TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

POT: już jest gotowa strategia turystyczna na lata 2008-2015

Polska Organizacja Turystyczna przygotowała już strategię turystyczną Polski na lata 2008-2015. Głównymi je założeniami są - poprawa konkurencyjności za granicą oraz zbudowanie sprawnego systemu informacji turystycznej - czytamy na onet.pl.


Po raz pierwszy w jednym dokumencie połączono działania zarówno POT, jak i samorządów lokalnych, regionalnych organizacji turystycznych i branży turystycznej - oznajmił prezes POT Rafał Szmytke. - Mamy szansę połączyć środki na promocję do wspólnych działań i osiągnąć efekt synergii, dzięki czemu będziemy dużo bardziej skuteczni, niż do tej pory - zaznaczył prezes POT.

Ostatni okres był dla polskiej turystyki raczej nieudany. Znacznie spadła pozycja Polski na międzynarodowym rynku turystycznym. Przyczynił się do tego głównie spadek turystów z krajów sąsiednich (największy spadek dotyczy turystów z Ukrainy, Białorusi i Rosji).

Polska jako kierunek nie jest modna - ocenia wiceprezes POT Bartłomiej Walas. Nasz oferuje mało rozrywek i atrakcji, które mogłyby zachęcić do przyjazdu potencjalnych turystów. Głównym zadaniem musi być teraz tworzenie i wzmacnianie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego i gościnnego - dodał.

POT tłumaczy, że robi wszystko, by promować Polskę. M.in. otwiera ośrodki informacji turystycznej za granicą - ostatnia taka placówka została otwarta w październiku 2008 r. w Kijowie.

Poza tym w kwietniu br. rozpoczął się polski rok w Izraelu, co również przyczynia się do ukazania naszego kraju jako nowoczesnego i atrakcyjnego. Emitowane tam spoty reklamowe pomogą w zmianie wizerunku Polski w oczach mieszkańców Izraela, którym nasz kraj kojarzy się przede wszystkim z holokaustem - dodał Szmytke.

Potężną kampanią jest też promocja Polski w stacji telewizyjnej CNN International. Od 26 września do 14 grudnia CNN będzie pokazywał 2 spoty o Polsce, które ukażą ją jako kraj dynamiczny, nowoczesny i atrakcyjny turystycznie.

"Marketingowa Strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008- 2015" ma określać kierunki działań promocyjnych w zakresie turystyki z wykorzystaniem funduszy strukturalnych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
POT gotowa strategia turystyczna promocja Polski na lata 2008-2015 prezes Rafał Szmytke za granicą promowanie Bartłomiej Walas


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję