TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Interferie chwalą się wynikami

Dzięki lepszemu o ponad 1,5 mln złotych wynikowi netto od tego z roku 2008, wyższemu przychodowi na wskaźniku RevPAR oraz dobrym wskaźnikom płynności finansowej, Interferie mogą zaliczyć ten sezon do udanych.


Według prognoz zarządu spółki giełdowej także kolejne miesiące będą pomyślne dla niej pomyślne.

Jak poinformował Adam Malinowski, prezes zarządu Interferie S.A. spółka zanotowała dwudziestoprocentowy wzrost przychodów. Koszty wzrosły jedynie o pięć procent. Strategia firmy polega na restrukturyzacji kosztów, weryfikowaniu umów zawiązywanych z dostawcami, a także podpisaniu kilku umów, które zwiększą przychody. Jak widać, podejmowane przez spółkę działania przynoszą efekty. Interferie mogą się pochwalić zyskiem operacyjnym, zyskiem netto, świetnymi wynikami na sprzedaży, a ponadto doskonałą frekwencją średnioroczną.

Jak wynika z raportu za pierwsze półrocze 2009 roku, spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 27 tys. złotych. Biorąc pod uwagę, że w roku minionym w tym samym okresie Intereferie poniosły stratę w wysokości 1 mln 625 tys. złotych, wyniki robią wrażenie. Wyniki brutto są jeszcze bardziej spektakularne, spółka zyskała w tym roku 212 tys. złotych przy stracie 1 mln 891 tys. złotych w roku 2008. Wynik z działalności gospodarczej jest lepszy od tego z zeszłego roku o blisko trzy miliony zł. Pierwsza połowa 2008 roku przyniosła firmie stratę równą 1 mln 721 tys. zł. W półroczu 2009 Interferie zyskały 1 mln 32 tys. złotych. Wyniki ze sprzedaży przedstawiają się podobnie optymistycznie: wynoszą blisko 1,8 mln zł na plusie. W roku 2008 lubińska spółka straciła w tym punkcie 866 tys. złotych.

Do tegorocznego wzrostu przychodów przyczyniły się m.in. podpisanie kilku korzystnych umów na zorganizowanie wypoczynku, a ponadto wzrostu kursu euro, w którym są rozliczane umowy zawierane z zagranicznymi kontrahentami. W roku ubiegłym przez kilka miesięcy z eksploatacji wyłączony został ośrodek "Chalkozyn" w Kołobrzegu, w tym roku działa już normalnie, przyjmując gości, a co za tym idzie, generujący zyski.

Interferie odnotowały wyższą niż w roku ubiegłym frekwencję w ośrodkach. W okresie od stycznia do końca czerwca wyniosła ona średnio 58,7 proc., co oznacza, że była lepsza o 11,3 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. Tymczasem Instytut Turystyki podał, że w pierwszym kwartale liczba gości w hotelach obniżyła się, rok do roku, o 13 proc.

Prezes Adam Malinowski wyliczał, że poprawie uległy wskaźniki płynności finansowej oraz te dane, które są dla branży hotelarskiej szczególnie istotne, tzn. przychód za dostępny pokój i przychód za sprzedany pokój. RevPAR wzrósł o ponad 40 procent, w porównaniu z rokiem 2008. Prawdopodobnie trzeci kwartał będzie równie udany.

W pierwszym półroczu 2009 roku nakłady inwestycyjne były niewielkie i wyniosły ok. 1 mln złotych. Rozpoczęły się prace modernizacyjne części gastronomicznej hotelu miejskiego w Głogowie: kuchni i hotelowej restauracji. Spółka informowała już wcześniej, że zarząd skupia się głównie na kontynuowaniu rozbudowy ośrodka Barbarka II w Świnoujściu. Według planów w połowie września będzie gotowy projekt budowlany kompleksu hotelowego, zaś do końca listopada powstanie projekt wykonawczy. Rozpoczęcie inwestycji zostało zaplanowane na początek 2010 r.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Interferie S.A. Adam Malinowski wzrost przychodów strategia Intereferie Chalkozyn w Kołobrzegu branża hotelarska RevPAR Barbarka II w Swinoujściu Głogów Instytut Turystyki


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję