Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki / Ole Travel Wrocław
- Specjalista ds.sprzedaży turystyki Aktywnej-...
- Pilot - Włochy
- Doradca Klienta
- Specjalista ds. turystyki - Salon firmowy Coral...
- Pilot wycieczki do Trójmiasta 16 - 18.06.2025
- Pilot do Saksonii 19-22.06.2025
- Biuro podróży zatrudni do salonu sprzedaży...
- Specjalista ds. turystyki przyjazdowej
- Pilotaż Ryga, Tallin, Sztokholm, Helsinki,


Zielona Góra: wysokie ceny na jarmarku winobraniowym
Targowisko winobraniowe w Zielonej Górze jest jednym z najdroższych w kraju. Sprzedawcy podnoszą ceny, ponieważ brakuje kupujących. Grażyna Górska z Muzeum Etnograficznego w Ochli przyznaje - Interes idzie jak krew z nosa. Ludzie oglądają, przystają, zadają pytania. Ale nie kupują.
Na zielonogórski jarmark winobraniowy przyjeżdżają wystawcy z całego kraju. Mają oni porównanie, jakie opłaty pobiera się w innych miastach. Osoby, które w wakacje handlują np. w Międzyzdrojach przyznają, że nawet kiedy nie ma większego ruchu, wychodzą z zyskiem. Jeden ze sprzedawców twierdzi, że wynajęcie miejsca kosztuje ok. 4 tys. zł miesięcznie, a w Zielonej Górze płaci ok. 3 tysięcy za 9 dni. Przy tym Zielonogórzanie nie kupują za wiele, zainteresowanie jest niewielkie. Przy tym suma wszystkich opłat to wysoka kwota, stąd takie wysokie ceny towarów na stoiskach.
Wśród straganiarzy są również tacy, którzy wykupili stoiska w celach reklamowych. Wyznają oni jednak, że opłaty są bardzo wysokie.
Wśród kupców są jednak i takie osoby, które są zadowolone z opłat i zysków.
Wysokość opłaty targowej miasto tłumaczy poniesionymi kosztami na organizację i promocję imprezy. Tomasz Nesterowicz z biura prezydenta Zielonej Góry wyjaśnia - Przeznaczamy duże kwoty na kampanię reklamową, dzięki czemu gościmy wielu turystów. Co za tym idzie, handlarze mają lepszą okazję do zarobienia. Mało kto wie też o tym, że olbrzymie sumy pochłania sprzątanie po takiej imprezie. Dodał, że pomimo stosunkowo wysokiej opłaty, zainteresowanie tegorocznym jarmarkiem przeszło oczekiwania organizatorów. Zgłosiło się aż dwa razy więcej wystawców niż w ubiegłym roku.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Polska na Maderze 4-tym rynkiem
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce już za 10
Jak Kraków przepalał
Dział targi, konferencje, workshop:
Druga edycja Responsible Incentive Travel
W USA doceniają ofertę kulinarną
ECTAA dyskutowała o wyzwaniach w zakresie ochrony
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
Starsze aktualności:
Polska destynacją dla
Decyzja o pomocy dla Condora
ITAKA kończy współpracę z największym
Odczuwalny wzrost cen na
Igrzyska stworzą dodatkowy rynek najmu
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Majówka rozpoczęta - czy sprawdzą się
Słowacja: nad promocją turystyczną będzie pracował zespół ekspertów
Tophotel 2008 - Netmedia nagrodziła najlepsze hotele w Polsce
Nowe limity bagażu bezpłatnego w SWISS!
Nowe włoskie przysmaki w Pizza Hut
Poznań za pół ceny! - zniżki dla turystów w czerwcowy weekend
Łódź: Spór o koncesję na sprzedaż alkoholu w ogródkach gastronomicznych
Wirtualna Polska wypożycza samochody
Emi-Tour zakończyło działalność
Lufthansa otrzymała wyróżnienie WTA 2008 - tytuł "Europe’s Leading Airline"
Zakłócenia w ruchu w drugim dniu strajku na lotnisku Bruxelles-National
Gwarancja śniegu, czyli sposób biur na ryzyko niezadowolonych z powodu braku śniegu klientów
gdzie na narty? Tylicz/k Krynicy-Zdrój