TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Szynobusem z Krakowa na Balice nie zawsze szybko i tanio

Kraków chwali się bezpośrednim połączeniem pomiędzy dworcem PKP, a lotniskiem w Balicach. Połączenie to reklamowane jest jako jedno z lepszych rozwiązań komunikacyjnych, dzięki któremu można tanio i szybko dostać się z centrum miasta na lotnisko. Jednak w praktyce nie jest to najszybsza droga dotarcia.


W serwisie Alert24 możemy przeczytać relację Szymona, który nie zdążył na lot do Paryża, ponieważ pociągu kursującego z centrum na lotnisko po prostu nie było. Teraz Szymon od trzech miesięcy walczy z PKP o odszkodowanie.

Internauta wyznał - Od początku istnienia połączenia Kraków Główny PKP-Balice Lotnisko byłem jego wiernym użytkownikiem, gdyż za przystępną cenę (6 zł) dostawałem się na lotnisko w 15 minut (autobusem jechałbym co najmniej godzinę). Niestety, potwornie się zawiodłem, gdyż PKP zdaje się lekceważyć fakt, że w tego typu połączeniu klient chce mieć pewność, że dostanie się na miejsce na czas.

Na 17 listopada ubiegłego roku internauta miał zarezerwowany lot do Paryża. Chciał się na lotnisko dostać pociągiem odjeżdżającym o 09.30. Na dworzec PKP przybył już o 09.10, jednak szyno bus wcale nie przyjechał, nie było też żądnych ogłoszeń o opóźnieniu. Internauta zaznacza, że o odwołaniu pociągu podróżni zostali poinformowani dopiero o 09.40. Dodatkowo, kasjerka nie potrafiła powiedzieć czy następny pociąg o 10.00 będzie również odwołany.

Pan Szymon postanowił pojechać na lotnisko taksówką. Jednak wydał 80 zł na marne, ponieważ z powodu korków dotarł na Balice za późno. Złożył reklamację, ale PKP uznało, że "nie nastąpiło rażące zaniedbanie ze strony przewoźnika".

PKP tłumaczy, że nie mogło uznać reklamacji, ponieważ pasażer nie miał biletu. Jednak pan Szymon broni się - Automat na peronie specjalnie przeznaczony do sprzedaży biletu na to połączenie nie działa, a pracownica kasy biletowej doradziła mi zakup u konduktora (z powodu dużej kolejki).

PKP podkreśla, że "przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek opóźnionego przejazdu lub odwołania regularnie kursującego środka transportowego, jeżeli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika". Według PKP w tej sytuacji winy po stronie przewoźnika nie ma wcale. Przyczyną odwołania połączenia była blokada torów w Mydlnikach przez uszkodzoną lokomotywę pociągu towarowego. Dodatkowo PKP zaznacza, że informacja o odwołaniu pociągu została wygłoszona niezwłocznie po uzyskaniu jej od "kompetentnego pracownika", który również poinformował, że najbliższy pociąg do Portu Lotniczego w Balicach odjedzie o godzinie 10.00.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
połączenie Kraków Balice dworzec kolej lotnisko port lotniczy reklamacja odjazd odwołanie bilet PKP lot informacja przewoźnik szkoda odszkodowanie połączenia szynobus z lotniska na jak dostac sie dworca w kolejka pks krakow do balic pociąg polaczenie 2009 krakowa dostać


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję