Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Na Orlej Perci zostanie wprowadzony ruch jednostronny
Władze Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN) zapowiadają, że w wakacje na Orlej Perci, która jest jednym z najsłynniejszych i najtrudniejszych szlaków turystycznych w Tatrach, będzie wprowadzony ruch jednostronny. Ruch będzie przebiegał z Zawratu w kierunku Koziej Przełęczy, ponieważ ten kierunek cieszy się większą frekwencją.
Orla Perć to szlak w znacznej części przebiegający granią, w najtrudniejszych miejscach ubezpieczony klamrami, łańcuchami i żelaznymi drabinkami. Ułatwiają one wędrówkę i zwiększają bezpieczeństwo, jednak prawie każdego roku na szlaku dochodzi do bardzo poważnych wypadków, także śmiertelnych. Ostatni taki wypadek wydarzył się w czwartek: 21-letni turysta spadł z Orlej Perci w rejonie Zawratowej Turni i poniósł śmierć na miejscu.
W związku z powtarzającymi się tragediami, środowisko ludzi gór podjęło dyskusję na temat potrzeby zmiany charakteru Orlej Perci, tak aby ograniczyć liczbę tragicznych wypadków. Ratownicy, turyści, przewodnicy i taternicy mają kilka pomysłów.
Władze Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego proponują likwidację sztucznych ułatwień i pozostawienie jedynie taternickich punktów asekuracyjnych. Ich zdaniem, tak trudny szlak powinien być dostępny tylko dla doświadczonych taterników, którzy dysponują i potrafią używać sprzętu asekuracyjnego.
Z kolei część miłośników Tatr o bardziej tradycyjnym podejściu, uważa, że należy zachować i konserwować istniejące dziś ułatwienia i zabezpieczenia. Inni coraz donośniej postulują potrzebę zamienienia szlaku w tzw. via ferrata, czyli zabezpieczenia go stalowymi linami, w które turysta wpinałby uprząż asekuracyjną. Takie rozwiązanie proponują m.in. przyjaciele i rodzina 20-letniej Katarzyny Mazurek, turystki, która kilka miesięcy temu zginęła na Orlej Perci. Grupa ta zbiera podpisy pod petycją o zamienienie szlaku w via ferratę.
Kilka miesięcy temu, na ten temat TPN przeprowadził internetową ankietę. Najwięcej zwolenników, z małą przewagą głosów, miała koncepcja zachowania obecnego stanu szlaku. Paweł Skawiński, dyrektor TPN zapowiada, że w tej chwili jedynym działaniem branym pod uwagę wprowadzenie ruchu jednokierunkowego.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Co dalej z Orlą Percią?
[2007-04-16 10:10 212.126.10.*]
A co z tymi którzy chcieliby pokonać całą Orlą Perć od Krzyżnego do Zawratu. Juz nie będa mogli jeżeli pod koniec trasy nie będą mogli przejść do Zawratu tylko z Koziej Przeleczy albo do Pięciu Stawów albo do Zmarzłego Stawu - mało atrakcyjna alternatywa odpowiedz »
Co dalej z Orlą Percią?
[2007-04-16 10:12 212.126.10.*]
No tyo może idźmy dalej wprowadźmy dla bezpieczeństwa ruch jednokierunkowy także na odcinku Czarny Staw pod Rysami - Morskie Oko. odpowiedz »
Co dalej z Orlą Percią? popieram zabezpieczenia!
[2007-04-16 13:56 83.18.34.*]
Ruch w jedną stronę - dobry pomysł, kierunek też. Jestem za zabezpieczenim całego szlaku linami. Lepiej zabezpieczyć ,niż przeganiać ceprów w pantofelkach, którzy nie umieją nawet czytać oznaczeń szlaków, w czasie się to opłaci, zamiast strażników. Sam kilka lat temu spadłbym ze Świnicy, bo poszedłem ratować damulkę w adidaskach, gdy pomyliła szlak. W takich sytuacjach strażników nie ma, bo musieliby stać za każdym wyłomem, a lina jakieś zabezpieczenie i kierunek marszu wskaże odpowiedz »
Co dalej z Orlą Percią?
[2007-04-18 13:58 212.2.101.*]
A na Krupówkach biethlonowa strzelnica. odpowiedz »
Co dalej z Orlą Percią?
[2007-04-26 19:43 62.21.42.*]
A co jeżeli ktoś przechodząc przez Zawrat będzie chciał tylko "zachaczyć" o Mały Kozi Wierch i spowrotem wrócić? Nie będzie miał możliwości. A przecież ten krótki odcinek jest stosunkowo łatwy i nie sprawia większych trudności mijającym się z naprzeciwka. O wiele trudniejszy jest odcinek Zawrat - Świnica gdzie nadal będzie obowiązywał ruch dwustronny. odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
LOT zapowiada nowe połączenie z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Pomorski Oddział PIT wybrał nowe władze
Bydgoskie lotnisko reklamuje się w Toruniu
Litewski przewoźnik omija prawo?
Startuje Płocka Lokalna Organizacja Turystyczna
LOT sprzedał blisko połowę akcji Pekao
cche wyjechac na narty z biurem gofun.pl, czy to dobry pomysł?
Niemcy: rynek usług turystycznych wraca do poziomu sprzed 11 września 2001 roku
Sfinks złożył prospekt emisyjny!
Autokar z turystami zawiesił się nad przepaścią
Prywatna konkurencja PKP rozpoczyna swoją działalność
W Szczyrku nie będą działać wyciągi?
Sopot: na działce po Lucky Hotels stanie Hotel Haffner Park
Biuro podróży Flugo: wyprawa śladami Arkadego Fiedlera
Opłaty za licencje transportowe
UOKiK: wyznaczane przez touroperatorów dopłaty muszą być udokumentowane i zgodne z wyliczeniami
Wrocław: nowy terminal będzie gotowy na Euro 2012
Nowość w ofercie węgierskich biur turystycznych - "katastroficzne wakacje" w Budapeszcie!