TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Katowice - Warimpex i UBM budują czterogwiazdkowy hotel w centrum

Austriackie spółki Warimpex i UBM budują w centrum Katowic czterogwiazdkowy hotel Angelo z prawie 200 pokojami i apartamentami. Koszt inwestycji ma wynieść około 110 mln zł.


W czwartek, 18 czerwca zawieszono wiechę na budynku. Zakończenie inwestycji zaplanowano na marzec 2010 roku. Austriacy myślą również o budowie kolejnych podobnych obiektów w Polsce.

W Polsce powstaje szósty hotel marki Angelo. Obiekty tej marki są już w Monachium, Pradze, Pilźnie, Bukareszcie i Jekaterynburgu. Według założeń inwestorów, klientami hotelu mają być turyści i przedsiębiorcy, którzy podróżują służbowo.

Peter Woeckinger, członek zarządu UBM Polska poinformował - W przeciwieństwie do wielu innych inwestorów, jesteśmy zdania, że musimy działać mimo otaczającego nas kryzysu gospodarczego. Wychodzimy z założenia, że musimy budować nawet w ciężkich czasach, żeby po zmianie sytuacji móc zaoferować już gotowy produkt.

Natomiast Alexander Jurkowitsch z Warimpeksu zaznaczył, że jego spółka wraz z UBM rozważa już kolejne inwestycje w Polsce. Wyznał - Tak samo atrakcyjne jak Katowice byłyby dla nas takie miasta jak Warszawa, Poznań, Gdańsk, ale też np. Białystok. Ten katowicki obiekt ma być dobrym startem do kolejnych projektów.

Nowy hotel budowany jest w ścisłym centrum Katowic. Będzie oferował 197 pokoi i apartamentów. Budynek ma sześć kondygnacji oraz dwa piętra podziemne z przeznaczeniem na parkingi i pomieszczenia techniczne. W sumie zaplanowano blisko 100 miejsc parkingowych i 950 metrów kwadratowych powierzchni konferencyjnej.

Działka pod hotel okazała się bardzo trudnym miejscem do budowy z powodu warunków geologicznych. Miejsce to położone jest blisko koryta rzeki Rawy, a grunt jest dodatkowo osłabiony przez eksploatację przemysłową. W celu zapewnienia hotelowi stabilności trzeba było wokół całego budynku zastosować tzw. ściany szczelinowe, sięgające ponad 30 metrów pod ziemię. Woeckinger zaznaczył - Pod ziemią jest tyle samo betonu ile nad, to oczywiście kosztowało bardzo dużo pieniędzy, ale wierzymy w ten obiekt i to miejsce, dlatego na to się zdecydowaliśmy.

Wybierając Katowice, inwestorzy brali pod uwagę dużą liczbę mieszkańców oraz atrakcji turystycznych w okolicy miasta, a także dogodne połączenia komunikacyjne. Inwestorzy uznali też, że miasto ma duży potencjał, a brakuje w nim hoteli o najwyższych standardach.

Podobnie jak w innych hotelach Angelo, cechą charakterystyczną obiektu ma być zastosowane w nim wzornictwo.

UBM AG jest spółką deweloperską, która działa w Europie Środkowej i Wschodniej. W ubiegłym roku 86% obrotów (ponad 307 mln euro) wypracowała poza Austrią. Spółka notowana jest na giełdzie w Wiedniu. Jej nieruchomości mają łączną powierzchnię gruntu ponad 1,7 mln metrów kwadratowych. Poza licznymi obiektami biurowymi ma udziały również w 11 hotelach.

Warimpex AG również jest spółką deweloperską, a także inwestycyjną. Jej siedziba znajduje się też w Wiedniu. Przez ostatnie 25 lat spółka zrealizowała w Europie Środkowej i Wschodniej inwestycje w sektorze nieruchomości o wartości przekraczającej 1,5 mld euro. Warimpex jest właścicielem lub współwłaścicielem 19 hoteli luksusowych oraz biznesowych, a także sześciu budynków komercyjnych i biurowych. Akcje spółki notowane są na giełdach w Wiedniu i Warszawie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Katowice hotel marki Angelo Warimpex UBM Peter Woeckinger Alexander Jurkowitsch budowa hotel rzeka Rawa Austria ściany szczelinowe




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję