TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kraków szykuje się do wielkiej kolejowej inwestycji

W 2010 roku ma rozpocząć się wielka inwestycja kolejowa, która ma połączyć Kraków z Nowym Sączem oraz Muszyną. Zaplanowano wybudowanie od początku ponad 40 kilometrów linii kolejowej z podkrakowskiego Podłęża do Piekiełka, które mieści się w połowie drogi do Nowego Sącza. Wstępnie oszacowano inwestycję na 3 mld euro.


Nowy odcinek ma w znaczący sposób skrócić podróż pociągiem na tej trasie. Obecnie pociąg jedzie przez Tarnów prawie 170-kilometrową trasą, a podróż zajmuje około 4 godziny. Po zakończeniu inwestycji trasa ma zostać skrócona do 92 km, a czas podróży do około 50 min. Pociąg będzie jeździć podziemnymi tunelami, a nowoczesne składy będą osiągać prędkość ponad 200 km na godzinę.

Odcinek z Krakowa do Muszyny przy granicy ze Słowacją zostanie skrócony z prawie 220 km do 140 km. Józef Jeżewicz z zarządu Polskich Kolei Państwowych zaznacza - Pierwsi pasażerowie pojadą superszybką koleją w 2014 roku.

Kolej oraz władze samorządowe uważają, że nowa inwestycja wpłynie na rozwój regionu. Może się ona stać kołem napędowym boomu gospodarczego oraz turystycznego. Kolej chce również wypuścić na trasę maszyny, które osiągają prędkości do około 300 km/h. Zamierza zamówić 20 takich super szybkich składów. Na początku do prowadzenia pociągów-błyskawic mają być przystosowane torowiska Centralnej Magistrali Kolejowej, czyli odcinek z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia.

Jeżewicz zapewnia - Na Euro 2012 na pewno zdążymy z tym odcinkiem. Następnie w ramach dalszych prac nad przebudową torów, szybkie linie mają zostać przedłużone z Krakowa przez Podłęże i Piekiełko do Nowego Sącza i Muszyny oraz do Zakopanego.

PKP chciałaby również, podobnie jak jest na Słowacji, wozić koleją tiry z ładunkiem, które teraz jeżdżą drogami. W ten sposób ochrania się środowisko i drogi. PKP zaznacza - Dziś tiry wyładowuje się z pociągów na granicy polsko-słowackiej. Można byłoby wydłużyć ich podróż pociągiem do Krakowa.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kraków trasa kolejowa kolej PKP Nowy Sącz Muszyna pociąg Józef Jeżewicz Podłęże Piekiełko Zakopane tiry przewóz inwestycje linia sacz z do krakow na w kolejowe


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję