TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

GE Aviation zdobywa kontrakty o wartości 10 mld USD

Podczas tegorocznej, dziesiątej edycji Dubai Airshow, firma GE Aviation pozyskanie zamówień na produkty oraz usługi o łącznej wartości ponad 10 mld USD.


Scott Donnelly, prezes i dyrektor generalny wyznał - Całkowita wartość zamówień wynosząca 10 miliardów dolarów pokazuje wzrastający popyt na naszą zaawansowaną technologię silników lotniczych oraz profesjonalne usługi.

Firma GE Aviation przyznaje, że ich znajomość rynku, a także dobre stosunki z partnerami na Bliskim Wschodzie okazały się bardzo cenne. W firmie podkreślają, że były to najbardziej udane targi w ich historii. Zamówienia, które zdobyli w tamtym regionie stanowią ilustrację sukcesów, które firma odnosi na całym świecie.

Dotychczas firma GE sprzedała ponad 1100 silników GEnx. Jest to najszybciej sprzedający się model silnika o wysokim ciągu, przeznaczony do samolotów. Aby sprostać narastającemu popytowi, GE w ciągu najbliższym trzech lat musi zwiększyć o ponad 50% tempo produkcji silników odrzutowych.

Silnik GEnx częściowo projektowali polscy inżynierowie z warszawskiego Centrum Projektowego Silników Lotniczych, które współpracuje z GE oraz Instytutem Lotnictwa.

GE Aviation zawarło kontrakty o łącznej wartości 7,7 mld USD (licząc według oficjalnego cennika silników). Linie Saudi Arabian Airlines podpisały umowę o wartości 1,4 mld USD na wsparcie remontowe w zakresie eksploatowanych przez przewoźnika silników GE90, CF6 i CF34 oraz na dostawy materiałów przez kolejnych 14 lat. Linie Dubai Aerospace zamówiły silniki GE90-115B o łącznej wartości 770 mln USD, które napędzać będą 10 samolotów Boeing 777-300ER oraz silniki GEnx do pięciu transportowców Boeing 747-8. Linie Royal Jordanian podpisały dwunastoletni kontrakt serwisowy na prace konserwacyjne, remontowe oraz naprawy silników GEnx do 12 samolotów Boeing 787. Wartość umowy nie jest znana. Linie Qatar Airways zamówiły silniki o łącznej wartości 1,2 mld USD, w tym silniki GEnx, które napędzać będą 30 Boeingów 787 oraz silniki GE90-115B do pięciu transportowców Boeing 777. Linie podpisały również piętnastoletnią umowę serwisową o wartości 2,5 mld USD na świadczenie usług konserwacyjnych oraz remontowych w czasie obowiązywania kontraktu. Linie Emirates zamówiły silniki GP7200 za 800 mln USD, które napędzać będą 12 Airbusów A380 oraz kolejnych 12 Boeingów 777-300ER z silnikami GE90-115B. Wartość zamówienia na silniki oszacowano na ponad 725 mln USD. Linie Sama podpisały 10-letnią umowę typu OnPointSM na usługi konserwacji, napraw oraz remontów używanej przez siebie floty CFM56-3. Wartość umowy wynosi ponad 51 mln USD w czasie obowiązywania kontraktu. Natomiast firma ALAFCO Aviation Lease and Finance Company (KSCC) zdecydowała się na silniki GEnx do napędzania wszystkich zamówionych w ostatnim czasie 22 samolotów Boeing 787 Dreamliner. Wartość kontraktu nie jest znana.

Firma GE Aviation pozyskała również za pośrednictwem spółek joint venture dodatkowe zamówienia na swoje produkty oraz usługi o łącznej wartości blisko 4,1 mld USD. Linie Emirates podpisały umowę o wartości 3 mld USD z firmą Engine Alliance, czyli partnerskim przedsięwzięciem GE Aviation i Pratt & Whitney na konserwację, naprawy oraz remonty silników GP7200 napędzających flotę samolotów Airbus A380. Linie Dubai Aerospace zamówiły silniki CFM56-7B za kwotę 945 mln USD. Będą one zamontowane w 70 samolotach nowej generacji - Boeing 737, które wcześniej zostały zamówione przez Dubai Aerospace. Linie Saudi Arabian Airlines zamówiły silniki CFM56-7B za 135 mln USD, które napędzać będą 10 Airbusów A320.

Targi Dubai Airshow są jedną z najbardziej znaczących imprez lotniczych, które przyciągają każdego roku producentów silników odrzutowych z całego świata. Targi są również dobrą okazją do negocjowania znaczących inwestycji na bliskowschodnim rynku lotniczym.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
GE Aviation Dubai Airshow targi samolot silnik Scott Donnelly GEnx silnik odrzutowy Saudi Arabian Airlines Dubai Aerospace Royal Jordanian Qatar Airways Emirates Airbus Boeing ALAFCO Engine Alliance




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję