: powstanie nowy 50-kilometrowy szlak żeglugowy
Zawody dla barmanów już w maju