TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Łódzkie efekty projektu Turystyka - wspólna sprawa

Efekty projektu "Turystyka - wspólna sprawa“ przeprowadzonego w Łodzi to sześć lokalnych produktów turystycznych, prawie dwa tysiące przeszkolonych osób, a do tego nawet dwa zniszczone samochody.


Kutno wybrało baseball, Uniejów - kąpiele geotermalne, Bełchatów natomiast przyciągnie turystów atrakcjami na górze Kamieńsk. Tomaszów będzie krainą łagodności, Łęczyca zachęca diabłem Borutą, a Brzeziny postawiły na bitwę o Łódź z 1914 r.

Dwa kolejne pomysły na lokalny produkt turystyczny czekają obecnie na oficjalne zarejestrowanie. Jest to efekt projektu "Turystyka - wspólna sprawa“. Przedstawiciele samorządów, organizacji oraz firm doradczych podsumowali 1,5 roku pracy. W tym czasie w regionie na 132 kursach, finansowanych ze środków Unii Europejskiej przeszkolono 1925 osób - kadrę, która zajmie się fachową obsługą turystów. - Przez lata wmawialiśmy sobie, że Łódzkie nie jest atrakcyjne - mówił Zbigniew Frączyk, koordynator projektu w Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Teraz zaczynamy to zmieniać. Zamierzamy odważnie chwalić się "turystyką“. Na świecie ten biznes jest warty około 850 mld dolarów rocznie.

Uczestnicy szkoleń podnosili kwalifikacje, ucząc się m.in. zarządzania, języków obcych (najpopularniejszy był oczywiście angielski), a także fachowej obsługi gości w restauracjach i przy barze. Najchętniej szkoliły się się kobiety, których było aż 79%. Tomasz Koralewski z ROT pochwalił się zakulisową statystyką: - Przejechaliśmy 16 tysięcy kilometrów, a także skasowaliśmy dwa samochody.

Czy lokalne produkty turystyczne w łódzkim to dopiero przyszłość, czy już się coś dzieje? W Brzezinach w drugiej połowie maja Rosjanie ze stowarzyszenia "Russkij Dom“ przyjadą porządkować cmentarz wojenny w Pustułce. W sierpniu na dwa tygodnie zapowiedział się oddział Bundeswehry. Niemcy razem z Wojskiem Polskim sprzątali cmentarz w Poćwiardówce i byli tak wzruszeni przyjęciem, że postanowili wrócić. Zaproponowali także, żeby zaprosić grupę żołnierzy rosyjskich. To jednak wymaga już zgody na szczeblu polskiego MSZ i rosyjskiego Ministerstwa Obrony. Pod Łódź wybierają się też Francuzi spod Verdun. Na miejscu największej bitwy I wojny światowej jest teraz tylko pole. Jak wyglądały prawdziwe okopy, można zobaczyć właśnie w Łódzkiem. - Zazdroszczą nam - podsumowują członkowie stowarzyszenia "Mroga“, które nawiązało kontakt z Verdun.

Wiadomo, że turystyka jest wielką szansą dla regionu. Środki unijne dla Polski w latach 2007-13 wynoszą 67,3 mld euro. Dla województwa łódzkiego przewidziano 1,6 mld euro. 27% tej kwoty, a dokładnie 271 mld, to pieniądze przeznaczone na rozwój przedsiębiorczości i właśnie turystyki. - Jest więc o co powalczyć! - stwierdzili uczestnicy konferencji.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Łódź w Łodzi turystyka projekt Turystyka - wspólna sprawa Kutno Uniejów Bełchatów Kamieńsk Tomaszów Łęczyca Brzeziny w Brzezinach Unia Europejska fundusze Zbigniew Frączyk Regionalna Organizacja Turystyczna szkolenia kursy Russkij Dom w Pustułce Bundeswehra Wojsko Polskie w Poćwiardówce Verdun Francuzi Mroga stowarzyszenie efekty projektu park wodny produkt turystyczny łódzkie uniejow unijne cmentarz




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję