TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Porty Lotnicze wystąpią o odszkodowanie od konsorcjum FBE Lamela?

Paweł Łatacz, dyrektor naczelny Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze poinformował, że PPL rozważa wystąpienie o odszkodowanie od konsorcjum Ferrovial- Budimex-Estudio Lamela za niezrealizowanie całości kontraktu dotyczącego rozbudowy Portu Lotniczego w Warszawie.


Łatacz zaznaczył - Sprawa ta jest obecnie przedmiotem szczegółowych analiz prawnych. Dodał też, że niezależnie od odszkodowania Porty Lotnicze naliczają od 30 kwietnia bieżącego roku kary umowne z tytułu niedotrzymania terminu oddania hali odlotów do użytku.

PPL mają przejąć kontrolę nad rozbudową Okęcia. Według przedstawicieli PPL dokończenie prac nie będzie wiązać się z wyborem nowego wykonawcy, gdyż do skończenia terminalu nie zostało już dużo prac.

Dyrektor Łatacz poinformował również, że jest szansa, że nowy terminal zostanie oddany do użytku jeszcze w tym roku. Jednak nie podał, jakie koszty poniosą na dokończenie rozbudowy Porty Lotnicze. O odstąpieniu od umowy z konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela, PPL poinformowały 12 października, wieczorem.

W piątkowym komunikacie PPL można przeczytać: "W czwartek 11 października do PPL dotarła ostateczna decyzja Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej o braku akceptacji dla rozwiązań proponowanych przez konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela. Decyzja ta uniemożliwia uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i uruchomienie hali odlotów. W ocenie PPL wykonawca nie jest więc zdolny do sprawnego zakończenia budowy".

Paweł Frątczak, rzecznik prasowy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej poinformował, że dźwiękowy system ostrzegawczy DSO nie spełnia polskich norm. Dodał również, że zastępcze rozwiązanie, które zaproponowało konsorcjum również nie gwarantowało bezpieczeństwa pasażerom.

Konsorcjum tłumaczy, że komunikaty ostrzegawcze, które są podawane pasażerom tłumione są w części hali głównej terminalu, gdy włączają się wentylatory.

Konsorcjum, które buduje terminal w sierpniu bieżącego roku odwołało się od negatywnej decyzji komendanta wojewódzkiego straży pożarnej, która dotyczyła działania systemu. Konsorcjum wówczas wnioskowało o opinię, która umożliwiałaby warunkowe oddanie terminalu do użytku.

Jednak komendant główny utrzymał w mocy postanowienie komendanta wojewódzkiego i nie zaakceptował dodatkowych urządzeń i robót, które wykonano w części hali Terminalu 2, a które miały tymczasowo usprawnić pracę systemu.

Frątczak poinformował, że ostateczną decyzję o przyjęciu obiektu do użytku podejmuje nadzór budowlany. Straż pożarna jest jedną z trzech instytucji, oprócz Sanepidu i Państwowej Inspekcji Pracy, która wydaje w takich sprawach opinie.

W Terminalu 2 otwarta jest tylko hala przylotów. Natomiast na otwarcie czeka jeszcze hala odlotów i pirs północny.

Umowa na rozbudowę warszawskiego lotniska została podpisana z konsorcjum Ferrovial-Budimex-Estudio Lamela w 2002 roku.

Piotr Bednarek, dyrektor kontraktu rozbudowy Terminala 2 w konsorcjum poinformował - Definitywnie schodzimy z tej budowy. Dodał - Dla nas jest to jednoznaczne. Mamy zgodnie z kontraktem 14 dni na uporządkowanie pewnych spraw i dokończenie pewnych robót. Zaznaczył też, że obecnie sprawa oddania Terminalu do użytku należy wyłącznie do Portów Lotniczych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Paweł Łatacz Porty Lotnicze PPL Ferrovial Budimex Estudio Lamela FBE Lamela konsorcjum Okęcie Terminal 2 kontrola Straż Pożarna Paweł Frątczak Piotr Bednarek kontrakt rozbudowa terminal lotnisko port lotniczy Warszawa ferrovial-budimex-estudio dyrekcja portu lotniczego dyrektor kontraktu


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję