Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds turystyki - Wejherowo
- Travelplanet.pl Bielsko-Biała
- Praca Czechowice Dzedzice
- RAINBOW GNIEZNO - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista ds. Turystyki Travelplanet.pl Gdańsk
- Bydgoszcz - Specjalista ds Turystyki
- poszukiwany przedstawiciel handlowy/ osoba z bazą...
- Przedstawiciel handlowy - ETI Polska
- pilotaż Wiedeń Dolina Wachau
- Kraków - Specjalista ds. turystki


Zobacz także
ULC: dobre pierwsze półrocze dla polskich lotnisk
Wizz Air rozpoczyna operacje na nowych trasach z Polski
ULC uziemił Boeingi 737-8 MAX i 737-9 MAX
Taryfa jeśli nie w euro to w lokalnej walucie
Sąd rozpoczął postępowanie w sprawie Small Planet Airlines
Komisja Europejska sprawdzi zasadność pomocy publicznej dla hiszpańskiego przewoźnika
Litewski przewoźnik omija prawo?
Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) nie reaguje na bezkarne podszywanie się pod polska linię lotniczą przez obcego przewoźnika z Litwy. Kilka dni temu Turecki Urząd Lotnictwa nie wydał zgody litewskiej linii Aurela na realizowanie lotów z Polski do Turcji. Samoloty owej firmy omijają jednak ten zakaz - lecąc do Turcji wykorzystują "call sign" (kod przewoźnika) polskiego operatora Sprint Air. Loty Aurelii podszywającej się pod innego przewoźnika odbywają się od 3 czerwca 2009 roku.
ULC decyzję dotyczącą otwarcia polskiego rynku lotów czarterowych dla obcych przewoźników motywował troską od portfele pasażerów, którzy zyskaliby dzięki temu szeroki wybór konkurencyjnych ofert operatorów. Jednak dotychczas nie widać na polskich lotniskach uznanych operatorów czarterowych. Polacy mogą skorzystać natomiast z tolerowanej przez ULC litewskiej Aurelii, która nie ma nawet strony internetowej w języku polskim, pomimo faktu, że oferuje w naszym kraju swoje usługi. Pasażerowie nie mają w związku z tym możliwości zapoznania się z ofertą, ani też z warunkami przewozu jakie winna spełniać linia. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku większości obcych przewoźników, od których (wskutek decyzji Urzędu) nie wymaga się posiadania w Polsce przedstawicielstw, krajowych załóg czy też zaplecza technicznego. To samo dotyczy kwestii bezpieczeństwa: samoloty obcych operatorów mogą zostać w pełni skontrolowane jedynie przez odpowiednie służby działające w kraju, w którym dana linia została zarejestrowana.
Jak powiedział Mariusz Szpikowski, Prezes Air Italy Polska, przykład litewskiego przewoźnika pokazuje, jakie konsekwencje pociąga za sobą decyzja ULC. To absurd, że linia która nie otrzymuje zgody na lot do danego kraju może posłużyć się kodem innego operatora, którą taką zgodę posiada. To tak, jakby dopuścić do ruchu niesprawny samochód tylko dlatego, że właściciel przytwierdził do pojazdu tablice rejestracyjna innego, sprawnego samochodu.
Każda linia lotnicza przypisany ma tylko jeden unikalny kod, który pozwala na bezpieczną komunikację samolotu ze stacją naziemną. LOT posługuje się kodem LO, Air Italy Polska: AEI, itd. Aurela, zazwyczaj używająca kodu LSK, by móc wylądować na tureckich lotniskach, zmienia go na kod SRN, który należy do polskiego przewoźnika Sprint Air. Jak widać międzynarodowe prawo lotnicze można obejść w tak łatwy i bezkarny sposób, wprowadzić w błąd pasażerów oraz obsługę naziemną. Oby ULC z większą starannością przyglądał się poczynaniom obcych linii lotniczych.
Warto przypomnieć, ze ten sam Urząd nakłada na polskich przewoźników szereg obowiązków, którym zagraniczne linie nie muszą się podporządkowywać. Air Italy Polska złożyła już do Ministerstwa Infrastruktury oficjalną skargę na politykę przyznawana przez ULC zezwoleń, na operacje lotnicze z terytorium Polski poza obszar Unii Europejskiej, obcym operatorom. Trwa oczekiwanie na decyzje ministerstwa.
Air Italy Polska należy do grupy Air Italy. Przewoźnik lata na krótkich oraz długich dystansach czarterowych. Air Italy Polska, której baza mieści się w Warszawie, współpracuje również z portami regionalnymi. Główne założenia działalności Air Italy Polska to wyznaczenie wysokich standardów.
Komentarze
Internetowa platforma rezerwacji hotelowej zaprzestała działalności i ogłosiła upadłość. W sobotę tj. 14 września 2019 roku serwis rezerwacji hotelowej Amoma.com przestał przyjmować rezerwacje, a na stronie internetowej pojawiło się oświadczenie o...
Jak wyglądało funkcjonowanie branży turystycznej według nowych przepisów? Rozmawiano o tym podczas zorganizowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki konferencji "Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych -...
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Wenecja ofiarą
Które Centrum Informacji Turystycznej zostało uznane za
Turyści nazwani szarańczą - czy na pewno
NIK skontrolowała system zarządzania promocją
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Turyści będą mogli ubiegać się o zwrot VAT drogą
Pizza Portal zmieni
UNWTO nagradza startupy poświęcone turystyce
Starsze aktualności:
Francja nałoży podatek ekologiczny na bilety
Rośnie liczba turystów w
Na wiodących kierunkach drożej niż przed
Ile kosztuje słabe zabezpieczenie danych
Nowy minister turystyki w
Sabre uruchamia system rezerwacji miejsc
ESky wchodzi na afrykański
Wakacje.pl: Turyści w kolejkach po
Spada liczba turystów w
Nowa organizacja ruchu w Katowice
Aktywne wakacje wybiera coraz więcej
Komisja Europejska wypowiedziała się w sprawie przejęcia
Polski obiekt wśród nowych wpisów na listę
Po wyjściu z Unii brytyjskiej turystyce zabraknie
W Szczyrku nie będą działać wyciągi?
Sopot: na działce po Lucky Hotels stanie Hotel Haffner Park
Biuro podróży Flugo: wyprawa śladami Arkadego Fiedlera
Zawód - kontroler lotniczy - odpowiedzialny, ale dobrze płatny?
Międzynarodowe Święto Pizzy 2011
IATA: w 2009 roku linie lotnicze wypracują straty ponad 2,5 mld USD
Meksyk będzie zwracał VAT turystom zagranicznym
przewożenie alkoholu samolotem
Nowość w ofercie węgierskich biur turystycznych - "katastroficzne wakacje" w Budapeszcie!
Niemcy znów lubią polskie targowiska
System Altéa DC-Flight ułatwieniem dla linii lotniczych w zakresie odpraw
Dolomity na Liście Światowego Dziedzictwa
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi