Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds turystyki
- Wychowawca kolonijny + ratownik
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych
- Pilot - Wiedeń 03-05.2024r.
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
Porty Lotnicze wystąpią o odszkodowanie od konsorcjum FBE Lamela?
Paweł Łatacz, dyrektor naczelny Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze poinformował, że PPL rozważa wystąpienie o odszkodowanie od konsorcjum Ferrovial- Budimex-Estudio Lamela za niezrealizowanie całości kontraktu dotyczącego rozbudowy Portu Lotniczego w Warszawie.
Łatacz zaznaczył - Sprawa ta jest obecnie przedmiotem szczegółowych analiz prawnych. Dodał też, że niezależnie od odszkodowania Porty Lotnicze naliczają od 30 kwietnia bieżącego roku kary umowne z tytułu niedotrzymania terminu oddania hali odlotów do użytku.
PPL mają przejąć kontrolę nad rozbudową Okęcia. Według przedstawicieli PPL dokończenie prac nie będzie wiązać się z wyborem nowego wykonawcy, gdyż do skończenia terminalu nie zostało już dużo prac.
Dyrektor Łatacz poinformował również, że jest szansa, że nowy terminal zostanie oddany do użytku jeszcze w tym roku. Jednak nie podał, jakie koszty poniosą na dokończenie rozbudowy Porty Lotnicze. O odstąpieniu od umowy z konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela, PPL poinformowały 12 października, wieczorem.
W piątkowym komunikacie PPL można przeczytać: "W czwartek 11 października do PPL dotarła ostateczna decyzja Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej o braku akceptacji dla rozwiązań proponowanych przez konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela. Decyzja ta uniemożliwia uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i uruchomienie hali odlotów. W ocenie PPL wykonawca nie jest więc zdolny do sprawnego zakończenia budowy".
Paweł Frątczak, rzecznik prasowy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej poinformował, że dźwiękowy system ostrzegawczy DSO nie spełnia polskich norm. Dodał również, że zastępcze rozwiązanie, które zaproponowało konsorcjum również nie gwarantowało bezpieczeństwa pasażerom.
Konsorcjum tłumaczy, że komunikaty ostrzegawcze, które są podawane pasażerom tłumione są w części hali głównej terminalu, gdy włączają się wentylatory.
Konsorcjum, które buduje terminal w sierpniu bieżącego roku odwołało się od negatywnej decyzji komendanta wojewódzkiego straży pożarnej, która dotyczyła działania systemu. Konsorcjum wówczas wnioskowało o opinię, która umożliwiałaby warunkowe oddanie terminalu do użytku.
Jednak komendant główny utrzymał w mocy postanowienie komendanta wojewódzkiego i nie zaakceptował dodatkowych urządzeń i robót, które wykonano w części hali Terminalu 2, a które miały tymczasowo usprawnić pracę systemu.
Frątczak poinformował, że ostateczną decyzję o przyjęciu obiektu do użytku podejmuje nadzór budowlany. Straż pożarna jest jedną z trzech instytucji, oprócz Sanepidu i Państwowej Inspekcji Pracy, która wydaje w takich sprawach opinie.
W Terminalu 2 otwarta jest tylko hala przylotów. Natomiast na otwarcie czeka jeszcze hala odlotów i pirs północny.
Umowa na rozbudowę warszawskiego lotniska została podpisana z konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela w 2002 roku.
Piotr Bednarek, dyrektor kontraktu rozbudowy Terminala 2 w konsorcjum poinformował - Definitywnie schodzimy z tej budowy. Dodał - Dla nas jest to jednoznaczne. Mamy zgodnie z kontraktem 14 dni na uporządkowanie pewnych spraw i dokończenie pewnych robót. Zaznaczył też, że obecnie sprawa oddania Terminalu do użytku należy wyłącznie do Portów Lotniczych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Odszkodowanie o rozbudowę Okęcia
[2007-10-16 16:27 83.5.129.*]
wreszcie ta panstwowa firma - PPL- zrozumiała że powstało opóżnienie.Gdyby nie nadchodzące wybory pewno dalej by spali za nic mając udrękę podróżnych. odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Gastronomiczny humor na Święta
Tysiące pasażerów utknęło na londyńskim lotnisku Heathrow
Scan Holiday reklamuje ofertę wyjazdów do Disneylandu
John Bull Pub otwiera nowe lokale
Sejm odrzucił poselski projekt o przekształceniu własnościowym PLL LOT
Jaką strategię przyjmie RN PLL LOT?
Aplikacja HRS i podróże biznesowe
Alitalia zbankrutuje przez związki zawodowe?
Wizz Air: baza w Wilnie i 8 nowych połączeń
Dziesiątki rannych i zabitych w wyniku eksplozji w egipskim kurorcie!
Linie lotnicze walczą z internetowymi oszustami
Modernizacja molo w Międzyzdrojach
Reforma PLL LOT czy kolejna porażka państwowego molocha?
Fabryka Schindlera: ten sezon jeszcze bez muzeum!
Mazury: powstanie nowy 50-kilometrowy szlak żeglugowy
Zawody dla barmanów już w maju
Winobranie 2010 w Winnicy Pałac Mierzęcin
Pamiątka z wycieczki + klątwa gratis