POT: już jest gotowa strategia turystyczna na lata 2008-2015
Polska Organizacja Turystyczna przygotowała już strategię turystyczną Polski na lata 2008-2015. Głównymi je założeniami są - poprawa konkurencyjności za granicą oraz zbudowanie sprawnego systemu informacji turystycznej - czytamy na onet.pl.
Po raz pierwszy w jednym dokumencie połączono działania zarówno POT, jak i samorządów lokalnych, regionalnych organizacji turystycznych i branży turystycznej - oznajmił prezes POT Rafał Szmytke. - Mamy szansę połączyć środki na promocję do wspólnych działań i osiągnąć efekt synergii, dzięki czemu będziemy dużo bardziej skuteczni, niż do tej pory - zaznaczył prezes POT.
Ostatni okres był dla polskiej turystyki raczej nieudany. Znacznie spadła pozycja Polski na międzynarodowym rynku turystycznym. Przyczynił się do tego głównie spadek turystów z krajów sąsiednich (największy spadek dotyczy turystów z Ukrainy, Białorusi i Rosji).
Polska jako kierunek nie jest modna - ocenia wiceprezes POT Bartłomiej Walas. Nasz oferuje mało rozrywek i atrakcji, które mogłyby zachęcić do przyjazdu potencjalnych turystów. Głównym zadaniem musi być teraz tworzenie i wzmacnianie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego i gościnnego - dodał.
POT tłumaczy, że robi wszystko, by promować Polskę. M.in. otwiera ośrodki informacji turystycznej za granicą - ostatnia taka placówka została otwarta w październiku 2008 r. w Kijowie.
Poza tym w kwietniu br. rozpoczął się polski rok w Izraelu, co również przyczynia się do ukazania naszego kraju jako nowoczesnego i atrakcyjnego. Emitowane tam spoty reklamowe pomogą w zmianie wizerunku Polski w oczach mieszkańców Izraela, którym nasz kraj kojarzy się przede wszystkim z holokaustem - dodał Szmytke.
Potężną kampanią jest też promocja Polski w stacji telewizyjnej CNN International. Od 26 września do 14 grudnia CNN będzie pokazywał 2 spoty o Polsce, które ukażą ją jako kraj dynamiczny, nowoczesny i atrakcyjny turystycznie.
"Marketingowa Strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008- 2015" ma określać kierunki działań promocyjnych w zakresie turystyki z wykorzystaniem funduszy strukturalnych.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Strategia turystyczna POT na lata 2008-2015
[2008-11-17 11:22 217.149.249.*]
Od kilku lat obserwuję nieporadne działania Polskiej Organizacji Turystycznej i nie wierzę aby cokolwiek dałoby się tam zmienić na korzyść bez totalnej wymiany kadr. Nawet najlepsze plany muszą realizować ludzie, a obecnie tam zatrudnieni byli dobierani wyłącznie według klucza politycznego i powiązań rodzinnych.
aga odpowiedz »Strategia turystyczna POT na lata 2008-2015
[2008-11-17 12:24 212.76.37.*]
rodzinnych?
politycznych to sie zgadzam..,.. odpowiedz »Strategia turystyczna POT na lata 2008-2015
[2008-11-17 14:44 85.168.150.*]
politycznych? ... to znaczy...??? odpowiedz »
Strategia turystyczna POT na lata 2008-2015
[2008-11-17 11:54 89.171.73.*]
nareszcie! tak trzymac odpowiedz »
Strategia turystyczna POT na lata 2008-2015
[2008-11-17 12:29 62.87.137.*]
Życzę realizatorom tej strategii dużo siły. Zakładam, że mimo braków kompetencyjnych kadry uda się wznieść na poziom profesjonalny i wykazać konkretne skutki (a nie tylko działania) tego zamysłu. Na to poczekamy rok-dwa. Pozdrawiam!
ps. przydałoby się też upublicznienie działań w internecie, kampania przejrzystości działań i kosztów oraz konkretne wskaźniki którym będzie można monitorować posunięcia POT & Co. odpowiedz »Strategia turystyczna POT na lata 2008-2015
[2008-11-17 14:50 85.168.150.*]
Trudno nie dostrzec olbrzymich zalet internetu (w promocji turystycznej za granica). A zeby tenze byl wszech-dostepny, koniecznie wszelkie propozycje w kilku jezykach powinny byc prezentowane, nie tylko w angielskim. Chociaz w podstawowych jezykach, jakie sa wymagane w "Brukseli", czyli : niemiecki, francuski, hiszpanski (ten ostatni, najpopularniejszy obcy jezyk w USA, portugalski - prosze spojrzec na mape, ile ludzi na swiecie tymi jezykami wlada / porozumiewa sie; no i rosyjski. Co do chinskiego, to juz bylby szczyt marzen, zeby dotrzec do miliarda ludzi (no, chociaz kilkaset milionow). Moze jest jakas studentka (student)/ Chinczyk), ktory chcialby wspolpracowac / w roli tlumacza strony internetowej... Reklama kosztuje, ale bez reklamy, dzisiaj nic sie nie zdziala (prosze spojrzec na sukces Obamy w ostatnich wyborach).... NIe wpominam juz, bo to wydaje sie ewidentne, o naprawie polskich drog- naszej narodowej zmory. Ale to nie nalezy do kompetencji Organizacji Turystycznej. Miroslawa Woroniecki odpowiedz »
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Starsze aktualności:
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
KPN listę miejsc do przekraczania granicy
Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie przejdzie gruntowny remont
Wielu klientów Centralwings zostało bez biletów i pieniędzy
Kraków - Tarnów - znamy już trasę kolejnego odcinka Szlaku Bursztynowego w Polsce!
Francja: 350 tys. turystów zagranicznych na Mistrzostwach Świata w Rugby
PKP wybrały firmy, które zbudują dwa nowe dworce w Warszawie
Norweskie fiordy to wspaniała kraina turystyczna
Post olimpijski kac czy ożywienie gospodarcze?
Wystawa National Geographic w Sopocie
Czy loty międzynarodowe i krajowe zostaną połączone?
Fischer Air Polska ma nowego udziałowca
Wisła: policja złapała szajkę okradającą gości hotelowych
Subskrypcja newsletterów TUR-INFO.PL
Zachodniopomorskie: Kolejne zamknięte kąpieliska!
Night Guides: rośnie popularność nocnych wycieczek po Warszawie
LOT jako pierwszy odprawi z nowego terminalu pasażerów lotów transatlantyckich
Instytut Turystyki podsumował pierwsze 7 miesięcy b.r.
Kto przyjeżdżał do Krakowa w 2005 roku?