TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Fischer Air dementuje pogłoski o bliskim bankructwie i finalizuje negocjacje z inwestorem

- Dzięki staraniom Zarządu Spółki Fischer Air Polska doszło do negocjacji pomiędzy właścicielami a inwestorami. Już wkrótce FAP spodziewa się dokapitalizowania, które umożliwi dalszy jej rozwój. - poinformował na konferencji prasowej zarząd spółki Fischer Air Polska.


Podczas konferencji przewoźnik Fischer Air Polska podzielił się również z mediami planami zakupu kolejnego, trzeciego już samolotu oraz nowym rozkładem lotów na sezon zimowy 2006/2007.

Zgodnie z deklaracjami przewoźnik w listopadzie uruchomi loty długodystansowe - m.in. na Kubę, do Brazylii, Wenezueli, Kenii oraz do Tajlandii. Sezon zimowy 2006/2007 będzie kontynuowaniem sukcesu jaki uzyskały linie w rejsach dalekiego dystansu w roku ubiegłym, kiedy to miały 100% udziałów w rynku.

Natomiast od dnia 9 października 2006 r. Fischer Air Polska, w związku z zakończeniem sezonu letniego 2006, a przez to spadkiem zainteresowania na rejsy czarterowe, FAP zawiesza do piątku (13 października 2006) wykonywanie połączeń lotniczych.

Przyczyny skomplikowanej sytuacji Fischer Air Polska

Zgodnie z informacjami zarządu spółki, jedną z przyczyn skomplikowanej sytuacji Fischer Air Polska Sp. z o.o. było warunkowe przejęcie od Podróże TV S.A. jej 85% udziałów o wartości ponad 10,8 mln złotych przez firmę Dom Obrotu Wierzytelnościami Cash Flow S.A. Było to zabezpieczenie i gwarancja udzielonej Podróże TV S.A. pożyczki w kwocie 850 000 złotych. Umowa przewłaszczenia utrudniła i przedłużyła negocjacje z potencjalnymi inwestorami. Rozmowy z Domem Obrotu Wierzytelnościami Cash Flow S.A. w sprawie dokapitalizowania spółki nie przyniosły żadnych rezultatów.

Sytuację przewoźnika czarterowego już wcześniej skomplikowały inne wydarzenia, na które firma nie miała wpływu. Zgodnie z relacją Fischer Air Polska 31 grudnia 2005 r. w wyniku zaniedbań PPL (zassanie przez silniki tzw. obiektu zewnętrznego z pasa startowego na Okęciu) doszło do uszkodzenia dwóch silników samolotu Boeing B757-200 SP-FVP należącego do Fischer Air Polska. Dzięki profesjonalizmowi pilotów nie doszło do tragedii. Incydent wyeliminował natomiast maszynę z lotów na pół roku.

Dzień po wyeliminowania z rozkładu lotów pierwszego samolotu doszło do kolejnego zdarzenia, w skutek którego został uszkodzony drugi samolot Fischer Air Polska Boeing B737-300 SP-FVO (uszkodzenie skrzydła). Sprawcą, zdaniem przewoźnika, była firma Warsaw Airport Services Sp. z o.o. w 100% należąca do PPL, a wypadek wyeliminował samolot z lotów na blisko 4 miesiące.

Sumarycznie straty linii lotniczych poniesione w wyniku zaniedbań PPL, przewoźnik szacuje na ok. 5 mln USD. Spółka, wyczerpawszy wszelkie możliwości negocjacyjne, będzie domagać się od PPL rekompensaty na drodze sądowej.

Fischer Air Polska stracił też na bankructwie Open Travel Group

Spółka Fischer Air Polska poniosła straty finansowe z tytułu nieuregulowania zaległości przez touroperatora - Open Travel Group. Współpraca pomiędzy firmami rozpoczęła się w kwietniu br. Od tego czasu Open Travel fizycznie nie wpłaciło na konto Fischer Air Polska ok. 10 500 000 PLN oraz 1 500 000 PLN kaucji na zabezpieczenie swoich rejsów. Podróże TV S.A. - właściciel Open Travel Group - zażądał w lipcu br. kompensaty wpłaty w kwocie 3 542 000 PLN, która miała być częścią inwestycji na podwyższenie kapitału przewoźnika. W sierpniu br. zarząd Fischer Air Polskapodjął pierwszą próbę wyegzekwowania należności od Open Travel Group pod rygorem odwołania rejsów. W odpowiedzi zarząd Podróże TV, w którym zasiadał Pan Paweł Przewoźnik, wezwał Fischer Air Polska do natychmiastowej spłaty pożyczki w wysokości 2 mln USD przejętej przez spółkę Podróże TV od Atlantik IB. Kwoty, o których mowa powyżej miały zostać przeznaczone na podwyższenie kapitału Fischer Air Polska. Ich spłata nie była uwzględniona w biznesplanie na 2006 rok.

Od momentu przejęcia (17.01.2006) 100% udziałów w Fischer Air Polska, spółka Podróże TV nie zainwestowała żadnych pieniędzy w rozwój spółki.

PPL wypowiedziało umowę Fischer Air Polska

Poważnym ciosem dla linii było wypowiedzenie przez PPL umowy o świadczeniu usług lotniczych (5.10.2006). Oznacza to, że przewoźnik Fischer Air Polska będzie musiał płacić za wszystkie swoje loty PPL przed wykonaniem usługi. - W obecnej sytuacji jest to praktycznie niemożliwe ze względów technicznych. - tłumaczy Fischer Air Polska.

Linie lotnicze Fischer Air Polska rozpoczeły działalność 12 maja 2005 roku. Od tego czasu z jego usług skorzystało około 500 000 tysięcy pasażerów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Fischer Air Polska nowe samoloty sezon Open Travel bankructwo Paweł Przewoźnik fisher upadek upadłość Cash Flow samolot Boeing SP-FVP Warsaw Airport Services linie lotnicze Kubę loty do Brazylii Podróże TV Open Travel Group


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję