TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Amadeus wdraża Altéa CMS

Amadeus poinformował o pomyślnym zakończeniu procesu migracji do modułów rezerwacji i zarządzania zasobami (Reservation oraz Inventory), wchodzących w skład nowej generacji pakietu Altéa Customer Management System (CMS), a także o wdrożeniu zasadniczych elementów pakietu handlu elektronicznego firmy Amadeus w liniach lotniczych Saudi Arabian Airlines.


Po implementacji nowych rozwiązań, które ukończono w ubiegłym miesiącu, przewoźnik odnotował istotny wzrost liczby rezerwacji - sprzedaż przez Internet przekroczyła 20 % ogólnej liczby rezerwacji. Wdrożenie systemów technologicznych nowej generacji jest elementem programu modernizacji. Oprócz zastosowania nowych technologii do obsługi newralgicznych procesów oraz realizacji strategii zmian, przewoźnik modernizuje flotę samolotów oraz prowadzi działania mające na celu usprawnienie obsługi klientów przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązań. Altéa CMS zastępuje starą platformę informatyczną, wykorzystywaną przez Saudi Arabian Airlines od dwudziestu lat.

Migracja jest ważnym osiągnięciem dla Saudi Arabian Airlines. Wdrożenie objęło przeniesienie do nowego systemu 3,2 mln biletów, 1,3 mln rekordów z danymi pasażerów (PNR - Passenger Name Records) oraz 1,3 mln profili uczestników programu frequent flyer. Aplikację Amadeus Reservation Desktop zainstalowano na ponad 3000 komputerach osobistych w ponad 500 biurach na całym świecie, a w korzystaniu z nowych aplikacji i procesów przeszkolonych zostało ponad 3800 pracowników. Oprócz tego przedsięwzięto wielkoskalowy program integracji, mający na celu połączenie nowych systemów Saudi Arabian Airlines z innymi wykorzystywanymi przez przewoźnika aplikacjami oraz systemami biletowymi ponad 70 partnerskich linii lotniczych.

- Wdrożenie nowych systemów w Saudi Arabian Airlines to ogromne osiągnięcie, będące efektem znakomitej, partnerskiej współpracy. Przejście z dotychczasowych systemów do skalowalnego, niezawodnego środowiska informatycznego daje Saudi Arabian Airlines fundament do modernizacji i dalszego rozwoju zarówno na Bliskim Wschodzie, jak i na rynkach międzynarodowych. W jednym z najbardziej dynamicznych regionów świata, posiadanie przez linie lotnicze technologicznego kręgosłupa, odznaczającego się elastycznością i solidnością, a tym samym pozwalającego sprostać wymaganiom zmieniających się strategii handlowych, jest sprawą kluczową - mówi Julia Sattel, wiceprezes firmy Amadeus ds. informatyki dla linii lotniczych.

Centralne repozytorium danych systemu Altéa zapewnia pracownikom linii lotniczych dostęp do wspólnych, wiarygodnych profili klientów z jednolitym widokiem ich preferencji i historii lotów. Taka możliwość poznania klienta, od chwili dokonania rezerwacji przez cały czas trwania podróży, pozwala pracownikom linii lotniczych - we wszystkich punktach procesu obsługi klienta - na zapewnienie swoim pasażerom obsługi najwyższej jakości.

Obecnie użytkownikami, co najmniej jednego elementu Altea CMS, jest ponad 140 linii lotniczych, zaś ponad 100 linii lotniczych wykorzystuje technologie handlu elektronicznego firmy Amadeus do obsługi i optymalizacji sprzedaży przez Internet.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Amadeus wdraża Altéa CMS Altéa Customer Management System Saudi Arabian Airlines




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję